String synthesizer

Jop

Lid
Ik ben op zoek naar een leuke string synthesizer. Wil er ongeveer 100 euro aan uitgeven.
Ik heb zelf de Yamaha SK-10 of Korg Delta in gedachten.

Iemand ervaring met deze bakken of andere leuke alternatieven?
:halleluja

groeten,
Jop

Leuk alternatief is natuurlijk de Solina String. Aus Holland! :mega:
Heerlijke strings, denk het Oxygene / Equinoxe geluid van Jarre.

Goedkoop (doch loodzwaar) alternatief is de Eminent 310 Unique, die soms voor een prikkie wordt aangeboden op Marktplaats.nl -> Orgels.

Er staat een siel cruise op marktplaats:60 euro,mooie stringbak!!!

Moet wel wat aan gebeuren,maar dat kost je vast niet veel...

Bedankt voor de tips :okdan:

De Siel Orchestra lijkt me wel wat, en St. Eric heeft er nog een te koop staan volgens mij :)
Is de Siel aan te sturen (CV/Gate zal wel moeilijk worden) via triggers of zoiets?

Zijn hier op het forum nog mensen met een SK-10?

http://www.sonicstate.com/synth/roland_rs202.cfm

RS 202. Beetje onbekend heb ik het idee en ook redelijk zeldzaam maar wel mooie strings. Dikker dan de polymoog van die tijd zeker door een boss chorus bijvoorbeeld...

Moet op ebay wel goedkoop te scoren zijn of bij een persoon die er niet veel van weet. Heb niet het idee dat die dingen meer dan 150 waard zijn...

Origineel geplaatst door Jop
Bedankt voor de tips :okdan:

De Siel Orchestra lijkt me wel wat, en St. Eric heeft er nog een te koop staan volgens mij :)
Is de Siel aan te sturen (CV/Gate zal wel moeilijk worden) via triggers of zoiets?

Zijn hier op het forum nog mensen met een SK-10?

Een Orchestra is niet aan te sturen helaas

Origineel geplaatst door mono-poly
Dikker dan een polymoog :confused:
En veel meer dan 150 euro waard :confused:

ik vind een polymoog anders behoorlijk dunnetjes klinken... en even goed lezen over wat ik over de prijs neerzet.... concluderend uit wat ik schrijf zie je dus dat de waarde niet boven de 150 ligt?

De beste stings aller tijden komen uit de Elka Synthex, even sparen maar dan heb je echt wat.
Een korg Trident heeft ook een mooie string ingebouwd.

Ik hoorde ooit over de Siel String, dat schijnt het bakkie te zijn dat Bobby Orlando gebruikte, maar ook Japan en dergelijke bands. Maar dat is hearsay, ik weet het niet uit ervaring.

ik zou nog even lekker met je prophet600 aan de gang gaan; daar zijn ook zeer mooie strings uit te halen.

Het is een echte zeldzaamheid, maar als je'm kan vinden is een ACE Tone SY5 Multistrings de moeite waard. De voorloper van de vroegere Roland stringbakken. Hij heeft 3 secties: linkerdeel van het keyboard met aparte klanken, rechterdeel met aparte klanken en dan een deel dat over beide secties hetzelfde is, maar een filter gebruikt. Je kan gecombineerd chorus gebruiken over de verschillende secties. Daarbij ook nog een externe input zodat je andere synths door de chorus en filter kan halen.

Ik heb hem zelf gedurende een jaar in leen gehad begin jaren 80 en da's voor mij nog steeds DE stringsynth ... alleen eeeerrrug moeilijk te vinden.

:okdan:

:doei:

Back