Wie helpt me produceren? Tsja...

divi

Ouwe rot
Op marktplaats:
Ik heb thuis een soort mini studio, ik heb hier staan een nord rack 3 (rack versie van de nordlead 3), een digitale mengtafel (yamaha 01v), een aphex aural exciter and optical big bottom, een digitech studio multi efffect apparaat, een dbx compressor.

Verder heb ik alle bekabeling die nodig is, een midisport, een professionele geluidskaart en monitoren plus versterker. Ik werk zelf al enige tijd met reason en ik dacht dat het tijd werd om met hardware verder te gaan.

Ik heb qubase origineel op mn pc staan. Maar nu komt het moeilijke, ik heb de apparatuur nog niet eens aangesloten! Alleen dit is ongelovelijk moeilijk!
Ik heb iemand nodig die mij ten eerste alles aansluit en die mij ten tweede een beetje wegwijs maakt met qubase en de hardware. Ik heb zelf 10 jaar op drummen gezeten en 6 jaar op keybord, dus muzikaal ben ik wel. Ik draai overigens ook al 8 jaar. Wie kan mij helpen? ik ben bereid om ervoor te betalen, als ik maar geholpen word! Ik woon in de buurt van Emmen, Drenthe.
tsja... ff wat laten aansmeren door n gladde verkoper?

ben ooit is ingegaan op zo'n vraag van een dj'tje dat ook s ff ging produceren. had nagelnieuw: modular rack, virus indigo, roland jp-weetniethoeveel, 'pro' pc, flatscreen, digi mengerd en kjoebees sx2. maar geen enkel idee van hoe t werkt...

argh!!! hij(zij?) weet nog niet eens hoe je Cubase schrijft......zucht.....zeker nog niet naar de verpakking gekeken

Volgens mij is dit die gozer die ook op clubcharts z'n vraag gepost had... Moet je daar maar ff in produceer forum kijken... Staat heel topic + hoe het afgelopen is... :stupid

QuincMan : beetje offtopic misschien, maar ik kan 'm niet vinden.. de search werkt niet al te geweldig, en het enige lichtelijk 'unieke' woord is z'n foutgespelde "qubase" (denk niet dat 'ie het in de tussentijd heeft bijgeleerd ;) ). Heb je toevallig de link nog?

Een jonge vent uit Emmen
Probeerde z'n gear te temmen
De hulp bleef maar weg
Goh wat een pech
Nu is hij maar z'n gitaar aan't stemmen

Maar ehm.... best wel forum om weg te blijven.

Hoe meer impuls aankopen hoe beter!
(Zit de een in de schulden, verdiend een ander weer een paar gulden)

't Is niet slim om alles meteen te kopen als je complete n00b bent qua muziek.
Deze jongen is wel muzikaal onderlegd.
Verder heeft ie een synth, een mixer en 3 effecten gekocht.
Zijn geluidskaart zal ook wel een paar outputs hebben dus op zich is het een behoorlijk basic setupje, leuk om mee te beginnen.

Je midi setup voor de eerste keer aansluiten is echt hell als je er totaal niets van weet.
Maar als alles eenmaal aangesloten is hoef je het amper te veranderen.
De kennis van de machines komt wel. Een nord rack 3 is tot op zekere hoogte behoorlijk simpel te programmeren volgens mij, aangezien er veel knoppen op zitten en alles wel redelijk duidelijk erop staat.
Handleidingen lezen is hier het sleutelwoord, en veel vragen stellen aan mede muzikanten.

Ook leuk, de mentaliteit op dat andere forum om hem meteen de grond in te boren ipv te helpen, ik denk dat het een hoop jaloerse kereltjes zijn met illegale software op hun pc.

-C-

Toch ken ik het clubcharts forum als een forum waar veel humor is en veel onbevangenheid als het gaat om het geven van een mening, ik mag dat wel. :)

oh dat geloof ik ook wel, alleen de reacties vond ik wel wat zielig, want afgezien van dat ie redelijk duur spul gekocht heeft, is het eigenlijk een behoorlijk basic setupje.
Het valt me vaak op dat de eerste reactie op zo'n startpost in een thread vaak het verloop van de thread bepaald.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Het valt me vaak op dat de eerste reactie op zo'n startpost in een thread vaak het verloop van de thread bepaald.
-C-

Jah idd! Heej, dit is forum-psychologie, leuk! :)

Origineel geplaatst door C738
Je midi setup voor de eerste keer aansluiten is echt hell als je er totaal niets van weet.
Maar als alles eenmaal aangesloten is hoef je het amper te veranderen.
De kennis van de machines komt wel. Een nord rack 3 is tot op zekere hoogte behoorlijk simpel te programmeren volgens mij, aangezien er veel knoppen op zitten en alles wel redelijk duidelijk erop staat.
Handleidingen lezen is hier het sleutelwoord, en veel vragen stellen aan mede muzikanten.

