Hardware verkopen in de mode?

Origineel geplaatst door isnieZot
hardware word overschat. :D
wie wil er nu nog in godsnaam nog een tr909 in zijn tracks gebruiken??
die saaie uitgekauwde geluiden hebben we nu ook wel al gehad. (oke de kick mag er best wel wezen)
we moeten VOORWAARTS!!!!!!! nieuwe vormen van geluidsynthese enzo. ik ben 100% zeker dat software
de hardware zal overstijgen. das eigelijk nu al een beetje gebeurd met de komst van modulaire software
programmas zoals max/msp en reaktor.

Ok,je hebt hier een punt,alleen weet je wat het dan weer is met software als reaktor wat redelijk revolutionair is,dan men toch weer presets gaat gebruiken,omdat men geen wanten heeft hoe met deze app zelf dingen te brouwen.
Dat is het nadeel van software,binnen handbereik,en er niets mee doen.

Maar,mischien,ik kan ook niet in de toekomst kijken,krijgen we hetzelfde als 84.85,dat iedereen massaal zijn analoge spul er uit doet om maar digi drumcomputers,en digi synths te kopen.
Maar dan zie je later weer dat men het analoge weer mist,en ze dus weer spullen terug gaan kopen.
Denk dat het straks weer hetzelfde gaat worden,met soft.

Maar goed,weet ook niet wat software nog in petto heeft,het meeste klinkt nu al goed,maar nog lang niet goed genoeg,persoonlijk dan.
Gebruik het zelf ook,maar ook nog steeds hardware,gewoonweg omdat het nodig is voor bepaalde dynamiek,spectrum,overall sound.
Fm7 is nog steeds geen dx 7,kwa sound,maar het kan wel veel meer,ja dan is het aan u,wat is belangrijker?

Origineel geplaatst door trash
Maar,mischien,ik kan ook niet in de toekomst kijken,krijgen we hetzelfde als 84.85,dat iedereen massaal zijn analoge spul er uit doet om maar digi drumcomputers,en digi synths te kopen.
Maar dan zie je later weer dat men het analoge weer mist,en ze dus weer spullen terug gaan kopen.
Denk dat het straks weer hetzelfde gaat worden,met soft.

Die kans is wel erg groot ja. En analoog is ook een beetje terug op de markt alleen dan grote en beter (bijv. de Andromeda, Moog Voyager, Pulse etc). Misschien gebeurt dat in de toekomst wel weer.

Maar er zal altijd wel een hardware markt blijven voor synths. Het zal misschien wat duurder worden omdat er minder vraag is naar hardware.

Ik zelf zal altijd bij hardware blijven, gewoon om achter de pc weg te zijn.

Eigenlijk zal het me worst zijn of ik op een oude mondharmonica speel en op een emmer aan het drummen ben
of dat ik speel op een super virtuele synthesizer en drumcomputer.
Het gaat mij om muzikaliteit en creativiteit. Meer niet.

Re: Hardware verkopen in de mode?

Origineel geplaatst door datisookzo
En dan natuurlijk het verhaal van de software 303 kloons, nou daar krijg ik helemaal geen erectionele bijverschijnselen van al ik daarna naar de echte luister...

Wordt je niet geil omdat de software 303 niet goed klinkt of omdat hij niet klinkt als "die" tb303...
Met de juiste geluidskaart klinkt alles denk wel goed. Het is net als met hardware: je hebt rotte en niet rotte eieren. De vraag is waar je liever mee werkt. Voor mij hardware. Die mpc3000le bezorgt mij nog altijd bepaalde bijverschijnselen :mega:

Origineel geplaatst door Arv
En daarom snap ik niet dat de meeste hier onderin elk bericht hun gear willen hebben staan.. Wat heb ik aan die info?

"Vertel me waarop je speelt en ik zeg je wie je bent."

:eureka: Nou dat is nog eens een idee voor een thread...

Zie het maar als een trend. Ik weet zeker dat veel mensen later weer overstappen naar hardware,analoog,al is het alleen om de sound.

