Hardware verkopen in de mode?

datisookzo

Ingeburgerd
Ik wou maar even een discussie openen over het volgende:

Op de tweedehands sites is echt een overflow van mensen die hun hardware synths of randapperatuur aan het verkopen zijn... dit alles met de gedachte dat software per defenitie de oplossing biedt.

Ik vind het zelf nogal vreemd omdat ik gewoon duidelijk verschil hoor tussen high-end apperatuur en plug-ins. Pro tools heeft natuurlijk goede plugs en ik snap wel dat mensen met cubase of logic vrijwel alleen maar plugins gebruiken maar het klinkt gewoon anders.....

Bovendien heeft iedereen die software natuurlijk weer illegaal en kun je je afvragen of je eigenlijk nog wel een studio hebt..

Software compressors op losse kanalen kan hartsikke goed werken maar ik gooi toch het liefst een mix of een subgroup door mijn urei of dbx of spl of wat dan ook.

En dan natuurlijk het verhaal van de software 303 kloons, nou daar krijg ik helemaal geen erectionele bijverschijnselen van al ik daarna naar de echte luister...

WIllen jullie hier wat over kwijt? Doe het...>!

Greetz

EJ

Ik vind het zelf nogal vreemd omdat ik gewoon duidelijk verschil hoor tussen high-end apperatuur en plug-ins. Pro tools heeft natuurlijk goede plugs en ik snap wel dat mensen met cubase of logic vrijwel alleen maar plugins gebruiken maar het klinkt gewoon anders.....

Lekker belangrijk. Anders hoeft niet perse slechter te zijn.

Bovendien heeft iedereen die software natuurlijk weer illegaal en kun je je afvragen of je eigenlijk nog wel een studio hebt..

Je kan idd niet meer van die super foto's maken en een beetje gaan patsen met je studio. Vergeet echter niet dat een goede geluidskaart en monitoren toch belangrijk blijven, dus het studio is niet helemaal weg. Ik geloof niet dat je van je budget PC een complete softstudio kan bouwen zoals jij dat zou willen doen.

Software compressors op losse kanalen kan hartsikke goed werken maar ik gooi toch het liefst een mix of een subgroup door mijn urei of dbx of spl of wat dan ook.

En dan natuurlijk het verhaal van de software 303 kloons, nou daar krijg ik helemaal geen erectionele bijverschijnselen van al ik daarna naar de echte luister...

Allemaal dure apparaten die voor vele niet te betalen zijn. Software is gewoon een betaalbaar alternatief. En ook hier geld weer dat ander niet perse slechter hoeft te zijn.

Mijn conclusie.......... software kan een mooie aanvulling zijn i.c.m. hardware.

Hardware goedkooooop! Hebben hebben hebben!!!

Maar effe serieus:
De hoofdreden van mij om met hardware te werken is dat ik na een werkdag achter de computer te hebben gezeten ik wel wat anders wil dan nog weer uren achter de computer zitten.
Ik heb ook het vermoeden dat door een mindere financiele situatie veel mensen hun apparaten verkopen.
Er zijn ook veel alles-in-één machines waardoor een x aantal van die bakken vervangen kan worden door zoiets.

-C-

Origineel geplaatst door BananaWorld
Je kan idd niet meer van die super foto's maken en een beetje gaan patsen met je studio.

Ik zit te wachten op de thread "Mijn softwarestudio annex desktop" :D

-C-

Dat iedereen zijn hardware de deur uit doet heeft ervoor gezorgt dat ik ook eens wat leuke dingen kan kopen voor niet teveel geld. Knopjes draaien zal het bij mij voorlopig blijven winnen van software. Niet eens zozeer om het geluid maar vooral om de gebruiksvriendelijkheid / snelheid van werken.

En qua patsen.. de een doet het met een auto, de ander met een huis en weer een ander met zijn studio. Of het dan altijd patsen is weet ik niet.. je kunt ook gewoon trots zijn op je spulletjes. :)

Mijn woonkamer ziet er zo leeg uit zonder die vintagebakken.... ;)
Ik sluit me bij C738 aan, ik ben al een internetverslaafde met beginnende rsi-verschijnselen, dus het laatste wat ik wil is meer achter de pc zitten. En knopjes draaien op een controllerding roept toch echt niet hetzelfde gevoel op als draaien aan een MS20 knop of 303 knopje.

