Hardware verkopen in de mode?

Origineel geplaatst door C738
Ik heb trouwens het gevoel dat het hebben van een home-studiootje een beetje een yuppen-hobby is geweest de afgelopen jaren. Gasten die een lekkere setup (nieuw) kopen en dan es bekijken of ze het wel kunnen en uiteindelijk maar de boel verkopen om daarna te gaan kitesurfen (wat tegenwoordig erg hot is).

-C-

Zit wel wat in. ha ha Het klinkt natuurlijk vet cool als je kan zeggen ik produceer.
Of dat nou shit is maakt niet uit. Het klinkt interessant.

yuppie zijn is niets op tegen hoor, zolang ik niet onder een vlieger vastgebonden hoef te worden...

Anyway, Justin, die mensen weten echt wel wat ze gekocht hebben hoor, maar wat ze ermee moeten doen is een tweede. Volgens mij is het heel normaal dat mensen spullen verkopen. Geldgebrek, opgezogen door een wervelhype, andere plannen, etc. De ene keer is er wat meer te koop dan de andere keer.

Iedere keer zie je dat net na de zomervakantie en na kerst/nieuwjaar bakken spullen verkocht worden. Vreemd? Neuh, er is weer even geld nodig. Wees slim, spaar, en sla je slag op het goede moment :D

Origineel geplaatst door C738
Ik heb trouwens het gevoel dat het hebben van een home-studiootje een beetje een yuppen-hobby is geweest de afgelopen jaren. Gasten die een lekkere setup (nieuw) kopen en dan es bekijken of ze het wel kunnen en uiteindelijk maar de boel verkopen om daarna te gaan kitesurfen (wat tegenwoordig erg hot is).

-C-

Dat is een feit. Ik stond vorig jaar in een muziekwinkel op de recording afdeling en toen stond er ook zo'n Rich mans's kid met pappie. Die kregen even een O2R, een berg lexicon spul. De duurste Microfoon kits die ze hadden. De hele meuk die je volgens het ventje nodig had om een beginnend bandje te kunnen recorden (Viel nog mee dat het geen volledige protools werd). Het eindbedrag was in ieder geval enorm.

Dat soort dingen gebeuren gewoon. Uiteindelijk begreep ik 6 maanden later dat al die shit alweer te koop stond.

Volgens mij zijn de softwareboys gewoon jaloers op de hardwareboys omdat die wel geld terug krijgen voor gebruikte gear. :duivels: Voor tweedehands software krijg je nix, het kan zo de digitale prullenbak in... :D

Arv

Het is nog nooit gebeurt dat ik een synth of sampler perongeluk de prullebak in gesleept heb.

:D

-C-

Ook ik heb jaren lang geinvesteerd in een hardware studio. Inmiddels staat het meeste van mij hardware werkeloos in de studio en maak ik al mijn producties met bijna alleen VST intruments en effecten.
De belangrijkste redenen waarom ik alleen nog software gebruik is de enorme ruimte besparing die dat oplevert en een andere belangrijk voordeel, als ik een project opnieuw in mijn sequencer laad alle instrumenten, effecten, mengtafel settings, enz in 1 keer goed staan. Das echt super handig. Daar was ik vroeger vaak veel tijd aan kwijt (eerst alles system exclusive dumpen naar de sequencer, program changes in programmeren, noem maar op).
Bovendien heb je tegenwoordig zeer goeie controllers om je softsynth en effecten te bedienen, het geen in het verleden nogal eens een probleem was.

Het enige argument tegen is misschien dat hardware synths beter klinken. En zeker als je die synths solo hoort is dat ook het geval, maar in een totale mix hoor je uiteindelijk die extra dynamiek of warmte niet of nauwelijks terug.
In principe heb ik dus ook een boel hardware 'in de weg staan' en zou deze kunnen verkopen. Alleen zijn de prijzen op de 2e hands markt dusdanig slecht dat ik voorlopig mijn hardware maar ergens werkeloos in de hoek neer zet.

Origineel geplaatst door dobbit
het geval, maar in een totale mix hoor je uiteindelijk die extra dynamiek of warmte niet of nauwelijks terug. .

Ik denk dat die verlies aan dynamiek en warmte niet nodig is.
De meningen zijn daar nogal verdeeld over.
Dan kom je op de discussie thread goed klinkende platen terrecht.
En het dood compressen van muziek.

Meestal zoekt menig muzikant naar de perfecte setup voor hem of haar?!
Bepaalde aankopen kunnen achteraf tegenvallen!

Op zoek zijn naar "de" setup. Dat is volgens mij de reden!

Veel mensen kopen de mooiste apparaten, en verwachten dat hun geluid er meteen uit rolt?!
Veel hedendaagse synths etc. vergen veel tijd en inzet.
Ik denk persoonlijk dat veel mensen het geduld gewoon niet hebben?!

peace...

Re: Hardware verkopen in de mode?

Origineel geplaatst door datisookzo
Op de tweedehands sites is echt een overflow van mensen die hun hardware synths of randapperatuur aan het verkopen zijn... dit alles met de gedachte dat software per defenitie de oplossing biedt.

