Machinedrum vs Drummodule Nord Modular G2

Origineel geplaatst door Acidfever
Nee leeuw....hehe...vreemd he?

Ik denk dat ik ook eens een sample masterclass moet hebben. Bak daar nog niet bijster veel van...(was voor de Rs7000 ook eigenlijk gewend met romplers en synthesizers te werken).

>>> hmm..samplen is samplen..pak een 12" of CD uit de kast, en sample die vette sounds..of koop een goede sample-CD en gaan met die banaan....verder kan je daar toch niet heel veel meer mee verknallen lijkt me

Wat ik kwa sampling deed was met Ableton.....loop based dus... en heel af en toe met Logic Audio en EXS24 zo wat sample's gebruiken. Ik kom daar dus nogal wat kennis tekort.

>>> aha..je bent dus nu meer zoekende naar manieren om je eigen individuele sounds te creeeren ipv loops....ja dan vermoed ik dat je nog een lang weg moet gaan....want zo'n gesamplede loop die je vroeger gebruikt, dat is niet alleen maar goede basis-geluiden, maar ook goede sequences en goede bewerking met effecten en compressors enzo....maar nix wat je niet kunt leren natuurlijk ;) maar verwacht niet gelijk supergeile resultaten..it's a long hard road..

Wat is nou echt een supervette bak of applicatie om samples mee te bewerken/ sequencen?

>>> alles....gaat om je eigen creativiteit.... RS7000 dus ook...of een nord modular om je samples doorheen te gooien.. je hebt eigenlijk al genoeg spullen om mee te werken, nu nog de ervaring opdoen..

OT: Is het eventueel een optie om de Rs7000 op te leuken met een filterbank ofzo (of gebied van dikke sounds enzo)? OF is een NM G1 dan ook al prima?

daar kan je prima een micromodular of G1 of G2 voor gebruiken, maar daar gaan je samples niet beter van klinken ben ik bang....

mijn advies: ga eens zelf een hele set goede samples maken, van vinyl of CD, zodat ze echt op zichzelf al heel goed in je oren klinken, laad deze in de RS7000 en probeer de goede ritmes te programmeren...een goede compressor erachter wil voor drums wel eens helpen... in de nord modulars zit ook een compressor module....bruikbaar maar that's it.

wat dat betreft is ableton live of andere software natuurlijk ideaal, genoeg goede compressor plugins standaard er al bij, of te downloaden...

Denk dat ik naast mijn TC Triple-C compressor ook nog eens naar een andere ga kijken waar ik wat meer mee kan spelen (een analoge dus).

Lekker laten pompen en zuigen die handel. Maar sommige geluiden krijg ik gewoon niet voor elkaar en ik heb geen flauw idee hoe ik ze moet maken. (Met bepaalde outboard fx denk ik).

Denk dat ik naast mijn TC Triple-C compressor ook nog eens naar een andere ga kijken waar ik wat meer mee kan spelen (een analoge dus).

Lekker laten pompen en zuigen die handel. Maar sommige geluiden krijg ik gewoon niet voor elkaar en ik heb geen flauw idee hoe ik ze moet maken. (Met bepaalde outboard fx denk ik).

gast, die triple-C compressor is goed genoeg hoor! echt het is een kwestie van veel doen en oefenen met de apparatuur die je al hebt. meer of nieuwe dingen kopen gaat je alleen maar verder het moeras in helpen. met de virus C die je hebt kun je bv ook MODDERvette drumsounds maken, die kan je dan weer door de triple-C jagen, of bewerken met je PC, en dan de RS7000 inladen

Oke.....als jij het zegt..... :confused:

Met de tools die ik nu heb weet ik dus niet hoe ik tot de sound moet komen die ik zoek/wil.

Vandaar dat ik zoekende ben.

Oke.....als jij het zegt..... :confused:

Met de tools die ik nu heb weet ik dus niet hoe ik tot de sound moet komen die ik zoek/wil.

Vandaar dat ik zoekende ben.

ja dat snap ik wel, en herken het ook wel. maar het gaat niet zozeer om de tools, maar om de ervaring. Nieuwe apparatuur kopen kan leuk zijn voor inspiratie, maar ik ben bang dat je dan niet ineens *wel* die vette drumloops tevoorschijn tovert. Er is eigenlijk maar 1 oplossing: veel aanklooien, eventueel met meer ervaren mensen samenwerken en goed opletten hoe zij het doen, en dan zelf nadoen

Origineel geplaatst door olafmol
Er is eigenlijk maar 1 oplossing: veel aanklooien, eventueel met meer ervaren mensen samenwerken en goed opletten hoe zij het doen, en dan zelf nadoen

:bekdicht:

Origineel geplaatst door olafmol
ja dat snap ik wel, en herken het ook wel. maar het gaat niet zozeer om de tools, maar om de ervaring. Nieuwe apparatuur kopen kan leuk zijn voor inspiratie, maar ik ben bang dat je dan niet ineens *wel* die vette drumloops tevoorschijn tovert. Er is eigenlijk maar 1 oplossing: veel aanklooien, eventueel met meer ervaren mensen samenwerken en goed opletten hoe zij het doen, en dan zelf nadoen

Goed idee Olaf, wanneer is je eerste masterclass 'hoe maak ik vette beatz' ?

:D

Origineel geplaatst door Nerve
Goed idee Olaf, wanneer is je eerste masterclass 'hoe maak ik vette beatz' ?

:D

LOL, wist ik het maar ;)
maar serieus, vette beats zijn voor meer dan 80% de basis-geluiden..dus zorg dat dat goed zit, vervolgens lekker funky sequencen, en dan moet het al helemaal lekker klinken..om vervolgens af te maken met een toefje compressie/EQ en wat reverb/delay over bv claps/snares....

verwacht niet dat als je losse geluiden niet goed klinken dat je beats ineens wel goed klinken door er een compressor over te gooien. dat gaat nevernooitniet werken, want dan krijg je alleen een gecompressede beat met slechte drumgeluiden ;)

Wat Olaf hierboven zegt kan kort samengevat worden als de algemene wijsheid:

Bullshit in = Bulshit out

:doei:

Ik zal wel eens kijken of ik vanavond een fragmentje kan vinden van wat ik bedoel.....

Iig geval nu al veel dank voor de reacties! Ben wel al een idee aan het vormen nu! :)

Back