Machinedrum vs Drummodule Nord Modular G2

Ik zou voor de Machinedrum gaan, juist omdat de bediening zo veel inspiratie teweeg brengt.

I'M WITH MACHINEDRUM.

En een Monomachine ga ik in de toekomst ook aanschaffen. Juist vanwege de bediening en op zich kan ik de klanken van de Monomachine nu ook al maken met mijn set-up!

Origineel geplaatst door MSDOS
Ik zou voor de Machinedrum gaan, juist omdat de bediening zo veel inspiratie teweeg brengt.

I'M WITH MACHINEDRUM.

En een Monomachine ga ik in de toekomst ook aanschaffen. Juist vanwege de bediening en op zich kan ik de klanken van de Monomachine nu ook al maken met mijn set-up!

Heb het idee dat dit sowieso een welles nietes thread wordt tussen MD en NM gebruikers.

Al heeft R5 beiden, dus weer een theorie weerlegd.

Origineel geplaatst door Acidfever
Je ziet de NM Keys voor €700 verkocht worden (en de rack voor zo'n €600). En die heeft als ik het goed begrijp 4 x zoveel power aan boord.
Maar ja, dan zit je alweer 50 Euro onder de G2 Engine (€150 bij de rack).

Hmm,

will jij me even naar de winkel wijzen die de G2 engine verkoopt voor 750€ ?

Of kan ik ni meer tellen ?

Origineel geplaatst door Nerve
Hmm,

will jij me even naar de winkel wijzen die de G2 engine verkoopt voor 750€ ?

Of kan ik ni meer tellen ?

Nou vooruit! Klikkerdeklik

Even Nederland kiezen en daar zie je het:

€ 736 Inc Btw. bezorgen naar Nederland kost € 15.81 Dus dat is €752,0

Netjes dacht ik zo!

Bedankt!

Hmmm, zeer fishy constructie hier. Da's duidelijk een branch van Piens in België. Grappig genoeg staat België dus NIET in de lijst van te versturen landen. Zou wel een joke zijn dat ik als Belg een instrument naar Nederland zou moeten laten versturen om te kunnen genieten van deze prijzen, maar zo ziet het er dus wel uit :erm:
Klinkt in ieder geval wel een Belgische toestand :dubbel:

Ga toch is contact met ze opnemen hierover.

Baai :doei:

Origineel geplaatst door Nerve
Bedankt!

Hmmm, zeer fishy constructie hier. Da's duidelijk een branch van Piens in België. Grappig genoeg staat België dus NIET in de lijst van te versturen landen. Zou wel een joke zijn dat ik als Belg een instrument naar Nederland zou moeten laten versturen om te kunnen genieten van deze prijzen, maar zo ziet het er dus wel uit :erm:
Klinkt in ieder geval wel een Belgische toestand :dubbel:

Ga toch is contact met ze opnemen hierover.

Baai :doei:

Heb ze een tijdje geleden gebeld en ze zeggen toch echt dat dit de prijs is.
Als je er echt één wilt dan kunnen we ALS ik besluit er ook één te nemen beide hierheen te sturen en dan vindt ik het geen probleem om die van jou op jou kosten naar belgie te laten vervoeren. Al haal je hem op, ook prima.

Hey,

bedankt voor het aanbod, maar het zal er voorlopig nog effe niet inzitten, heb op het moment andere prioriteiten maar is alvast goed om weten voor de toekomst.

:biertje:

Het is een optie ja......al krijg ik met zo'n micromodular toch een beetje het idee dat dat ding underpowered is.
Je ziet de NM Keys voor €700 verkocht worden (en de rack voor zo'n €600). En die heeft als ik het goed begrijp 4 x zoveel power aan boord.

Dat zie je dan toch wel verkeerd hoor. Op de micromodular kan je even complexe patches maken als op de Nord Modular.

De micromodular heeft 1 DSP terwijl de Nord Modular er standaard 4 heeft, waarbij er 1 DSP per patch gereserveerd is.
De Nord modular kan dus 4 patches (ieder op zijn eigen midikanaal) tergelijk afspelen terwijl de micromodular er
maar 1 tergelijk kan afspelen. De patches zijn dus ook onderling uitwisselbaar. Let maar eens op hun website,
daar wordt er ook geen onderscheid gemaakt op het gebied van de editor of de patches.

Je kan wel een uitbreidingskit (van 4 extra DSPs) voor de Nord Modular kopen maar zelfs dit laat niet toe
om complexere patches te maken. Dit verdubbeld gewoon je polyphony. Je kan dan van iedere patch
dubbel zoveel noten tegelijk aanslaan (Dus bvb 16 ipv 8 ). Ik denk niet dat deze uitbreiding vaak verkocht is...

De vraag was dus gewoon om een apparaatvergelijking te maken, ik weet niet in hoeverre de G2 de normale modular z'n kont schopt.

