Guitar vst

cns

sfm
Goed mensen nog 1;

Ik zit te twijfelen over het aanschaffen van een guitar vst, twijfel is er tussen de revitar van cuttermusic en de slayer 2 van REFX, welke zou je nu nemen. Of is er nog een ander die beter is dan deze twee?

Ze klinken beide wel ok als ik kijk naar de demo misschien dat de slayer iets meer bied, maar twijfel alom!

Als je echt een goede gitaarklank wil moet je gewoon een POD xt van line 6 kopen.

Moet het VST zijn kan je eens kijken naar Nomad factory, Guitar RIG , Amplitube. Voor hetgeen ze bieden zijn deze IMO duur en ze klinken niet altijd even goed (=slecht).

Die REFX en Revitar klinken voor geen meter. Dan kan je net zo goed met de gratis GSsuite experimenteren.

Ik ben het met Toon eens: een Pod XT is het mooiste stuk digitale gitaargereedschap van dit moment. Je kunt er zelfs rechtstreeks mee naar je PC.

Hij is te horen in mijn videoclip. (15MB)

Origineel geplaatst door Toon

Die REFX en Revitar klinken voor geen meter. Dan kan je net zo goed met de gratis GSsuite experimenteren.

En zoiets als steinberg (Virtual Guitarist) ?? Is dat wat?

offuh: RealGuitar ? http://www.musiclab.com/products/realgtr_info.htm

offuh: pm E-guitar ?

Wat is nu eigenlijk precies de vraag ? :confused:
Gaat het over een VST-plugin die een gitaar simuleert of een VST-plugin die gitaargeluiden bewerkt ??(amp simulaties ed)

Origineel geplaatst door MIDIoot
Wat is nu eigenlijk precies de vraag ? :confused:
Gaat het over een VST-plugin die een gitaar simuleert of een VST-plugin die gitaargeluiden bewerkt ??(amp simulaties ed)

de vraag is aangezien ik het ever REFX en cuttermusic had over een vst-plugin die een gitaar simuleert=)

Origineel geplaatst door cns
de vraag is aangezien ik het ever REFX en cuttermusic had over een vst-plugin die een gitaar simuleert=)
Dan valt line 6, guitar rig en amplitube dus af.:doei:

Nou laten we het dan nog anders formuleren, ben opzoek naar een goed klinkende anti rock guitar plugin*D

ik heb real guitar en dat klinkt echt onwijs realistisch (ik ben een gitarist en de akkoorden aanslaan klinkt gewoon griezelig echt!!)

dit is wel een akkoustische versie.......als je hem op solo zet klinkt het ook wel goed maar je hoort dan nog wel dat het geen echte is.

ik gebruik tegenwoordig voor akkoorden aanslag vaak de realguitar en niet eens mijn eigen gitaar hahha (klinkt zo heerlijk gelikt) ok als ik iets een live feel mee wil geven pak ik wel mijn gitaar.
de aanslag regel je op de zelfde manier als trilogy (bas) van spectrasonics heb alk heel wat mensen laten geloven dat het echt gitaar was.

ik heb ook de edirol quartet geprobeerd en daar zit ook een verdacht goeie solo gitaar in (incl slides,bends ect) alleen hiet zuigt de slag gitaar weer.

Origineel geplaatst door Pim
Ik ben het met Toon eens: een Pod XT is het mooiste stuk digitale gitaargereedschap van dit moment. Je kunt er zelfs rechtstreeks mee naar je PC.

Hij is te horen in mijn videoclip. (15MB)

WHAHAHAHAAAAAA die clip is hilarisch,maar wat doe je in godsnaam met al die synths als je ze niet gebruikt in je track?

afijn ff ontopic,realguitar en plugsound - fretted instruments zijn beiden aardige gitaar simulaties,waarbij de realguitar de accoorden en strokes zeer realistisch neerzet... ik zou ze gewoon beiden even proberen... ik vind realguitar trouwens wel een enorme mem-vreter krijg altijd gezeik met me samples die ik in kontakt ingeladen heb,als ik ook realguitar gebruik...iemand met hetzelfde probleem?

ja het is wel een zware kost voor je pc dat heb ik ook. maar zeker de moeite waard in je producties.

heb een p4 2,8mhz 1g intern en ik heb tegenwoordig soms te weinig geheugen over !!:confused:

dan heb ik ook wel heel wat vsti's openstaan (incl plugins) maar toch.......

Heey,
Ik heb slayer 2 en klinkt eigenlijk matig goed,
Ik kan er goede geluiden uit halen maar dan gebruik ik wel veel effecten...
Slayer 2 is echt meet als je black metal of metal of rock wilt of whatever,
Ik zal deze niet afraden maar ook niet aanbevelen,
download wat demotjes van vst-tjes en misschien zie je wat het beste bij jou past,
eigenlijk, is Slayer 2 een soort van sample die je heletijd afspeelt, of gewoon een piano met een gitaar geluid :S best wel raar maar ook wel grappig :dubbel: haha!
naja iig suc6 met je Zoektocht!:engel::mega::okdan:
Mvg,
DjLightning AkA Head Destructor >.<'

hoe staat het er tegenwoordig voor metvsti's indeze richting ?
wel leuk als mensen een update kunnen geven over hun ervaringen.
wel zelf wel eens wat zware gitaren muziek knutselen, zonder gitaar :D

Back