Waarom zou ik bijv. in godsnaam een jp8 wegdoen om over te stappen op superwave of hoe dat programma ook heet. De hele dag een beetje naar een virtuele synth lopen turen,terwijl iedereen toch gewoon de knoppen van dat ding wil vasthouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat er een heel belangrijk punt over het hoofd wordt gezien, namelijk de beeindiging hvan de hobby.

Hoeveel mensen zie je niet die eens een stukje hardware hebben gekocht en er an een tijdje achter komen dat ze er eigenlijk niks meer mee doen.

Deze mensen verkopen hun spullen dan vaak weer. Al moet ik wel opmerken dat deze mensen soms wel nog erg veel geld voor hun apparatuur terugwillen (met als reden dat het nooit gebruikt is)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik denk dat er een heel belangrijk punt over het hoofd wordt gezien, namelijk de beeindiging hvan de hobby.

Hoeveel mensen zie je niet die eens een stukje hardware hebben gekocht en er an een tijdje achter komen dat ze er eigenlijk niks meer mee doen.

Deze mensen verkopen hun spullen dan vaak weer. Al moet ik wel opmerken dat deze mensen soms wel nog erg veel geld voor hun apparatuur terugwillen (met als reden dat het nooit gebruikt is)

Ja, haha, dat is waar. Soms zie je van die guys die beginnen met "een hobby" en direct maar een peperdure synth aanschaffen. Ik heb zelf eens iemand met een Andromeda gezien die hij na 2 maanden verkocht "omdat hij er niets mee kon". Koop dan eerst een of andere gare Roland beginnerssynth denk ik dan, maar misschien maak ik nu een denkfout.

Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, haha, dat is waar. Soms zie je van die guys die beginnen met "een hobby" en direct maar een peperdure synth aanschaffen. Ik heb zelf eens iemand met een Andromeda gezien die hij na 2 maanden verkocht "omdat hij er niets mee kon". Koop dan eerst een of andere gare Roland beginnerssynth denk ik dan, maar misschien maak ik nu een denkfout.

Ja precies, of die G2 Keys die nu te koop staat. Zijn toch geen misselijke bedragen die je daar even over de toonbank gooit. En maar 5 weken oud.

En zo zie je inderdaad talloze gear verkocht worden zonder dat er ooit echt iets mee is gedaan buiten wat kloten.
Vaak wordt het zelfs verkocht en vinden mensen het een klote apparaat terwijl er nooit echt aandacht aan is besteed om het apparaat te leren gebruiken.

Beetje zinloze investering is het dan.......

Origineel geplaatst door Acidfever
Ja precies, of die G2 Keys die nu te koop staat. Zijn toch geen misselijke bedragen die je daar even over de toonbank gooit. En maar 5 weken oud.

En zo zie je inderdaad talloze gear verkocht worden zonder dat er ooit echt iets mee is gedaan buiten wat kloten.
Vaak wordt het zelfs verkocht en vinden mensen het een klote apparaat terwijl er nooit echt aandacht aan is besteed om het apparaat te leren gebruiken.

Beetje zinloze investering is het dan.......

Of je hebt een zinloze hobby gekozen.

Ik snap ook niet waarom mensen brute hardware bakken wegdoen om daarna op software over te stappen. Dan heb je je hersens volgens mij ook ergens op straat liggen. Of je hebt al menig plaatje uitgebracht en bent drastisch toe aan veranderingen en een andere werkwijze,zullen er in mijn ogen ook maar weinig zijn.

Probleem is dat de meesten blijkbaar niet eens weten wat ze kopen to ze het verkocht hebben:eureka: En er zijn ook mensen die niet weten wat ze gekocht hebben. Ik laat ieder in zijn waarde uiteraard, neem van mij maar aan dat je muziek er niet beter op zal worden.

Origineel geplaatst door C738
Ik zit te wachten op de thread "Mijn softwarestudio annex desktop" :D

En hij is er ... > Klik hier <

Heb zelf ook liever knoppen dan klikken met me muisje.....

