R8 sync echt zo ruk???

Heb al een tijdje een R8, nog nooit echt diep ingedoken omdat ik nogal van de sampler/sequencer school ben maar heb inmiddels de swing en grooves onder de knie en dat is van tijd tot tijd toch wel erg leuk.

In het begin syncte die redelijk, begon pas na drie minuten echt scheef te lopen en kapte er af en toe mee door "midi errors". Heb laatst wat aan m'n midi bekabeling veranderd (splitter ertussen dus in de basis zijn de lijnen korter) en sindsdien is het echt alsof dat ding in de war is vwb syncen.

Op die midi splitter kan een voeding worden aangesloten om 'm wat meer juice te geven maar zonder trektie stroom via de midi kabels, het ledje wat erop zit brand vaagjes...

Nou vraag ik me af, zou het zin hebben om een voedingkje te scoren zodat die R8 wat sterkere midi signalen binnenkrijgt (of zeg ik nu iets heel doms) of had ik in het begin gewoon geluk en is dit dramatische sync gedrag standaard bij R8's? Dat hoor je namelijk nogal eens...

De R8 loopt hier in elk geval strak synchroom.
Kheb gelijk maar ff voor je in de handleiding gekeken bij Fout Indicaties (handig zo'n Nederlandstalige handleiding :)) maar kom daar helaas niets tegen over sync-problemen.

Als ik met de R8 MIDI-errors heb, komt dat doordat ik de sequencer die als master dient (in mijn geval Cubase) later aanzet dan de R8, die dus slave is, waardoor de R8 in het begin geen clocksignaal binnenkrijgt.

Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar ik heb laatst de soldeerpuntjes van de midi aansluitingen opnieuw gesoldeerd want die waren een beetje brak.

Origineel geplaatst door Sly Dog
De R8 loopt hier in elk geval strak synchroom.
-knip-
Als ik met de R8 MIDI-errors heb, komt dat doordat ik de sequencer die als master dient (in mijn geval Cubase) later aanzet dan de R8, die dus slave is, waardoor de R8 in het begin geen clocksignaal binnenkrijgt.

da's krek mooi, maar dit roept bij mij vragen op:

- loopt je R8 strak sync; langer dan de 3 minuten van de topic-starter?
- de sequencer later aanzetten dan de slave-R8...? dit begrijp ik niet helemaal...

tenslotte wil ik je vragen welke sync instellingen je in cubase hebt staan...? Ik heb dan wel geenCB maar wellicht is dit handig...

Origineel geplaatst door Cecil
- loopt je R8 strak sync; langer dan de 3 minuten van de topic-starter?
Zelfs na 3 uren loopt ie nog synchroom.

Origineel geplaatst door Cecil
tenslotte wil ik je vragen welke sync instellingen je in cubase hebt staan...? Ik heb dan wel geen CB maar wellicht is dit handig...
MIDI-Clock Out.

At Arie:
Misschien is een factory reset iets? Dat doe je als volgt: R8 uitzetten, 'Cursor Page' ingedrukt houden evenals 'Parameter Select', vervolgens de R8 weer aanzetten.

Origineel geplaatst door Sly Dog

At Arie:
Misschien is een factory reset iets? Dat doe je als volgt: R8 uitzetten, 'Cursor Page' ingedrukt houden evenals 'Parameter Select', vervolgens de R8 weer aanzetten.

LET OP: dan ben je wel al je songs, patterns en geluiden kwijt !!

@Arie:

misschien eerst nog wat andere dingen proberen:
- splitter er tussenuit, kabel mag echt wel 2 a 3 meter zijn, DAT hoor je niet
- Je sync settings dus checken/uitproberen
- andere midi-poort
- sync in de R8 checken (midi)
- receive channel en andere system instellingen checken in r8 - pak het boek erbij

succes

Bedankt voor alle antwoorden!

Die splitter er weer tussenuit zou kunnen werken, dan ben ik tenminste weer terug op dat 'ie iig een minuut of 3 goed synct.

Verdere midi settings ligt het niet aan, heb nooit aan de Logic settings gezeten, denk dat dat goed staat anders zou die helemaal nix doen. Later aanzetten snap ik ook niet, hij start gewoon als ik Logic start.

Sync staat gewoon op midi, kanaal is irrelevant voor sync (toch?).

Soldeerpuntjes zou ik ff kunnen checken, moet 'm sowieso ff cleanen.

Had m'n vraag niet helemaal lekker gesteld, ik bedoelde vooral: "Klopt het dat R8's in het algemeen gewoon k*t syncen?" Ik heb dat nl heel vaak gehoord... Maar goed ik lees hier nu 2 keer dattie gewoon strak meeloopt met midi...

Ik heb echt wel meer mensen horen klagen over de timing van de r8 hoor.

Ik vraag me alleen af,,, wanneer heb je nou de meeste timing problemen??
Wanneer je de r8 als sequencer gebruikt of wanneer je de r8 aan een andere sequencer hangt??

Back