iMac G5 - Flatpanel all-in-one

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Nog meer plaatjes voor de nachtelijke uurtjes ;)

Design is (weer) om je vingers bij af te likken ...

1093961179.jpg

Powercore firewire, UAD via een PCI expander over firewire die ze vast wel ergens gaan verzinnen :D

Maar een pci kaart er in steken gaat dus niet .
Dan kan ik net zo goed op mijn powerbook door gaan en een pci expander aanschaffen om de uad te gaan draaien .
Vind dit wel een mooie bak . Jammer .

Hoezo jammer? Voor pci kaarten heb je de powermac. Als een ibook dezelfde functies heeft als een powerbook en de imac dezelfde als de powermac dan heeft het niet bepaald zin om die lijnen naast elkaar te voeren, wel?

Mooi bakkie. Dat consumentencomputers deze vorm zouden krijgen zat er wel aan te komen denk ik, en in PC-land bestond zoiets al. Maar toch weer knap uitgevoerd. Ik vraag me trouwens af waar de LCD-TVs blijven met 'n ingebouwde verticale slot-loading DVD speler...

Als ik dit design zie dan denk ik dat de G5 powerbook toch niet meer heel erg lang op zich laat wachten - blijkbaar zijn de koelings-problemen opgelost.

En of 'n enkele 1.6ghz G5 snel genoeg is voor muziek? Ik draai hier Logic Pro met Space Designer en EXS24 op 'n G4 800mhz. Dus dat gaat op 'n G5 ook wel lukken dunkt me.

Origineel geplaatst door lo-fi
blijkbaar zijn de koelings-problemen opgelost.

ik zou er niet te zeker van zijn. die imac wordt gekoeld door 3 ventilatoren en de G5 duals hebben vloeistofkoeling.
Apple stopt geen fans in de powerbooks na mijn weten. Die G4 powerbooks worden al loeiheet na een tijdje

imac koeling:
Cool Operator

The speaker grill lets a trio of ultra-quiet blowers draw cool air into the system. These custom heat dissipaters can rotate at speeds as low as a few hundred RPM. Advanced thermal software spins them as fast or slow as needed and you’ll hardly ever notice them. Quieter than a whisper, the iMac G5 measures less than 25dB when idle (at the same distance of 50cm, a whisper in a quiet room measures more than 30dB). A slit in the back of the case allows heat to rise out the top.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Hoezo jammer? Voor pci kaarten heb je de powermac. Als een ibook dezelfde functies heeft als een powerbook en de imac dezelfde als de powermac dan heeft het niet bepaald zin om die lijnen naast elkaar te voeren, wel?

Prijs ?
Mischien vind ik dit een mooi design ?
Ik wil er een desktop bij om een UAD in te proppen . Deze neemt niet veel ruimte in en ziet er naar mijn mening erg mooi uit en is niet duur .
Snap je ?

Origineel geplaatst door dextah
Prijs ?
Mischien vind ik dit een mooi design ?
Ik wil er een desktop bij om een UAD in te proppen . Deze neemt niet veel ruimte in en ziet er naar mijn mening erg mooi uit en is niet duur .
Snap je ?

Apple wil je niet voor een eurocent op de eerste rij laten zitten, snap je? :W

De vorige vond ik eigenlijk nog onweerstaanbaar dan deze, maar de G4 weerhield me van aanschaf. Ik zit er serieus over te denken om wat betreft al mijn normale pc gebruik (dat is dus een beetje browsen, msn-en en cammen, e-mail, iPod en mp3, stomme spelletjes, webdesignen enzo) zo'n lekkere 20" iMac aan te schaffen en voor mijn muziek op pc te blijven hangen... Airport Express eraan voor de draadloze koppeling met m'n hifi en hatseflats... Ik weet dat ik daarvoor ook met een G4 uit de voeten kan, maar ik moet het voor mezelf toch een beetje beargumenteren, scheef of niet :D

Het is wat mij betreft weer jammer dat er geen 1.6 met 20" is...

Je kan hem ook zo boven je synth hangen.

Wel zo handig.

Maar voor in de studio lijkt hij me qua uitbreidingen wat minder geschikt.
En om er nou een batterij dingen aan te hangen zoals HD's geluidskaarten enzo lijkt me een beetje onhandig. Kun je net zo goed een desktop kopen en een flatscreen zodat je meer kunt.

Dit lijkt me meer een allround in de huis/studeerkamer staand apparaat. (past goed bij designer meubels ;) )

Tja, aanvankelijk dacht ik best duur, en maar 256 mb'tjes en een magere vga kaart. Maar goed, je krijgt er een mooi scherm bij en die kost ook wat, niet? Wat als hij over 4 jaar is verouderd? Beetje zonde van een monitor lijkt me. De keuze tussen een imac en power mac is zo makkelijk nog niet. Een monitor heb ik altijd nog wel over...

Origineel geplaatst door ikke
ja idd of een 2.2 ghz met 21" scherm?? :confused:

Ja tuurlijk, vooral niet denken... De 1.6 is meer dan krachtig genoeg voor alles als je er geen muziek mee gaat maken, maar een 20" kan nooit kwaad... Zou dus een relatief goedkope 20" iMac opleveren...

Origineel geplaatst door sten
Nog meer plaatjes voor de nachtelijke uurtjes ;)

Design is (weer) om je vingers bij af te likken ...

1093961179.jpg
Design?Gewoon een rechthoek geval!Kan wel honderd design voorstellingen maken voor apple,daarvoor hoef je echt geen kunstenaar te zijn hoor,dit is gewoon een rechthoek,wat voor moeilijks(kunst) is hier eigenlijk aan????

Origineel geplaatst door sinew1958
Design?Gewoon een rechthoek geval!Kan wel honderd design voorstellingen maken voor apple,daarvoor hoef je echt geen kunstenaar te zijn hoor,dit is gewoon een rechthoek,wat voor moeilijks(kunst) is hier eigenlijk aan????

Minimalistisch en functioneel zijn kernwoorden. Maar goed, het design is niet echt revolutioneel, de vorige iMac bracht wat dat betreft meer teweeg. Wel bijzonder is het hele strakke en kleine pakketje waar al die stevige G5 hardware in is ondergebracht en extra lekker is dat het nogal stil schijnt te blijven ook!

Vergeet ook niet dat dat er maar 1 snoertje uit dat ding komt, de psu zit er ook in... Als je nu de bluetooth optie, bt keyb en muis en Airport Express er bij neemt, dan heb je verder helemaal geen draadjes nodig!! O, wacht, de cradle van m'n iPod heeft een FW draadje :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back