EMU geluidskaarten (problemen/tips etc)

Origineel geplaatst door koediman
nog een kleine toevoeging... als je extra inputs en outputs in cubase gaat gebruiken moet je ze daar nog wel even aanmaken via "devices" ---> "vst connections".... je moet eerst zorgen dat je de EMU patchmixer voor elkaar hebt qua routing, dan ziet cubase vanzelf de EMU in en outputs als je ze aanmaakt in "vst connections".

dit las ik te laat....maar ik was er al achter....je moet dan even reset doen en dan ziet ie ze....

maar ik begrijp er nog geen hol van...:confused: ....als ik de de schuifjes in de patchmixer verstel,zie ik wel de master vu veranderen,maar mn geluid gaat niet harder of zachter....

als ik mn Mediaplayer speel hoor ik niks...(lastig ivm met samples uitzoeken )...

en hoe kan ik een VSTi naar een andere bus gooien ?

vragen,vragen,vragen...:P

oh....mn audio via andere uitgangen laten horen lukt wel,dankzij jouw Patchmix instellingen....daarvoor dank...:okdan:

begrijp het nog steeds niet.....hoe kun je bepalen welke strip naar welke uitgang van je Dock gaat ?

ben nu al de hele middag bezig,maar het kwartje wil maar niet vallen....:stupid

de handleiding is ook niet echt duidelijk trouwens....

Origineel geplaatst door dione
d..als ik de de schuifjes in de patchmixer verstel,zie ik wel de master vu veranderen,maar mn geluid gaat niet harder of zachter....

waar zit je monitoring op aangesloten?... hoort eigenlijk op dock4L/R te zitten, dan kun je het volume veranderen via het volumeknopje rechtsonder

als ik mn Mediaplayer speel hoor ik niks...(lastig ivm met samples uitzoeken )...

heb je je geluidsinstellingen in windows goed staan? moet via de EMU-WAVE driver lopen

en hoe kan ik een VSTi naar een andere bus gooien ?

moet je in cubase regelen in de mixer... gewoon een andere bus kiezen bij het kanaal waar je vst-i audio doorheen gaat (dus niet het midikanaal ;))

hoe kun je bepalen welke strip naar welke uitgang van je Dock gaat ?

dat bepaal je via de insertsends van die strip... voor cubase: eerst maak je een strip aan en dan vraagtie naar een input source.. kies daar "HOST source" en dan ASIO (x/y).
dan moet je'm nog ergens heen zenden... dit doe je door een send te inserten op het kanaal...zodra je een send kiest vraagtie waar het naartoe moet... zolang een andere strip niet aan een uitgang is toegewezen kun je'm kiezen (DOCK x/y)

succes ermee!

waar zit je monitoring op aangesloten?... hoort eigenlijk op dock4L/R te zitten, dan kun je het volume veranderen via het volumeknopje rechtsonder

ik heb nu idd de monitor out aangesloten,nu kan ik weer naar de Mediaplayer luisteren.....ik las trouwens ergens dat er meer problemen waren met niet werkende schuiven i.s.m. Cubase SX,wordt nog aan gewerkt door E-Mu...

maar het is me nog niet duidelijk hoe je bijvoorbeeld dat wave kanaal naar Dock out 3 gooi,als er ook een andere strip naar toe gaat.....maar goed,komt nog wel...;)

heb je je geluidsinstellingen in windows goed staan? moet via de EMU-WAVE driver lopen

yep...maar zie hierboven...

moet je in cubase regelen in de mixer... gewoon een andere bus kiezen bij het kanaal waar je vst-i audio doorheen gaat (dus niet het midikanaal ;))

ondertussen ook uitgevonden....ik kon de audio tracks niet zien,moest scrollen,maar ik wist niet dat dat kon omdat de onderkant van de mixer onder m'n transport balk stond....:stupid

dat bepaal je via de insertsends van die strip... voor cubase: eerst maak je een strip aan en dan vraagtie naar een input source.. kies daar "HOST source" en dan ASIO (x/y).
dan moet je'm nog ergens heen zenden... dit doe je door een send te inserten op het kanaal...zodra je een send kiest vraagtie waar het naartoe moet... zolang een andere strip niet aan een uitgang is toegewezen kun je'm kiezen (DOCK x/y)

succes ermee!

dat begrijp ik niet helemaal dus....houdt dat in dat je niet verschillende strips naar 1 uitgang kunt gooien ?:confused:...
afijn...morgen weer een dag...;)

ik had ook nog wat probleempjes met de Emulator X sampler....die deed erg raar en de boel liep vast,zal wel met m'n experimenteerdrift te maken hebben....

in ieder geval bedankt voor je set-upje en alle hulp....:biertje:

oh...btw : heb jij al ervaring met de E-Wire en interne Fx ( van de 1820m) gebruiken in Cubase ?

