welke DX-synth?

bedankt voor al jullie input!

@Hanz: ik kende de thread :) maar bedankt om me ze nog eens onder de aandacht te brengen
@Onacid: bedankt! de micromodular is misschien een goed alternatief, of een goeie oplosing voor mij.
Al hou ik het nog even in beraad. het is wel weer achter de pc kruipen om het ding te editten.
Maar toch, een mooie bak met wel heeel veel mogelijkheden. (en ongeloofelijk veel patches en zo!)

@Danny: interessante opsomming, maar je vergat de fb-01, al is dat niet echt een "rack-synth", eerder een "ik zet het ergens op"-synth (dixit sonicstate)
de DX21 is ook te splitten en te layeren, is dus bi-tembraal. Verder gelijkaardig aan de dx-100 qua synthese dacht ik.
DX27 heeft geen boxen, maar de DX27s wel. het is de full-featured versie van de dx100, met grote toetsen en zo
en niet langer op batterijen werkend. (dacht ik)
DX-9 is voor wat ik er van verneem een schijt-synth als het gaat om patches.
Ik las ergens dat het zo goed als onmogelijk is om patches te laden. vooral via midi of zo.

@Hazes: een DX-7 kan je ook via de pc editten. alleen ben je bij een dx-200 daarbij verplicht! (voor diepgaande editten).
idd, de knoppen en filters zijn wel zeer welkom, maar toch.

verder lijkt die SY-77 me ook wel wat, maar ook iets ruimer in de prijs natuurlijk.
anyway... de tocht gaat gewoon lekker door :D

alvast nogmaals bedankt voor jullie interessanten, boeiende en leerrijke input!!!

groetz

Cloudy

nog niet echt. omdat het weer een softsynth is en op de pc is he...
Ik ga pc wel betrekken in mijn mini-setup, vermits ik dat zo gewoon ben, softsynthjes en zo.
Aleen, ik wil de mogelijkheid om met een paar dingen te werken los van de pc.
Ook zoek ik zeer verschillende synthese mogelijkheden en merken, en soorten synths voor die mini-setup.
Dus mijn bedoeling is: roland-korg-yamaha, substractieve synthese, fm, verder weet ik nog niet concreet.
Dat voor de hardware spullen dus: weinig, doch zeer gevarieerde en utieenlopende apparaten, zodat je
toch heel wat kan aanvangen.
FM en dus yamaha met de DX-serie is daar een belangrijk onderdeel van he.
Op de pc die dingen verzamelen in softsynths is uiteraard veel makkelijker lijkt me.

Origineel geplaatst door Slipperman
als je een monster synth wil dan moet je geen DX maar een TX nemen en dan wel de TX81* waarbij de * te vervangen is door een cijfer van 1 t/m6 die elk het aantal modules weergeeft.

De TX81* is een rack module van een aantal spaces hoog waarin TF1 boards zitten. Ieder TF1 board heeft een simpele midi in en uit gang en een audio out en bevat een main circuit van de DX7. je kan de patch selecteren en naja het hele ding is via de pc nog wel te bewerken en te programmen....
Je hebt dus bij een TX816 een monster DX zitten met dus 6x de dx7. ideaal ding ;) Kan je ook leuk mee layeren, stacken, splitten etc. Alleen is iets prijziger ;)

hmmm klinkt goed! waar kan ik die halen? ;) hehe

Die TX816 is helemaal te gek. Wat dacht je van een 6-kanaals FM drummachine :P

En tjsa, wat is prijzig? ik vind +/- 325,- euri niet zo bijster veel voor 6 DX7's in zo'n compacte vorm + al die gratis patches die je zo kan downloaden + de gratis software waarmee je binnen no time je patches geladen hebt in al die TF1's.

Je kan ook een Neuron nuke halen voor f*cking €700,- en wat heb je dan???

Stel je hebt 6 verschillende stringpatches in die TF1's zitten, maar je wilt dat ze allemaal dezelfde attack en release tijd krijgen. Dan zet je ze allemaal op hetzelfde kanaal, verander 1X de attack/release parm's mbv de software en ze zijn allemaal even 'lang' :okdan: werkt heerlijk

Laatst gewijzigd:
Er is veel te zeggen vind ik, voor zowat alle DX-synths.
Zelf heb ik op dit moment gekozen voor de DX-100.

Wat ik nog in beraad hou, is de raad van Onacid, namelijk de nord micromodular.
(geschift bakje)

toch ben ik ergens onder de indruk van de uitleg over de TX816 van Sander02

maar ik hou het nog even bij het "mini-Dxje" :)

Sorry, maar een volledig TX816 rack bestaat uit *8* TF1 modules en niet 6. Voor de volledigheid, als er 2 TF1 modules in dit rack zitten, heet het een TX216, met 3 modules een TX316 enz.

Een TF1 module is vergelijkbaar met een TX7. Het bevat 32 voices en 32 functions memories. Een TF1 is 16-stemmig.

Voor de liefhebbers die een TX816 (of TX216, 316 whatever) hebben en gebruik maken van sounddiver, er is een speciale editor voor de TX816 voor het sounddiver programma. Zie link:

http://www.soundofmusic.se/synth/tx816/index.htm

Potverrr-3 je hebt gelijk bronswerk! 8D zat te slapen.. ik heb hem zelf notabene :o:

Kijk, da's nog eens scherp voor een lid met 1 post! :peukie: welkom

Back