Maar heb nu wel een softsampler gekocht namelijk sampletank, vind ik zelf even wat makkelijker werken dan dat gepiel met die knopjes op mijn oude A4000 sampler. Dat werd me toch echt te dol op den duur en wat anderen ook zal zeiden het opslaan van presets is wel heel gemakkelijk op deze manier.

Heb zelf ook meerdere keren hardware gekocht van mensen die zeiden "Kan het geld wel gebruiken en als ik weer muziek wel maken download ik wel even een plugin'

Tja hardware kost altijd geld, Software ook maar er zijn massa's mensen die alles downloaden / kopieren

We hebben nu al zoveel threads met hw versus sw de revue zien passeren en ik heb alle argumenten nu zo langzaam wel gehoord.

Dat veel hw verkocht wordt klopt inderdaad. Ik vind het prima zo. Leuke kansen voor mensen met minder geld en ik maak dankbaar gebruik van de situatie.

Ik bekijk dit trouwens vanuit een heel ander perspectief. De sw ontwikkeling is een fantastische aanvulling op hw-matig met muziek bezig zijn en bied geheel nieuwe mogelijkheden. Voor mij is het geen of/of maar en/en. Het uiteindelijke resultaat - de muziek als output van een creatief proces - is tenslotte waar het om gaat.

Ik heb wel eens na zitten denken over een hybride setup bestaande uit wat hardware en bijvoorbeeld een laptop met een motu 828 die deels als sampler en deels als effectprocessor gebruikt zal gaan worden.
4 outs van de 828 toegewezen aan bijvoorbeeld kontakt en 4 ins/outs als effectlussen met nader te bepalen plugs e.d.

Een 828 is op het moment veel duurder dan een sampler, en dan komt alle software dr ook nog bij, je laptop en je OS.

Ach, ieder zijn werkwijze. Leven en laten leven. Als je de discussie hard VS soft gaat voeren, dan kun je ook net zogoed discussie voeren over yamaha A4000 vs akai Z4 of Yamaha DX7 vs Casio VZ10M etc etc.

-C-

Origineel geplaatst door justin
Ik snap ook niet waarom mensen brute hardware bakken wegdoen om daarna op software over te stappen. Dan heb je je hersens volgens mij ook ergens op straat liggen. Of je hebt al menig plaatje uitgebracht en bent drastisch toe aan veranderingen en een andere werkwijze,zullen er in mijn ogen ook maar weinig zijn.

Probleem is dat de meesten blijkbaar niet eens weten wat ze kopen to ze het verkocht hebben:eureka: En er zijn ook mensen die niet weten wat ze gekocht hebben. Ik laat ieder in zijn waarde uiteraard, neem van mij maar aan dat je muziek er niet beter op zal worden.

Ik ga je voordragen tot DFS lid van de week denk ik, je brengt echt je meest genuanceerde gedachten onder de aandacht.
Ik kan veel van jou leren heb ik het idee. Wat voor hardware heb jij eigenlijk allemaal, mannetje ?

Ik heb al mijn hardware verkocht, omdat ik met software :

1: makkelijkere arrangementes kan opbouwen
2: meer controle heb over het geluid
3: makkelijker kan automatiseren
4: total recall heb
5: het geld kon gebruiken voor andere zaken
6: plenty more reasons..

Hardware is leuk, maar geen noodzaak.

Alleen mannetjes zoals justin die hun hersens nog hebben hebben in de gaten dat je harde waren keihard nodig hebt om top producties te kunnen maken. :gaap:

Origineel geplaatst door Hooihuis

Om zo'n hobby te kunne doen moet je wel kunnen spelen of het leren als je de aanleg er voo rhebt.
En creativiteit en muzikaliteit kan je niet echt leren lijkt me.

Ik heb trouwens het gevoel dat het hebben van een home-studiootje een beetje een yuppen-hobby is geweest de afgelopen jaren. Gasten die een lekkere setup (nieuw) kopen en dan es bekijken of ze het wel kunnen en uiteindelijk maar de boel verkopen om daarna te gaan kitesurfen (wat tegenwoordig erg hot is).

-C-

Back