[Akai] Akai s 1000hd

CreOn

Alles naar de knoppen....
Akai 1000Hd met externe cd-rom speler.
Kan ik kopen voor 350€, een mooi prijsje of te dik betaald?

Zou wel ff sjekken hoeveel geheugen erin zit. Oude Akai's kun je geloof ik niet zomaar wat geheugen bijprikken. HEt zou ook wel fijn zijn als je wat meer outputs hebt dan 2...

Ik zou het geld vast houden en vervolgens voor z'n grotere
broertjes gaan! Kijk ook eens na de Yamaha A4000, die overal
in de aanbieding staat voor ik geloof al gezien te hebben 499,-
maar prik me daar niet op vast!

Succes verders,

gr. Mario

die 8 outputs zitten er standaardl op maar het gaat om het geheugen als er 32 mb in zit en een scsi kaart dan is het wel de moeite waard
het is een leuke sampler maar bedenk wel als je hem met een ext programma gaat gebruiken (bv recycle) dat dat nog wel eens problemen geeft met lange samples en dat de s1000 niet ondersteund word door recycle 1.7 e hoger (alleen via midi). ik weet niet hoe het met andere programma's zit

en 300€ is een mooie prijs probeer het daarvoor

Er zit een scsi kaart in, Mb's weet ik niet. Zal dat eens navragen. Kun je het apparaat ook onder Cakewalk gebruiken, en waar toe dient die scsi kaart? Je ziet, heb totaal geen ervaringen met samplers.
Is die HD die erin zit bv. ook te vervangen door een grotere?
Bedankt allen....

meestal zit er een 40 of 80 mb harddisk in en de maximale grote die er in kan is volgens mij 512mb maar dat zou je even moeten navragen bij akai of zo

in mijn 1100 had ik een 512mb harde schijf erin zitten

wat ook belangrijk is wat voor software erin zit de laatste update is 4.4 voor de s1000

scsi is wel makkelijk om je samples te bewerken op de computer (je moet wel een scsi kaart in je computer hebben)
en natuurlijk overzichtelijker en makkelijk je samples te editten

Origineel geplaatst door zoe

scsi is wel makkelijk om je samples te bewerken op de computer (je moet wel een scsi kaart in je computer hebben)
en natuurlijk overzichtelijker en makkelijk je samples te editten

maar is erg traag van Akai, teminste bij mijn s3200xl wel

Origineel geplaatst door bambamstudio

maar is erg traag van Akai, teminste bij mijn s3200xl wel

vind ik ook en helemaal de series voor de xl
eigenlijk is het vanaf de 3000xl veel beter gegaan met scsi

ik heb wel eens begrepen dat er een hele trage processor in de akai samplers zit (t/m de s3000xl)
en ik weet als je samples van 10mb gaat exporteren dan duurd dat ten eerste heel lang en de data kan ook wel eens niet goed aankomen
met kleine samples heb ik daar eigenlijk nooit last van gehad

Back