reversen enzo

Tech_A-

Muzeak-Freak
Hoi,

Ik had laatst het idee me eens wat meer te gaan verdiepen in samplers. Ik zat zelf echter in eerste instantie te denken aan een softsampler.
De vraag (of MIJN vraag) is echter in hoeverre ik met een softsampler beperkter ben dan met een hardwaresampler.

Wat ik vaak hoor, of denk te horen, in muziek is dat men soms plotseling een in een drumloop gedeelten van die drumloop reversed. Of bijvoorbeeld het zeer snel en effectief kunnen omgooien (door elkaargooien) van een drumloop.

Wat voor soort sampler kan ik hier het beste voor gebruiken? Waarom? Is het mogelijk met software samplers? Zo ja, welke? etc.....

Wie kan me helpen? Ik zat zelf vooral te kijken naar Native Instruments omdat die er nogal wat hebben. Ik kom er echter niet zo goed uit welke nou beter is voor welke doeleinden en waarom.

grtz, Paul

Dit kan je met hard en softsamplers:

* Knip je loop in de stukken die je nodig hebt.
* Laad alle slices in je sampler.
* Gebruik je sampler, of je wave editor om de stukken die je ook
omgekeerd wil gebruiken om te keren.
* Laad de omgekeerde slices ook in je sampler.

Trigger nu naar hartelust.

Wat betreft mogelijkheden: Kontakt is toch wel de
meest complete sampler op de markt, zowel hard als zacht.

Mvg.

CoolRunning

Ik neem aan dat van die software samplers vast wel demo's te downloaden zijn. Ga er gewoon een paar proberen zou ik zeggen. Dan kom je er vanzelf achter of dat het is wat je zoekt. Of je Kontakt, Mach5, Halion, etc. prefereert kan ook een persoonlijk keuze zijn, die niet perse afhangt van specificaties, maar misschien wel meer van je werkwijze.

Back