cloudman
ex nihilo creatum ens
bedankt voor al jullie input!
@Hanz: ik kende de thread
maar bedankt om me ze nog eens onder de aandacht te brengen
@Onacid: bedankt! de micromodular is misschien een goed alternatief, of een goeie oplosing voor mij.
Al hou ik het nog even in beraad. het is wel weer achter de pc kruipen om het ding te editten.
Maar toch, een mooie bak met wel heeel veel mogelijkheden. (en ongeloofelijk veel patches en zo!)
@Danny: interessante opsomming, maar je vergat de fb-01, al is dat niet echt een "rack-synth", eerder een "ik zet het ergens op"-synth (dixit sonicstate)
de DX21 is ook te splitten en te layeren, is dus bi-tembraal. Verder gelijkaardig aan de dx-100 qua synthese dacht ik.
DX27 heeft geen boxen, maar de DX27s wel. het is de full-featured versie van de dx100, met grote toetsen en zo
en niet langer op batterijen werkend. (dacht ik)
DX-9 is voor wat ik er van verneem een schijt-synth als het gaat om patches.
Ik las ergens dat het zo goed als onmogelijk is om patches te laden. vooral via midi of zo.
@Hazes: een DX-7 kan je ook via de pc editten. alleen ben je bij een dx-200 daarbij verplicht! (voor diepgaande editten).
idd, de knoppen en filters zijn wel zeer welkom, maar toch.
verder lijkt die SY-77 me ook wel wat, maar ook iets ruimer in de prijs natuurlijk.
anyway... de tocht gaat gewoon lekker door
alvast nogmaals bedankt voor jullie interessanten, boeiende en leerrijke input!!!
groetz
Cloudy
@Hanz: ik kende de thread
maar bedankt om me ze nog eens onder de aandacht te brengen@Onacid: bedankt! de micromodular is misschien een goed alternatief, of een goeie oplosing voor mij.
Al hou ik het nog even in beraad. het is wel weer achter de pc kruipen om het ding te editten.
Maar toch, een mooie bak met wel heeel veel mogelijkheden. (en ongeloofelijk veel patches en zo!)
@Danny: interessante opsomming, maar je vergat de fb-01, al is dat niet echt een "rack-synth", eerder een "ik zet het ergens op"-synth (dixit sonicstate)
de DX21 is ook te splitten en te layeren, is dus bi-tembraal. Verder gelijkaardig aan de dx-100 qua synthese dacht ik.
DX27 heeft geen boxen, maar de DX27s wel. het is de full-featured versie van de dx100, met grote toetsen en zo
en niet langer op batterijen werkend. (dacht ik)
DX-9 is voor wat ik er van verneem een schijt-synth als het gaat om patches.
Ik las ergens dat het zo goed als onmogelijk is om patches te laden. vooral via midi of zo.
@Hazes: een DX-7 kan je ook via de pc editten. alleen ben je bij een dx-200 daarbij verplicht! (voor diepgaande editten).
idd, de knoppen en filters zijn wel zeer welkom, maar toch.
verder lijkt die SY-77 me ook wel wat, maar ook iets ruimer in de prijs natuurlijk.
anyway... de tocht gaat gewoon lekker door

alvast nogmaals bedankt voor jullie interessanten, boeiende en leerrijke input!!!
groetz
Cloudy
Kan je ook leuk mee layeren, stacken, splitten etc. Alleen is iets prijziger
zat te slapen.. ik heb hem zelf notabene
welkom