Ik kan dit toch niet afleiden uit de advertenties die ik zie. De enige "dump-redenen" die ik vaak zie/hoor:

* Ik heb em al heel lang en wil eens iets anders

* Ik heb em nog maar net en hij klinkt niet echt zoals ik wil

* Ik ben aan het uitkijken naar iets beters

En inderdaad af en toe eens iemand die overschakelt op software, maar dat zou ik toch zeker niet overroepen. Vergeet niet dat de meeste hardware nog altijd een toegevoegde waarde heeft t.o.v. software.

Origineel geplaatst door Arv
Volgens mij zijn de softwareboys gewoon jaloers op de hardwareboys omdat die wel geld terug krijgen voor gebruikte gear. :duivels: Voor tweedehands software krijg je nix, het kan zo de digitale prullenbak in... :D

Arv

Valt overigens wel mee hoor. Cubase SX heb ik destijds voor een mooie prijs verkocht. En hardware synths gaan tegenwoordig voor relatief weinig geld weg. Workstations willen mensen tegenwoordig alleen nog voor de helft of minder dan de huidige nieuwprijs. En VA-tjes leveren ook al niet de hoofdprijs.

We zitten gewoon in een economische crisis, te wijten aan die lelijke euro's.

IK WIL DE HOLLANDSE FLORIJN TERUG!!! Kan ik tenminste weer voor een normale prijs eten en drinken.

Origineel geplaatst door Cisco
Veel mensen kopen de mooiste apparaten, en verwachten dat hun geluid er meteen uit rolt?!
Veel hedendaagse synths etc. vergen veel tijd en inzet.
Ik denk persoonlijk dat veel mensen het geduld gewoon niet hebben?!
peace...

Dat klopt wel een beetje. Ik was jaren in de veronderstelling dat ik MIDI apparatuur nodig had om mijn "sound" te verbeteren. Sinds ik van FT2 naar hardware/cubase/vst ben geswitched heb ik echter nog steeds mijn draai niet gevonden. De apparatuur die ik heb klinkt best lekker maar past vaak toch net niet in de muziek die ik maak en meestal heb ik niet het geduld om de boel nog verder uit te zoeken (kwam er een paar weken geleden pas achter dat je op de Quasimidi elke sound in de percussie sectie een eigen uitgang kunt toewijzen bijvoorbeeld).

Ik loop regelmatig een muziekzaak binnen om een uurtje te rommelen met nieuwe hardware, maar meestal denk ik na 10 minuten: "zoiets heb ik al in mijn PC, daar ga ik geen 1500 euro aan uitgeven". Er is momenteel werkelijk geen enkele hardware synth die me kan boeien, al was het alleen maar omdat het allemaal intern tegenwoordig ook software is, dus voldoet de VST net zo goed.

Analoge apparatuur met knopjes vind ik heeerlijk, maar door de afwezigheid van total recall ben ik de dag erop mijn sounds meestal al weer kwijt door m'n gerommel met die knoppen en blijft het vaak bij geklooi met geluidjes. Ik vind mijn SH1000 geweldig klinken maar ik gebruik 'm eigenlijk alleen maar om een avondje met geluiden te spelen en zelden in de mix.

Juist omdat het al gauw bij klooien blijft zie ik steeds meer in VST's. Die kun je vaak gratis uitproberen en voldoen prima in de mix.Ik moet me elke dag dwingen om niet als een idioot op de advertenties op marktplaats te reageren, want knoppen blijven leuk, maar de "voordelen" wegen zeker met de idiote prijzen niet op tegen de nadelen. Analoge hardware wordt nog steeds tegen belachelijk hoge prijzen verkocht. Waarom zou ik een Alpha Juno kopen als ik alleen maar de hoover sound wil hebben die ook prima met software is te bouwen?

Ben sinds gisteren met Arturia's CS80V bezig. Ik wilde jarenlang zo'n 100 kilo wegend Yammie bakbeest hebben. Nu denk ik.. T'is leuk, maar met dat geld kan ik ook een hoop andere leuke dingen doen. Deze VST met een goede MIDI controller doet het best zo :) Af en toe koop ik in een knoppengeile bui nog wel eens hardware, maar meestal staat het na twee weken stof te happen.

er zijn zoveel wegen als persoonlijkheden,
ik zou zeggen, combineer alles wat je goed vind en laat de rest links van je liggen, maar wees d'r ook niet negatief over als iemand anders juist DIE dingen weer ideaal vind,

zelf combineer ik;
software ( Protools, Cubase ) met
hardware ( Samplers, Synth, FX modules )
met potten en pannen ( gitaren, bas, koper, zo'n beetje alles wat geluid maakt ),

mixen met zowel software als met 'den knopjes',

voor mij heerlijk, voor een ander een ramp,

wees gelukkig met alle ontwikkelingen, als die er vroeger niet waren geweest, had je die 'Vintage Synth' ook niet in handen gehad, die is ook ooit een 'nieuw' mode verschijnsel geweest......!

ciao,
Jelle

Ik ben zeer modieus bezig (volgens deze threadtitel dan):
Te koop:
Quasimidi polymorph in mint conditie
Jomox airbase

-C-

Back