Iemand zin om zn analoog beest samplen?

ikke

Ouwe rot
Iemand zin om zn MS20 of Moog of Andromeda ofzo te samplen? Gewoon de basic waveforms zonder lfo, filter etc..
Zou tof zijn! :biertje:
En liefst ook door een goede soundcard! :D

Volgens mij zijn hier wel gewoon samplecd's van hoor. Als je wavs wilt (wat denk ik zo is omdat je spreekt over samplen met een goede geluidskaart) dan kun je die vrij eenvoudig converteren.

Er zijn zelfs samplecd' s beschikbaar waar hele vintage collecties aan synths op staan. Daar heb je niet alleen Moog of MS20 sounds maar echt een hele berg geluiden uit oude analoge bakken.

als je de klank wilt benaderen van een moog bijvoorbeeld dan kan je wel zijn pure sinewave samplen waarvan je trouwens goede multisamples moet hebben maar je hebt verder niet de echte filters dus tja je kan er een paar filters over gooien maar of je dan ook het geluid krijgt is natuurlijk 2 :)

Is idd een punt wat slipperman zegt...
Alleen de Osc Waveforms is bij lange na niet genoeg om zo'n synth tot leven te blazen in je MPC 4000 (mits dit je bedoeling is)
Zoiezo is 1 cycle niet genoeg en wat dacht je van de LFO's en de Filters en vergeet ook de VCA niet wat een punch kan geven.
Elke synth heeft zo zijn eigen trekjes die je nooit compleet kunt opnemen..

ben ik me allemaal van bewust.. Enkel dat tuningverschil.. daar had ik geen rekening mee gehouden =(
Maar de 4000 klinkt goed, hoor. Goede filters enzo.. En vooral veel mogelijkheden op synthgebied! :P

Origineel geplaatst door ikke
ben ik me allemaal van bewust.. Enkel dat tuningverschil.. daar had ik geen rekening mee gehouden =(
Maar de 4000 klinkt goed, hoor. Goede filters enzo.. En vooral veel mogelijkheden op synthgebied! :P

Dat hoor je me ook niet zeggen hoor dat zal allemaal wel goed zijn...
Maar niet elk filter klinkt hetzelfde..MS filter zit boordevol karakter dus...

het karakter willen hebben van authentieke waveforms weegt totaal niet op tegen het verlies wat je daarna hebt.
de kracht van een sampler zit hem in het layeren van sounds, je zou het daarmee 'recht' kunnen trekken maar dan nog zal dat gene wat jij nou specifiek voor ogen had er niet uit komen dus gooi die gedachte maar over boord.

Origineel geplaatst door Kevin
Dat hoor je me ook niet zeggen hoor dat zal allemaal wel goed zijn...
Maar niet elk filter klinkt hetzelfde..MS filter zit boordevol karakter dus...

Is het niet zo dat de sound van een synthesizer sowieso voor een groot deel aan het gebruikte filter te danken is?

Ik weet niet of het wat voor jou is, maar ik heb een Roland system 100/101 (1VCO/VCF/VCA/EG) en een Crumar Trilogy ( 2VCO/1VCF/VCA/EG). Beiden zijn analoge prehistorische modellen.

Als je interesse hebt laat je het maar weten :)

:doei:

Back