En dat handleidingen lezen was juist het ontbrekende deel in het verhaal. In elke handleiding van elk apparaat staat uitgelegd hoe je de boel aansluit. Als die persoon zich zelfs maar een beetje had verdiept in de spullen die hij had aangekocht, zou hij al een aardig eind in de goede richting zijn gekomen en zou hij al dat commentaar nooit gekregen hebben. Ik bedoel maar, hoe moeilijk is het om te bedenken dat je een synth op een mengpaneel moet aansluiten om geluid te krijgen? Een MIDI-interface met een USB aansluiting, dat zal wel op de PC moeten worden aangesloten. Kijk, er zit een CDtje bij met drivers. Zal ik meteen maar installeren. Goh, die synth heeft ook een MIDI-aansluiting. Zou die misschien met een kabel met die interface kunnen worden verbonden? Ja! Toch maar 'ns kijken of dit al voldoende is om het een en ander te kunnen gebruiken met dat sequencerprogramma. Wat leuk, in de beginnershandleiding van Cubase staat dat uitgebreid beschreven en wordt in stappen uitgelegd hoe je het programma gebruikt...

Iemand met een beetje geduld en nieuwsgierigheid was uit eigen beweging een heel eind gekomen. Het feit dat deze persoon al bij voorbaat de handdoek in de ring gooit getuigt slechts van intellectuele luiheid. Wat verder een aantal mensen tegenstond denk ik was die houding van "ik bulk van het geld dus ik koop maar raak al weet ik niet waarom".

Groetjes,
Saskia
(van nature nieuwsgierig, leest handleidingen en geeft niet meteen op)

Tsja, ik zou zelf nooit zo'n gast helpen want dat soort blijft altijd terug komen met vragen. Op zich niet erg maar na de zoveelste keer heb je het echt wel gehad want dan voel je je net een lopende handleiding.

Maar een paar van die reacties vond ik nog meer tenenkrommend dat de 1e post hoor. Alsof je zo'n iemand gewoon tot op het bot mag afzeiken.

Denk dat sas de nagel op z'n kop heeft geraakt. Gewoon rustig de tijd nemen om je in te lezen en leren. En als je dan vragen hebt en die normaal stelt wordt je zeker weten wel geholpen. En goed ook nog eens.

Hij is bereid ervoor te BETALEN en volgens mij zijn er genoeg mensen met kennis van zaken hier die wel wat geld kunnen gebruiken. Kwestie van vraag en aanbod.
Sommige mensen zijn gewoon geen ster in het lezen van handleidingen maar hebben zat ideeen.

Goldie had 10 jaar geleden de ballen verstand van produceren maar wel veel muziekale ideen.

Hij huurde producer Rob Playford in en met behulp van zijn kennis maakten ze het meest baanbrekende Drum 'n Bass album ooit.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Hij is bereid ervoor te BETALEN en volgens mij zijn er genoeg mensen met kennis van zaken hier die wel wat geld kunnen gebruiken. Kwestie van vraag en aanbod.
ik heb me er een keertje voor laten betalen, bij een kerel die als totale n00b wrschnlk voor meer dan 6000€ apparatuur gekocht had. paar uur bezig geweest met alle basics van midi en multitracken met cubase uit te leggen. template project opgeslagen zodat ie altijd met de goeie config zou kunnen beginnen. 2 dagen later 3x telefoon dat het niet meer lukte, en die template file uitpluizen dat was te ingewikkeld. dan was het bij mij 'doei, was maar bij je platendraaiers gebleven...'

trouwens, als ie niet zo ver woonde zou k t wel doen hoor

Ach, het komt gewoon omdat er zat mensen zijn, die denken dat je helemaal de bink bent als je magisch tintelgeluid PRODUCER bent. Dat had je jaren terug ook als DJ. Hoeveel kids allemaal niet een setje technics hebben gekocht en een stapeltje platen. Ik heb zelf altijd het idee dat de huidige terugloop in dance-verkoop voornamelijk terug te voeren is op aspirant DJ's die teleurgesteld constateren dat ze niet de nieuwe DJ Jean, Tiesto of Ronald Molendijk zijn, en de bubs weer gaan verkopen. Hoewel de hoge tweedehands prijs voor technics draaitafels, anders doet vermoeden.
Maar laat dit soort gasten maar. Op een gegeven moment verkopen ze dat spul weer, en als er maar genoeg van zijn, daalt de tweedehands prijs. Kunnen de serieuze mensen high-end spullen voor een habbekrats opkopen. Hahahaha. :D

Back