nieuwe studio (wat voor vloer)

arjanv

Ingeburgerd
Hoi,

ik ga verhuizen.

nu ligt er in die kamer waar ik m'n studio ga maken laminaat.

ik heb helaas weinig verstand van akoestiek, maar mijn logisch gevoel zegt................eruit met die zooi, en vloerbedekking in leggen. of iets anders? wat is het beste?

de kamer is 4 bij 3 meter (ongeveer) wat is een juiste manier om m'n monitors te plaatsen.
ik wil een werkblad maken langs de 4meter muur.

zal ik de monitors in elke hoek op dat werkblad zetten? heeft iemand een beter idee?

ik moet m'n hele studio opnieuw maken dus ik wil het proberen om zo goed mogelijk te doen

Thanks

D'r is/zijn thread(s) over..

Een zgn. zwevende vloer schijnt tochwel 't "beste" zijn; zeker ivm. isolatie, e.d.

Bekijk deze, deze, en deze thread maar eens!!

Origineel geplaatst door Zoidsity
D'r is/zijn thread(s) over..

Een zgn. zwevende vloer schijnt tochwel 't "beste" zijn; zeker ivm. isolatie, e.d.

Bekijk deze, deze, en deze thread maar eens!!
Kortom een laminaatvloer kun je het beste laten liggen. Dat het geluid toch doordringt naar lagergelegen lokaties is bijna niet te voorkomen. De isolatievloeren van zowel laminaat als vloerbedekking is vrijwel gelijk aan elkaar.

Origineel geplaatst door Roy G
Kortom een laminaatvloer kun je het beste laten liggen. Dat het geluid toch doordringt naar lagergelegen lokaties is bijna niet te voorkomen. De isolatievloeren van zowel laminaat als vloerbedekking is vrijwel gelijk aan elkaar.

reflecties / weerkaatsing van de hoge tonen door vloerbedekking is anders stukken minder dan bij het gebruik van laminaat.

Origineel geplaatst door Roel
reflecties / weerkaatsing van de hoge tonen door vloerbedekking is anders stukken minder dan bij het gebruik van laminaat.
En toch zijn er verschillende soorten ondervloeren die de zelfde reductie hebben als vloerbedekking. Ligt ook aan de vloer (beton, hout, enz.).

Origineel geplaatst door Roy G
En toch zijn er verschillende soorten ondervloeren die de zelfde reductie hebben als vloerbedekking. Ligt ook aan de vloer (beton, hout, enz.).

ik bedoelde dus reflecties terug de studioruimte in, niet naar andere ruimtes, en dan is de hardheid van het oppervlak weer wel van belang

Ik zou absoluut niet voor een zwevende vloer gaan. Een zwevende vloer is naar mijn mening alleen te rechtvaardigen in zéér professionele studio's. Bespaar jezelf de kosten en leg gewoon vloerbedekking of tapijttegels is je studio. Als je bang bent dat je oren belazerd worden door reflecties etc. zet dan een goede hoofdtelefoon op met een lineaire frequentieresponse. Je muren bedekken met noppenschuim zou ik wel overwegen of desnoods alleen de muur waar je monitoren op gericht staan.

Ik zou dat laminaat lekker laten liggen, en leg er een mooi groot tapijt over?! ;)
Zorg gewoon dat je in z'on kleine ruimte als die van jou, veel "zooi heb staan?! Alhoewel het erg moeilijk is om in een kamer van 4 bij 3 akoestiek te vormen, kan je het altijd verbeteren door op verstandige wijze zooi te plaatsen op bepaalde plekken. Zoals Gordijnen/Bank/Kast/Bed/Tapijt etc.

peace...

Back