Hoe maak een moog taurus na?

G

Guest

Guest
Heeft iemand een tip hoe ik het best een moog taurus kan benaderen op mijn Micro Modular?

groeten joosk

3 zaagtanden lichtjes detunen, lfo op PWM op alle 3. Klein beetje LPF noise eronder met lage cutoff, middelhoge resonance. Beetje portamento en lage noten op je keyboardje spelen... Als je alles nog eens door een analoge filter kan sturen, is dat beter.

Origineel geplaatst door nick nova
3 zaagtanden lichtjes detunen, lfo op PWM op alle 3. Klein beetje LPF noise eronder met lage cutoff, middelhoge resonance. Beetje portamento en lage noten op je keyboardje spelen... Als je alles nog eens door een analoge filter kan sturen, is dat beter.

En als je nog wat patchruimte over hebt wat EQ modules gebruiken voor de 'dikte'

Het beste wat je kan doen is een echte sample van de Taurus ernaast houden en constant vergelijken of het al in de buurt komt. Op die manier om je het dichtst in de buurt van dat specifieke geluid wat je zo mooi vind aan de Taurus. (*)

* IMO kan je geen patch maken die ook nog eens alle uithoeken aan klankvariaties kan nabootsen van een Taurus, daar zal je een echte voor motten hebben, wat je wel kan doen is een patch maken op de MM die gebaseerd is op 1 van de klankvariaties van de Taurus

3 zaagtanden lichtjes detunen, lfo op PWM op alle 3.

Pulse with modulation op zaagtanden? Grapjas. Dat kan zelfs een modulair niet hoor.

Als je op een modulair een geluid wilt namaken, kun je iid het beste een orgineel hebben om te vergelijken. En dan is het een kwestie om goed te luisteren wat er gebeurt. (Dit kun je ook als oefening gebruiken)
Om het xtra laag in de patch te krijgen kun je ook de structuur van 3 osc -> mixer -> filter -> asdr -> amp loslaten en bijvoorbeeld de klankkleur voor de mixer al aantepassen (een xtra subosc); 3 osc + 1 of 2 subosc -> mixer...
Voor dat soort dingen heb je dan wel weer een modulair! :)

pcies dabbedoelik Roel... wat zit er in qua osc, waves, filter modes, envs etc...?

naar ik begreep zitten er 3 voorgeprogrammeerde klanken in Bass, Tuba en Taurus (?) en 1 vrij programmeerbare...
5 octave range... footcontrollers voor volume en toonkleur... ti'z gewoon niets anders als basspedals bij een orgel...

Origineel geplaatst door 6 trak
pcies dabbedoelik Roel... wat zit er in qua osc, waves, filter modes, envs etc...?

naar ik begreep zitten er 3 voorgeprogrammeerde klanken in Bass, Tuba en Taurus (?) en 1 vrij programmeerbare...
5 octave range... footcontrollers voor volume en toonkleur... ti'z gewoon niets anders als basspedals bij een orgel...

Dan rijst de vraag of we het over de Taurus 1 of 2 hebben. De ene heeft alleen presets, de andere is ook editbaar. Ik weet niet of ze ook qua geluid verschillen?

De Taurus1 heeft 2 pre-sets en 1 programeerbare sound.
Men zegt dat er Minimoog oscilators in zitten (2 stuks).
Maar de Taurus 1 gaat nog veel dieper dan de minimoog.
Dikste bassbak ooit tgebouwd!

Origineel geplaatst door 6 trak

wat het is je hebt op de taurus zelf ook een eq sectie zitten die zit achter dat rechthoekige paneeltje in het midden.
En zoek je het geluid van een taurus 1 of een taurus 2 want dat verschilt ook nog eens. De 1 is veel warmer en dieper, de 2 wat minder...

wat ik je ook nog kan aanraden is om eens even naar de moog source te kijken. Michael Rutherford heeft namenlijk op de WCD tour zijn moog taurus vervangen met die moog source. Die kan die taurus al best goed benaderen vind ik...

Attachments

• taurus 2.wav
    857,2 KB · Bekeken: 120
Origineel geplaatst door Slipperman
wat ik je ook nog kan aanraden is om eens even naar de moog source te kijken. Michael Rutherford heeft namenlijk op de WCD tour zijn moog taurus vervangen met die moog source. Die kan die taurus al best goed benaderen vind ik...

Ik zou dan eerder naar een mg1 kijken of zo een realistic.
Die zijn het goedkoopst en gaan lager dan de source volgens mij

Back