we komen er wel! ;)

ik heb geen ervaring met e-wire maar als je nog een paar weken wacht kun je de EMU fx gewoon in cubase als plugins kiezen... komt in de volgende driver-update (zie filmpje )

joepie....want dat werkt nu wel erg omslachtig zo te zien....

nog ff wachten en dan zetten ze de Emulator X filters ook als plug-in...:D

Nou...volgens mij weet ik nu hoe ie werkt...:D

Anyway....heb jij ook dat je zo weinig fx kunt gebruiken ? Als ik een Reverb en een delay gebruik,kan ik niet nog een Reverb selecteren ( wordt grijs dan)....???
In de handleiding staat dat saven dan helpt,maar dat helpt bij mij dus niet...

1-2-3 en gaan...

Handig, zo'n softsampler ;)

mooi dat het nou lukt man! :okdan:

wat betreft die fx... die heb ik eigenlijk alleen nog maar voor de lol op wat mp3'tjes losgelaten... vind ze wel aardig klinken maar zeker niet bijzonder... gebruik toch nog steeds het liefst hardware voor "doorsnee"effekten (software is natuurlijk weer leuk voor het soort van vage "24 op elkaar gestapelde granulaire filters"-effekten, maar die heeft de EMU niet)

het aantal effekten dat je kunt kiezen hangt heel erg van het soort effekt af...de reverb is voornamelijk erg "powerhungry".
je kunt wel tientallen compressors gebruiken (heb het net ff geprobeerd en ben bij een stuk of 12 gestopt... toen waren er nog steeds vrijwel geen grijze plekken in de lijst)

Origineel geplaatst door Furious5
1-2-3 en gaan...

ben het wel een beetje met je eens, maar aan de andere kant... als alles eenmaal goed afgesteld is verwacht ik dat een softsampler toch handiger werkt als hardware...een groot scherm is erg fijn voor het editen van samples... je hebt ook nog een stuk meer mogelijkheden qua effekten etc. (vooral als je eerst geluid in soundforge ofzo edit/bewerkt).

ik ben iig van plan de stap te gaan wagen van A3000 naar EMU-X.... heb het nooit eerder overwogen (hard naar soft) want al die andere softsamplers vind ik maar bud klinken... ik kan alleen maar hopen dat de verhalen over de geluidskwaliteit van de EMU-X niet overtrokken zijn... aan de soundcard zelf zal het in elk geval niet liggen!

Origineel geplaatst door Furious5
1-2-3 en gaan...

de softsampler is heel gemakkelijk....
de mixer van de geluidskaart is wat ingewikkelder,alhoewel ik nu niet begrijp waarom ik het niet begreep...:P

er is wel alles mogelijk met de virtuele mixer van de geluidskaart,behalve dan meerdere send-inserts naar 1 dock-out sturen...jammer....

overigens over die fx : klinkt zeer okee allemaal,maar de edit-mogelijkheden zijn erg beperkt...

nog iets ontdekt : in de sampler kun je bussen kiezen ( ergens in een menuutje ) die bussen worden door Cubase herkent zodat je automatisch nieuwe uitgangen in je VST mixer erbij krijgt...zo kun je op elk van de 32 Midi-kanalen eigen plug-ins loslaten...

ik las trouwens net dat de PowerFx software in de herfst te downloaden moet zijn......

dus niet in Augustus,zoals eerder vermeld door E-Mu en in de laatste Interface....

weet iemand of het mogelijk is om meerdere mixerstrips (van de 1820m) naar 1 dock out te sturen ?

kan ik bijvoorbeeld een insert op een asiokanaal naar een ander asiokanaal sturen zonder problemen ?

Ik word gek van die 1820M!!

- Cubase Sx 2 crasht
- Reason 2.5. in combinatie met Sx 2 crasht en als Reason werkt , dan gaat ie zeer traag.

Vroeger had ik deze problemen niet , en toen werkte ik met het geluidskaartje
wat op de moederbord zit , zo een ac 97.

Ik snap er niets meer van , tsjonge tsjonge.

Wellicht heb je het volgende al gedaan, maar je weet het natuurlijk nooit. Ik had hetzelfde probleem, maar door in m'n bios m'n Realtek geluidskaart uit te schakelen was het probleem weg. Je oude midi-port werkt dan nog wel, en dat is toch wel erg handig. Twee midi porten.

Als je dit al gedaan hebt...beschouw het dan maar als een tip voor iemand anders ;)

Heb mijn 1820 omgeruild tegen een Layla 3G , men systeem werkt nog niet perfect ma is toch al hele vooruitgang.
Op papier is die emu een topkaart ma in het echt viel ze mij serieus tegen.

Back