CS1X of CS2X of AN1X, of toch een EX5 ???

Maakt het dan niet uit dat zo'n AN1x slechts 10 noten polyfoon is of gebruik je zo'n synth voor enkele geluiden???

(...dit is een serieuze vraag)

ja!
het was me wel duidelijk wat ik moest hebben.
vandaag naar almere gereden en een an1x opgehaald die net zo goed helemaal nieuw kon zijn.
prachtig apparaat en het was preset 29 die ik in mijn kop had: low mini. tja, dat kon je verwachten.
ik ben er blij mee.

Origineel geplaatst door Bartology
Maakt het dan niet uit dat zo'n AN1x slechts 10 noten polyfoon is of gebruik je zo'n synth voor enkele geluiden???

(...dit is een serieuze vraag)

Ik gebruik hem meestal idd maar voor één geluid in een track. De rest moet ergens anders vandaan komen :).
Je kunt er wel 2 verschillende sounds tegelijk uit laten komen, maar dat werkt zo raar (vind ik) dat ik het nooit doe. En als je er bijvoorbeeld alleen maar één vette lead uithaalt is die polyfonie van 10 meer dan genoeg.

Origineel geplaatst door Leo
ja!
vandaag naar almere gereden en een an1x opgehaald die net zo goed helemaal nieuw kon zijn.
prachtig apparaat en het was preset 29 die ik in mijn kop had: low mini. tja, dat kon je verwachten.
ik ben er blij mee.

Gefeliciteerd en veel plezier er mee, maar dat zal zeker geen probleem zijn :mega:

Origineel geplaatst door Leo
ja!
ik ben er blij mee.

perfect! :)
er zijn ook een boel patches te vinden op internet, of nog leuker simpel te maken met de editor!

ik gebruik de an1x al een tijdje als mastermidiklavier en 't werkt echt ideaal. de knopjes kun je eenvoudig toewijzen aan CC's en d'r zit echt een geinige stepsequencer van 16 noten in, kun je met de 8 knopjes de pitch bepalen. uren lang kun je d'r aan draaien en je kunt 't ook allemaal nog eens versturen naar je andere synths, idem aan de arps.

de bassen zijn echt geweldig, d'r zit een preset in die dogbass heet... pfff, beetje met cutoff klooien en 't knalt als een tiet!

dat van die prophet 5 wist ik niet, is de klank daar dan ook op gebaseerd...?

Origineel geplaatst door GnarlyBarf
ik gebruik de an1x al een tijdje als mastermidiklavier en 't werkt echt ideaal. de knopjes kun je eenvoudig toewijzen aan CC's en d'r zit echt een geinige stepsequencer van 16 noten in, kun je met de 8 knopjes de pitch bepalen. uren lang kun je d'r aan draaien en je kunt 't ook allemaal nog eens versturen naar je andere synths, idem aan de arps.

de bassen zijn echt geweldig, d'r zit een preset in die dogbass heet... pfff, beetje met cutoff klooien en 't knalt als een tiet!

dat van die prophet 5 wist ik niet, is de klank daar dan ook op gebaseerd...?

Wat bedoel je Precies met deze vraag, ik kan er ongeveer 5 soorten interpretaties aan geven.... Maar ik denk dat ze bij yanaha vooral de architectuur van de prophet5 hebben willen aanhouden. Ik denk echter dat de An1x een breder klankpallet kan genereren, het psychosonische spectrum is dus groter :duivels:

Groet, mau

CS1x of CS2x of AN1x

CS1x of CS2x of AN1x

Origineel geplaatst door nIQ
Track met CS2-x bas

Onderaan de bovenstaande tread(eerste link in de tread werkt niet meer!) vind je een nr.tje van mij(het eerste) met een toch niet onaardige(volgens mij) bas uit de CS2-x... de arpegio.....
Het is was miss. wel men eerste synth. maar ik blijf het een leuke bak vinden. Alleen moet je volgens mij echt wel zelf geluiden bouwen omdat de preset's veeeeeeel te vol FX zitten.

Die CS2x bass is typisch van de CS*x series: die AWM bakjes hebben iets gecomprimeerds. O, ik heb zelf ook een van die "blauwe smurfen", zoals die hier eerder genoemd zijn. Maar dat ding heeft zijn functie naast een analoge bak. Een analoge bak smeert de boel net iets teveel, vind ik.
Stop er die smurf bij, en je hebt...=) , laat maar.

Het leuke van zo'n CS*x is juist die beperkingen, waardoor het in combinatie met andere dingen net een voller geluid kan produceren.

Als ik nog een AN1x tegenkom, zal ik die wel willen uitproberen. Maar nadat je een echte analoge bak hebt geprobeert wil je niet meer terug. Dan bedoel ik iets als een Roland Jupiter 8 of een Dave Smith Evolver(*D ).

Iig, Leo succes met die AN1x. Geen verkeerd ding(misshien ook lekker, ;)).

Back