Mpc1kolere bug

Mpc1kolere bug

• 1

Stemmen: 3 17,6%
  • 2

Stemmen: 0 0,0%
  • 3

Stemmen: 4 23,5%
  • 4

Stemmen: 3 17,6%
  • 5

Stemmen: 7 41,2%

• Totaal aantal stemmers
    17
Bedankt voor de demo Backdrop! Dit is niet te geloven. Zo een simpel klusje en het nog niet goed kunnen. Op deze manier valt natuurlijk geen song te maken. Ik ben blij dat ik dit nog even mee krijg. Ik stond op het punt een MPC1000 aan te schaffen als main sequencer.. alleen geen gammele rotzooi in mijn studio! Erg jammer van AKAI, de specs zijn tegek! Is dit probleem te omzeilen?? Is er een mogelijkheid om wel een strakke 16-en in te gooien. Zelf spelen en dan quantenize, of geeft dat hetzelfde resultaat?

zo ff de vraag neergelegd bij AKAI..:Z

Laatst gewijzigd:
Wow................lekker strak niet.

Ik snap er geen reet van, in softwareland en muziekland kun je dus totaal niet uit ontwikkelde producten op de markt brengen........en niets of niemand die daar wat aan doet.

Zouden ze ook met vliegtuigen,treinen en auto´s moeten doen........lache

doe dit eens met een mpc2000xl

doe dit eens met een mpc2000xl

Origineel geplaatst door sjeijk
citaat:
Origineel geplaatst door Backdrop
16de hihat, met stepedit ingevoerd, full velocity , en nog eens gequantized.

Kan iemand dit ook eens laten horen van een mpc2000xl?

ik heb geen problemen... maar misschien komt dat omdat ik hem 20 uur per dag heb aanstaan... hij moet gewoon eerst een beetje opwarmen :D en je moet hem met liefde behandelen....

ik heb een mpc omdat ie juist een soort natuurlijke schommeling heeft, in mijn oren klinkt dat natuurlijk/menselijker, maar ja mijn naam is haas

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Wow................lekker strak niet.

Ik snap er geen reet van, in softwareland en muziekland kun je dus totaal niet uit ontwikkelde producten op de markt brengen........en niets of niemand die daar wat aan doet.

Zouden ze ook met vliegtuigen,treinen en auto´s moeten doen........lache

Ik denk dat dat komt omdat de mensen het toch wel kopen, of het nou uitontwikkeld is of nie. Toch?

R

Boeing heeft zo eens vliegtuigen terug moeten roepen om de bedrading te vernieuwen als ik me niet vergis. Er is geen automerk waarbij geen terugroepacties geweest zijn. Sterker nog, je moest eens weten bij hoeveel merken ze wachten tot je een servicebeurt hebt, waarbij ze dan gelijk even snel wat onderdelen met fabricagefouten wisselen (juist ja, zonder je medeweten). Nieuwe trams in Rotterdam krijgen andere wielen omdat de huidige te snel zouden slijten en van ene Hollandse fietsfabrikant brak de zadelpen (pijnlijk?) van een berg fietsen.

Dus Herr Jena_Mu6, ik zal je helaas moeten vertellen dat het niet alleen in de muziek en softwarebizz gebeurd.

Ook mooi van de website ik citeer:

"two Q-Link sliders that allow real-time interaction with tuning, filter cutoff, layer switching, attack and decay"

real-time

na eens goed nagedacht te hebben hoe ze dit kunnen verkopen de uitleg(eigenlijk heel simpel).

je verandert de waardes natuurlijk wel op het moment dat je schuift, alleen hoor je t pas als je sample opnieuw triggerd. :stupid ze beweren dat natuurlijk ook niet, tis gewoon een stinkende marketing truc

Origineel geplaatst door sander
De effecten werken wel realtime als je samples ala bassdrum of hihat gebruikt. Dus van die hele korte one shots samples.

persoonlijk vind ik het op die manier ook handiger, anders krijg je meer een "pojing" kick in plaats van een "oempf" kick. (snap je wat ik bedoel?)
een mpc is origineel toch ook een drumsampler

Goed ben vandaag naar the music house geweest, waar ik mijnus heb gekocht. Ben prima geholpen én Ben, de eigenaar, heeft met een gast van akai gesproken die het 16th hihat probleem gaat testen. En er ook achter gaat komen. Die gaat dan contact opnemen met Japan om een update te laten schrijven. Op www.synthforums.com zijn er ook vorderingen in een gelijke thread. Daar zijn ze met de hotline in amerika bezig meerdere gevallen te registreren, dus test je mpc nog een keer goed, heb je t probleem laat t dan weten. :engel: d'r s hoop

Goed akai nl heeft het probleem met uit de maat lopen ook geconstateerd, nu ff wachten op update 1.06. Zijn hier nog meer bugs? Dan kunnen die nl. ook meteen in 1.06. Zelf heb ik ondervonden dat de numeric toets niet werkt in program en sequense om numerieke karakters in de naam te zetten.

Sjesus, is dit normaal:

Ik sample een stukkie, ga vervolgens naar trim scherm, maar als ik start en eind punt verander door aan het data wiel te draaien, zie je de selectie niet op de waveform niet verschuiven. Nauw echt lekker waardeloos. Je moet toch door je wavefile heen kunnen lopen. Is dat weer een bug???. De MPC2000 heeft het probleem natuurlijk weer niet.

en als je in de waveform staat en je druk op WINDOW kmnop, dan blijft de cursor in het midden staan???

Je kan in het sample gedeelte met de shift knop en naar links een gedeelte van de sampletijd selecteren. Stel je hebt een sampletijd van 65404 (zeg maar iets), dan is het dus mogelijk om met shift en links ipv 65404 alleen de 65 te selecteren. Als je dan draait dan zie je wel verschil(lenboer).

Je kan in het sample gedeelte met de shift knop en naar links een gedeelte van de sampletijd selecteren. Stel je hebt een sampletijd van 65404 (zeg maar iets), dan is het dus mogelijk om met shift en links ipv 65404 alleen de 65 te selecteren. Als je dan draait dan zie je wel verschil(lenboer).

Dat zal sander wel weten toch, aangezien hij ook 'n 2000xl heeft. Sander, heb je dat probleem ook wanneer je de start/end points met de sliders verandert (of hebben ze die optie bij de 1000 weggelaten)?

((Off-topic: Waar de fok zit de 'register' knop bij http://www.mpc-forums.com ? Ben ik blind of hebben ze die verstopt? En hoe kan het dan dat het nieuwste lid van vorige week is? ))

ah ok, ik zal eens met de shiftknop proberen. Op de MPC2K hoef je die niet te gebruiken, nauw ja tenminste niet dat ik me kan herinneren. En de slider heb ik ook nog nooit aangeraakt in dat scherm. Thanks!.

shift + pijltje naar links/rechts werkt bijvoorbeeld ook bij het instellen van het tempo (kun je bv per 10 bpm omhoog of naar beneden) en bij het instellen van volumes/ tuning van losse samples als je ze toewijst in een program.

Mey shift + pijltje naar links of rechts kan ik alleen in het ST en END veld de cijfers selecteren en deselecteren??
Als je dus bijv op het end veld gaat staan, dan is de waarde gemarkeerd. Als ik dan shif + pijltje gebruikt kan ik de markering stapsvoet weghalen. Maar wat heb je daar nu weer aan. Ik zal een seen keer in de handleiding kijken.

Origineel geplaatst door sander
Ik zal een seen keer in de handleiding kijken.

:stupid

Back