Kwa geluidskwaliteit denk ik niet dat er zo'n immens verschil is tussen beide generatie. Er zijn vooral meer modules bijgekomen, oa de sequencing mogelijk heden en FX (delay/reverb) zijn verbeterd, maar ik denk toch dat je dat
toch ook weer niet moet overschatten. Een dedicate sequencer of FX unit blijft nog altijd beter.
Ook de user interface op de keys versie is verbeterd terwijl het op de rack versie net verslechterd is.

Ik zou iig mijn G1 er niet voor wegdoen, ik wacht nog wel een jaartje of vijf
op de G3 waarop er hopelijk wat sample RAM zit (als is het maar 32MB)
met digitale I/O en een Compact Flashkaartje. Dat zou ik pas een upgrade vinden. :D
Volgens mij hadden ze de meeste van die functies evengoed in een G1 OS update
kunnen brengen (uitgezonderd die FX natuurlijk, maar ja wie maalt daar nu om).

Let er ook op dat als je de G2 Engine zou kopen en van plan bent om die met je Remote 25 te bedienen.
Dat je waarschijnlijk maar 1 patch tegelijk kan bedienen met je knoppen aangezien iedere patch
op een ander midikanaal loopt.

Download anders eens beide editors en zie eens wat het verschil is.

Volgens mij is de micromodular een perfecte introductie in de Nord synthese en
kan je later ev nog altijd upgraden naar een G2. Ik denk niet dat je er veel geld
aan zou verliezen want de micromodular zit nu toch al aan een bodemprijs.

Denk eraan: voor 300€ kan je dus zowel de klanken van de machinedrum als
een hardware virtuele modulaire synth hebben die je later nog altijd kan gebruiken
kan als "ranzige FX unit / standalone filterbak / vocoder". 8)

Heb het idee dat dit sowieso een welles nietes thread wordt tussen MD en NM gebruikers.

Nee hoor, want het blijft appelen met citroenen vergelijken.
De één is een drumcomputer en de ander een virtuele modulaire synth. 8o)

om je keuze nog lastiger te maken: :D

Het is een optie ja......al krijg ik met zo'n micromodular toch een beetje het idee dat dat ding underpowered is.

vergis je niet... je fantasie en creativiteit is de echte grens, uit een micro kun je met gemak een drumkit pompen!
In totaal zelfs 99 drumkits/filters/etc. in je broekzak zogezegd.

:kimono:

FF ouwe koeien uit de sloot halen:

Hier een fragmentje: Klik van een machinedrum demo van emusician. ZOiets zoek ik dus eigenlijk en dan nog gekker natuurlijk.

In hoeverre is dit het beste te doen door de machinedrum met zijn dedicated sequencer of is dit vrij makkelijk te recreeren met een G2 + Rs7000 als sequencer?

Hier een fragmentje: Klik van een machinedrum demo van emusician. ZOiets zoek ik dus eigenlijk en dan nog gekker natuurlijk.

In hoeverre is dit het beste te doen door de machinedrum met zijn dedicated sequencer of is dit vrij makkelijk te recreeren met een G2 + Rs7000 als sequencer?

das nou niet echt een extreem machinedrumgebruik. Wat ik hier hoor zou je ook best met een G2 kunnen doen. Misschien dat je er met een machinedrum wat sneller bent.

Klinkt als een eenvoudige sequence en ook geen al te ingewikkeld geluid, ik denk dat je dit al kunt maken (geluid + sequence) alleen met een micro mod (hooguit nog een beetje externe fx). Dus een G2 (+ event RS7000) zal zeker voldoen!

Ik heb zelf eens een analoge drumpatch gemaakt voor mijn Micro Modular. Was wel leuk, maar je steekt er wel heel wat werk in om je eigen patch te maken. Vooral met noise proberen een onderscheidbare clap- of hihat-klank maken, is nie zo simpel.

Het is wel iets helemaal anders dan zo'n dedicated drumcomputer.

Origineel geplaatst door Burp
holy sjit: en rsi? :D

nah, van de 312 zijn er misschien 150 van mij. De rest van de aanslagen komt uit de rest van de wereld (Irak, Ierland, Baskenland, Amsterdam, etc) :engel:

Origineel geplaatst door oli303
Ik heb zelf eens een analoge drumpatch gemaakt voor mijn Micro Modular. Was wel leuk, maar je steekt er wel heel wat werk in om je eigen patch te maken. Vooral met noise proberen een onderscheidbare clap- of hihat-klank maken, is nie zo simpel.

Het is wel iets helemaal anders dan zo'n dedicated drumcomputer.

Zeker dat is waar, maar als je dat leuk vind (zoals ik) dan heb je daar al erg veel lol in! En mijn ervaring is dat je er enorm veel van leert en dat het steeds sneller gaat. Veel kun je dan ook hebben aan de workshops over de modular die te vinden zijn op de site van clavia, zowiezo aan te raden als je net een beetje komt kijken en/of meer uit je modular wilt halen. Je kunt natuurlijk ook één van die duizenden patches gebruiken die er al bestaan, of daaruit je eigen combi bouwen.
bla bla.... is idd gewoon heel iets anders dan een dedicated drumcomputer

:)

Back