Midi vertraging

raydjenko

Ingeburgerd
Een goedemorgen ;)

Ik heb een vraagje.
Ik gebruik nuendo met wat vst instruments,en heb nu ook een een elektrisch drumstel aangesloten op mijn computer
met zon midiman usb midi kastje.
Maar elke keer als ik opneem met dat drumstel dan heb ik vertraging niet met het slaan op de drum maar met het opnemen je ziet hem gewoon bijv een halve tel te laat opnemen of soms wel 2 tellen.
Ik dacht in het begin dat het aan mijn buffers lag maar dat is ook in orde.
Iemand een idee??
Alvast bedankt!!!

greets raymond

Welke drum gebruik je?

hoor je die vertraging terwijl je aan het opnemen bent?
anders kan je toch gewoon achteraf de drumtrack naar de juiste plek slepen?
je laat je track met 8 metronoomtikken beginnen, waarvan je de laatste 4 meedrumt, zodat je een gemakkelijke referentie hebt om je track naar de juiste plaats te verschuiven. de eerste 4 tikken ter oriëntatie voor het meespelen van de volgende 4, en dan gewoon zorgen dat de laatste vier tikken op alle tracks samenvallen.
't is een workaround die ik had bedacht om track per track op te nemen mijn ouwe mac met protools free en toch alles juist te kunnen plaatsen zonder uren te zitten slepen en schuiven... maar misschien maak ik het nodeloos ingewikkeld?

Dit is er wat er gebeurd!
Hij geeft geen vertraging tijdens het opnemen maar hij schuift ze soms 1 maat op of 2 maten verder!
Dus hij zet ze bij wijze van spreke in de toekomst haha je ziet het ook in de editor als je opneemt dat hij ze verder zet waar je opneemt elke keer schuift hij het een paar maten op
Ben echt ten einde raard want elke keer alles opschuiven wordt ik ook moe van!!

Back