Patsen met studio's is sowieso natuurlijk nergens voor nodig.
En software heeft ook ontzettend veel voordelen.

Studiomonitors is inderdaad echt een hele goede aanschaf en een goede geluidskaart ook,
daar krijg je gewoon nooit spijt van.

De insteek van mijn thread was eigenljk precies de financiele situatie.

De hardware wordt namelijk (uitzondering vintage zooi) uitzonderlijk goedkoop aangeboden
allemaal, dat is eigenljk wat ik bedoelde, het lijkt wel of mensen het echt weg doen om met software hetzelfde te bereiken, en dat vind ik in sommige gevallen een beetje zonde.

Maar voor de mensen op zoek naar hardware lijkt het echt de tijd om je slag te slaan, ik zie gewoon novation nova synths voor 300 euro te koop staan enzo... das echt cheap..

Greetz EJ

Origineel geplaatst door datisookzo
Patsen met studio's is sowieso natuurlijk nergens voor nodig.

En daarom snap ik niet dat de meeste hier onderin elk bericht hun gear willen hebben staan.. Wat heb ik aan die info?

Origineel geplaatst door edfx
. En knopjes draaien op een controllerding roept toch echt niet hetzelfde gevoel op als draaien aan een MS20 knop of 303 knopje.

DAT is de bottom line !!!!
:)

trouwens,

de voorspelde of verwachte devaluatie van hardwaresynths door de komst van softsynths zie ik helaas nog steeds niet gebeuren ! =(

Geweldig dat iedereen zijn hardware verkoopt ben lekker aan het shoppen.:)
Ik denk dat er een beperkte invloed is door plug-ins.
Behalve even bij die Korg korg legacy, die eigenlijk gewoon een plug-in is met een controller.
Een combinatie die allang gebruikt wordt zo bijzonder dus niet alleen de verpakking is leuk.
Ineens zag je allemaal polysixen op de tweedehands markt komen. Toeval?
Maar ik denk dat de grote boosdoener toch echt wel de slechte economie is.

Origineel geplaatst door C738
De hoofdreden van mij om met hardware te werken is dat ik na een werkdag achter de computer te hebben gezeten ik wel wat anders wil dan nog weer uren achter de computer zitten.-C-

Ik kan het niet beter zeggen. Daarnaast vind ik sounds die uit ruizende en lekkende buizenbakken en mooie (analoge) synths komen gewoon meer leven dan alles wat uit een computer komt. Ik weet, het zal wel onzin zijn, maar ik voel het gewoon zo en muziek heeft nu eenmaal alles met gevoel te maken. Het enige waar ik mijn computer (Mac) voor gebruik is Cubase.

Dat veel mensen hun spullen verkopen vind ik niet erg, want als ik er iets interessants tussen zie dan sla ik gewoon toe. Maar om te patsen gebruik ik mijn studio zeker niet, want er hoeft er maar 1 tussen te zitten met slechte bedoelingen en je loopt kans op een inbraak oid. Ik vertel mensen dan ook juist zo min mogelijk wat ik heb staan.

Uiteindelijk gaat het toch nog altijd nog om de muziek. Er zijn forumleden die met software doen, wat de meeste van ons met hardware nooit zal lukken ;) . Ik vind het een goeie ontwikkeling, want er zijn mensen die nu muziek maken en uitbrengen die anders nooit de kans zouden hebben.

Ik zie dat je een digitale mixer hebt, vergeet ook niet dat de urei's en dat soort apparaten ook zo populair zijn geworden door de 'digitale revolutie', dus om het te cleane digitale signaal wat 'wamer'te maken.
Wat ik ook zo'n 'raar'verhaal vind is dat pre-amp gebeuren. Als je 'vroeger'een mengtafel kocht, kon je ervan uitgaan dat er fatsoenlijke preamps in zaten. Tegenwoordig koop je een digitale mixer oid, en ook meteen maar een goeie preamp, terwijl je toch mag verwachten dat er in die tafels goeie preamps zitten.

Laatst gewijzigd:
knopjes zijn goed voor je, maar het ligt weer allemaal aan de context.

