BelgianGuru
Ingeburgerd
Hallo,
ik zou me 1 leuke hardware synth willen aanschaffen, ik heb de Virus powercore al, en dat is eigenlijk al echt meer dan ik van kan dromen (wel hij is besteld), maar ik zou echt ongelooflijk graag aan die knopjes willen draaien met mijn vingers, ipv met men muis
Nu, ik lees een beetje op inet, vraag wat rond enz.. en ik hoorde 'moog' verschrikkelijk veel vallen bij de oldskoolers. Dus ik doe wat opzoeking, blijkt het best al wel oud te zijn, last te hebben van oververhitting etc.. maar wel vet te klinken. Kewl
Maar het is me te veel geld (prijs begint pas bij 1000 euro en het gaat exponentieel naar boven ..).
Zijn er geen VA synths ofzo die ergens ook zo'n leuke sound geven, maar onder de €400 vallen ? 400 zou dan hoogst waarschijnlijk de prijs zijn voor een tweedehands natuurlijk.. Ik heb al wat positiefs gehoord ivm Micro Q, maar ik heb nog niet kunnen testen hoe die klinkt.
Dus kan er al iemand gewoon beginnen met een ietwat vergelijkbare VA synth tov de Memory moog te noemen, en dan als het mogelijk is zelfs een tip of twee geven ivm welke synths er de moeite zijn van de lagere budget klassen. Liefst een synth die gekend staat voor vette bass sound. Virus is lekker genoeg voor de leads
Oh ja, en het zou super zijn moest je even kunnen zeggen welke stijl je produced, dat zet die synth altijd in een perspectief van waarvoor jij hem gebruikt en waarnaar jij kijkt of hij goed is.
Misschien ergens in het verkeerde forum, maar ergens ook niet.
Ik hoop alleszins dat jullie me begrijpen en wat kunnen helpen !
Cheers !
ik zou me 1 leuke hardware synth willen aanschaffen, ik heb de Virus powercore al, en dat is eigenlijk al echt meer dan ik van kan dromen (wel hij is besteld), maar ik zou echt ongelooflijk graag aan die knopjes willen draaien met mijn vingers, ipv met men muis
Nu, ik lees een beetje op inet, vraag wat rond enz.. en ik hoorde 'moog' verschrikkelijk veel vallen bij de oldskoolers. Dus ik doe wat opzoeking, blijkt het best al wel oud te zijn, last te hebben van oververhitting etc.. maar wel vet te klinken. Kewl
Maar het is me te veel geld (prijs begint pas bij 1000 euro en het gaat exponentieel naar boven ..).Zijn er geen VA synths ofzo die ergens ook zo'n leuke sound geven, maar onder de €400 vallen ? 400 zou dan hoogst waarschijnlijk de prijs zijn voor een tweedehands natuurlijk.. Ik heb al wat positiefs gehoord ivm Micro Q, maar ik heb nog niet kunnen testen hoe die klinkt.
Dus kan er al iemand gewoon beginnen met een ietwat vergelijkbare VA synth tov de Memory moog te noemen, en dan als het mogelijk is zelfs een tip of twee geven ivm welke synths er de moeite zijn van de lagere budget klassen. Liefst een synth die gekend staat voor vette bass sound. Virus is lekker genoeg voor de leads
Oh ja, en het zou super zijn moest je even kunnen zeggen welke stijl je produced, dat zet die synth altijd in een perspectief van waarvoor jij hem gebruikt en waarnaar jij kijkt of hij goed is.Misschien ergens in het verkeerde forum, maar ergens ook niet.
Ik hoop alleszins dat jullie me begrijpen en wat kunnen helpen !
Cheers !
. Elkweg, een Moog is een investering, een liefhebberij, en iets dat in de buurt komt van brandende passie (vanwege de kosten per stem). Je moet er niet aan beginnen als je niemand in de buurt hebt die 'm van tijd tot tijd even een grote beurt kan geven, en een soort 'surival kit' is ook geen slecht idee.
.
.
. Zal nog een jaartje verdergaan met enkel die virus (hoor mij bezig 'enkel', I'm super happy with it), en enkele vsti's.Het gaat nu ook al zonder dus de kok is al goed, maar hij zou graag een mooiere keuken hebben, want McDonalds is ook niet alles
Nu, volgende maand mag ik ff gaan testen in een house producer zen studio (ik zal vragen of ik een verslag + zen naam mag posten hier, k ?