iMac G5 - Flatpanel all-in-one

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

bikkel

Everything is on the One
DE NIEUWSTE LOGIC AUDIO DONGLE VAN APPLE

voor alle ..... hier, vooruit....

Zie hier: http://www.apple.com/nl/imac/

Zo ziet hij er uit:

indextop20040831.jpg

Dus géén kast, alleen maar een scherm! Er waren al diverse hoaxes te vinden op internet die dit suggereerden, maar ik ben toch zeker blij verrast dat het werkelijk waar is :)

Dit zijn de specs en prijzen:

Eur 1.399,00
(Eur 1.175,63 excl. BTW)

17-inch LCD-breedbeeldscherm
1,6-GHz PowerPC G5
533-MHz "frontside"-bus
256 MB DDR400 SDRAM
NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra
64 MB DDR-videogeheugen
80-GB seriële ATA-schijf
Gecombineerde-eenheid met sleuf

Eur 1.619,00
(Eur 1.360,50 excl. BTW)

17-inch LCD-breedbeeldscherm
1,8-GHz PowerPC G5
600-MHz "frontside"-bus
256 MB DDR400 SDRAM
64 MB DDR-videogeheugen
80-GB seriële ATA-schijf
SuperDrive-eenheid met sleuf

Eur 2.049,00
(Eur 1.721,85 excl. BTW)

20-inch LCD-breedbeeldscherm
1,8-GHz PowerPC G5
600-MHz "frontside"-bus
256 MB DDR400 SDRAM
64 MB DDR-videogeheugen
160-GB seriële ATA-schijf
SuperDrive-eenheid met sleuf

Laatst gewijzigd:
met een fatsoelijke hoeveelheid geheugen (1GB) komt ie toch op zo'n 2200 euro. toch een nette prijs. jammer dat ze er nog geen dual cpu in hebben, dan zou ie muziektechnisch ineens een stuk interessanter worden.

Volgens mij is deze iMac ook best wel portable te noemen. Het is tenslotten een door elkaar gehusselde laptop, niet veel meer.

Origineel geplaatst door quifster
afgezien van het belachelijk grote plaatje wat de layout van sf compleet om zeep helpt lijkt me dit meer een trhead voor tweakers }:|

Sorry! Kan een van de Mods hem resizen?

Had ik hem de nieuwe Logic Audio dongle genoemd was het zeker wel goed geweest he :D

Waarom is een enkele cpu niet interesant genoeg voor muziek :confused:
Heb je nou 2 keer zo veel winst met een tweede cpu?
Of slechts een tientallen procenten?
Ik denk dus eerder het laatste wat het dus een beetje onnodig maakt.

Een enkele cpu lijkt me meer dan voldoende voor muziek. Het geheugen is wel erg mager voor vandaag. Voor zoveel geld hadden ze op z'n minst 512mb erin kunnen doen en niet erg belangrijk voor muziek hoor, maar wat een zielige vga kaart...

Blijft toch het overwegen waard om aan te schaffen imho, alleen even rekening houden met extra kosten van het geheugen.

je zou dit ding best mee kunnen slepen naar live sets hij's best mobiel of nie ?

had het idee dat 1 processor op 1,8 ghz beetje mager is ten opzichte van de standaard G5 modellen die al snel met 2 processors zijn uitgerust. ben er geen expert op maar en 1,8 ghz G5 doet dat niet erg onder voor een pentiummutje 4 800 fsb hyperthread op een ghz of 3 tot 3,4?? vandaar mijn 2 x cpu gedachte.

Ik heb wel is met een dual systeem gewerkt naast een enkel
En het viel zwaar tegen de extra preformance
Zo een 1,8 lijkt me toch niet misselijk voor muziek
Maar ja ik ben wat minder eisend

nu ik eindelijk flink aan de slag ben met mijn pc merk ik toch dat die cpu load meter wel eens richting de 45 procent vliegt als ik sonar, 1x modularV en een ppg wave open heb staan.plus een EQ tje op een kanaal of drie. dus ik denk op een enkele 1,8 ghz ook al is het dan een mac gaat het dan misschien wel wat snel fout....

daarom ben ik blij dat ik meteen diep ben gegaan en die rib uit mijn lijf maar heb geaccepteerd, maar kan nu gelukkig nog alles draaien.

Origineel geplaatst door mono-poly
Waarom is een enkele cpu niet interesant genoeg voor muziek :confused:
Heb je nou 2 keer zo veel winst met een tweede cpu?
Of slechts een tientallen procenten?
Ik denk dus eerder het laatste wat het dus een beetje onnodig maakt.

Deze cpu is zeker en vast geschikt voor muziek!! en voor video! Ik deed alles op een P4 van 2,2ghz en ging zeer goed. De G5 is nog sneller. En vooral....... STABIELER!! Go for it, mono!! Voor de prijs moet je het niet laten. Ik vind hem super-goedkoop. :)

Denk dat dit wel een beetje een doorbraak is om een relatief goed studiootje mee op te bouwen,voor goed geld,anders moest je al naar de power macs gaan die wel wat meer kosten,plus een groot scherm erbij?Maar een typ zoals ik dit louter als hobby uitoefend,denk ik,goed besteed en zeker een pak meer softsynths op te draaien zonder dat de processor het moet opgeven.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back