Als je de hele dag achter de compu zit hebben die knopjes meer waarde/gevoel dan je peeceetje. als je broodmuziekant bent is het weer handiger om i.p.v. je rhodes, jupiter, G2X + allerlei andere rotzooi, je laptop en je masterkeyboard mee te nemen. scheelt weer energie die je dan weer kan gebruiken op podium/studio.

het ligt er maar net aan dus...
grtz brmz

Origineel geplaatst door Arv
En daarom snap ik niet dat de meeste hier onderin elk bericht hun gear willen hebben staan.. Wat heb ik aan die info?

Ik heb een heel klein plassertje, het is een soort van compensatie. Net als met macho mannen en sportwagens.
:D

-C-

Origineel geplaatst door Arv

heb toch al meerdere malen pb's gehad met specifieke vragen over een synth die ik heb. nuttig tochdat andere mensen ff bij jou iets kunnen navragen. je hebt een vraagje, maar 't is niet echt een vraag om een thread over op te starten - je ziet dat een forumlid de synth (of iets anders) waarover je dat vraagje hebt in zijn gearlist heeft staan - > je kan even pb'en. handig toch?

inderdaad wel niet altijd even leuk van gevoel dat iedereen weet wat er bij jou thuis te rapen valt... gelukkig woon ik om de hoek van het politiekantoor en is er altijd wel iemand in huis.

Software is leuk,erg makkelijk,totall recall.voor velen makkelijkvaak "gratis" aan te komen,presetje hier presetje daar.

Maar als je daarvoor hardware gebruikt hebt,kom je tot de conclusie dat hardware toch 10 keer beter klinkt.
Vroeg of laat krijg je spijt en koop je je hardware terug.

Denk ik;)

Lijkt op de slogan: Uiteindelijk koop je toch een Sony ?

Bekende producers die overstappen op SW .. als je dan tracks vergelijkt: is vaak een tegenvaller qua souns. Vind ik jammer.

Maar laat ze maar de zooi verkopen, kan ik mijn gefreaktheid weer gerust stellen :D

Vooral als je frequentie omverwerpende herrie maakt, is HW duidelijk dikker.

Maar t freakt gewoon lekkerder, en klinkt in mijn oren zo vaak velen malen beter :) En je moet tenminste moeite doen om iets te krijgen ipv klakkeloos presets downloaden .. :bekdicht:

*Abuse your Gear* }:|

Eigenlijk zou ik dit vak wel leeg kunnen laten. Mijn mening is wel bekend neem ik aan.

Ik hoor best goeie dingen uit software komen, ben soms zelfs vebaasd over de kwaliteit.

MAAR... ik wil knoppen. en veel. Zoals meneer Moog het zo aardig omschrijft, I feel what's goning on in a synthesizer. Hij geeft aan dat hij 'voelt' wat er door de weerstandjes en transistoren heen gaat. Dat lijkt me bij een computer of een moderne synth een redelijk saai gevoel met al die enen en nullen.
En dan de bediening. Zolang een touchscreen van een paar vietkante meter niet betaalbaar is, ben ik niet geïnteresseerd.

Leuk voorbeeldje is de arturia modulaire moog. Klinkt erg interesssant vind ik, maar wat een lullig klein synthje en dan moet je nog scrollen ook..kortom; geen overzicht. Ik wil alles in één keer kunnen overzien. Nu kan wel 9 screens aan m'n pc hangen maar dat is niet wat ik bedoel..

Aan de andere kant, de geheugenkant van virtueel spul is natuurlijk geweldig en tegelijk dodelijk voor de creativiteit. Wat word je daar lui van. BAsje nodig? Klik. Stringetje? Klik. Heel makkelijk.Op een gegeven moment wordt je doodziek van de eewige dezelfde geluiden. (ik spreek uit ervaring..)

Ik kan nog uren doorgaan, maar vandaag maar niet..
Conclusie?
virtueel kan uiterst indrukwekkend zijn, maar ik vind het niet leuk werken en over gevoel valt er in dat geval helemaal niet te spreken.
my 2cts.

hardware word overschat. :D
wie wil er nu nog in godsnaam nog een tr909 in zijn tracks gebruiken??
die saaie uitgekauwde geluiden hebben we nu ook wel al gehad. (oke de kick mag er best wel wezen)
we moeten VOORWAARTS!!!!!!! nieuwe vormen van geluidsynthese enzo. ik ben 100% zeker dat software
de hardware zal overstijgen. das eigelijk nu al een beetje gebeurd met de komst van modulaire software
programmas zoals max/msp en reaktor.

Back