What to do... Virus Powercore vs. Virus B/C

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Ik zoek voor mijn studio set-up een Virus B /KC of zelfs een cheap cheap tweedehands C.... Maar nu zit ook wat te kijken naar de Powercore kaart met een Virus plugin. En aangezien ik niet zo'n hardware fan ben - het is wel fijn, maar ik vind soft eigenlijk veel lekkerder werken - is het voor mij een serieuze optie geworden om in plaats van 750 (voor een B) - 950/1100 (C) euro uit te geven voor 1 VA synth, 600 euro voor een Powercore Element + Virus, of een complete set Powercore voor 999 euro te regelen. Al dan niet tweedehands.

Maar nu mijn vraag. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van het softe broertje versus de hardware variant? Ik kan me iets voorstellen met die Moog achtige filters van de KC / C; dat dat beter gaat klinken. Maar wie kan me hierover iets zeggen? Is het de moeite waard om het soft te houden op het moment dat ik niet perse hang aan een hardware variant voor de heb?

Volgens mij staat in de Interface van juli / aug of september een artikel over de softversie. Conclusie was [niet schokkend] dat de producten gelijkwaardig zijn.

Re: What to do... Virus Powercore vs. Virus B/C

Origineel geplaatst door RedTitan

Maar nu mijn vraag. Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de kwaliteit van het softe broertje versus de hardware variant? Ik kan me iets voorstellen met die Moog achtige filters van de KC / C; dat dat beter gaat klinken.

de softvariant is wel een virusb.....

de powercore versie van de virus is eigenlijk gewoon het OS dat op de Acces Virus draait geinstalleerd op een chip die je in je pc inbouwt ... het is namelijk dezelfde motorola DSP chip die ook in een virus C desktop zit ... de kwaliteit is dus identiek ... enige nadeel wel: indien je live wil spelen moet je dus je hele pc meenemen ... terwijl ik nu toekom met een groovebox, keyboard & virus c ... en ik moet toegeven, ik ben een hardware fan, ...

conclusie: powercore versie is kwalitatief gelijk aan de desktop versie, enkel is ie in minder sporen tegelijk te gebruiken (beperkt tot 4 of 6 als ik me niet vergis) ... veel suc6 met je keuze ... je krijgt in elke optie waar voor je geld imho ... ook als je een desktop versie koopt ...

Je kan natuurlijk (mocht je nog twijfelen) ook gaan rondkijken voor een
2442_virus_rack_xl.jpg

[virus rack XL]
Is 't zelfde, alleen in 19" formaat en goedkoper!

Nou, de kogel is door de kerk!

Ik had diverse opties:

Powercore 2e hands + Virus soft kopen = 850 euro
Virus C tweedehands = 950 euro
Virus Rack = 550 euro
Virus A = 450 euro
Virus Classic = 700

Maar het is geworden.... Een Virus B voor 540 euro (incl shipping etc)
Prijs was vooral bepalend. Ik weet nu iig de meeste verschillen tussen de verschillende synths, maar ik weet ook dat de onderlinge verschillen geen grote prijsverschillen als hierboven rechtvaardigen. Moogfilter is mooi, maar niet zo mooi dat het 400 euro meer mag kosten IMHO. Verder wilde ik toch liever geen rack, aangezien knoppen draaien toch wel fijn is. Kan ik gelijk mijn software synths mee aansturen (anders had ik een MIDI controller gekocht...)

Voor de rest was ik wel helemaal weg van de Powercore kaart, omdat ie zo ontzetten goed is. Er zitten 4 Motorola DSP's op, en van diezelfde chip zit er 1 in de Virus. Vandaar dat er ook een 1:1 poort toegepast kon worden om de Virus 'soft' te maken. De geluiden zijn exact identiek, en je hebt natuurlijk de mogelijkheid om het te integreren in Cubase met filters, en kanalen doorlussen, wat met een hardware variant net ff iets moeilijker gaat. Ik heb serieus getwijfeld ten favo van de software, maar.... er bestaan maar 2 softsynths voor die kaart, en al die prof mastering tools zijn wel mooi, maar ik doe geen conservatorium dat ik die dingen goed beheers om ze goed te gebruiken. Laat mij maar afmixen met de kale channels, gaat prima.

Goeie deal dacht ik (toch?)!

Dus... binnenkort serieuze geluiden op dit forum onder tracks (en een hoop geruzie met de onderburen ivm resonanties van meubels bij hun in de kamer 8o) )

Iedereen bedankt voor de input!

Zekers! Virus C voor 950 was ook een mooie prijs hoor!

Dan ben ik de beroertste niet om even te delen met iedereen hier bij wie die te koop is:

Virus C mit Rackeinbaukit zu verkaufe, 950 Euro.

Anbieter: Alexander Wuttke

Anzeige aufgegeben am:13.09.2004 10:24
Kontakt: 0049 40 8811519

Stond verder geen email bij oid. Dit is de hele internet adv. Het stond hier.

Ik hebbum!

Helemaal uit Florida, veilig en wel in Grunn, mijn eigen virus B :luv: En wat een beest! Eerst maar ff schoongemaakt, nieuwste OS erop en...:dj: gaan met die banaan!

Ik schrok me eerst nog even het leplazarus, want er zat een Amerikaanse adapter bij. Was te verwachten natuurlijk :stupid gelukkig was dat snel opgelost.

Bij de doune ook nog wat gesteggel gehad, de verzender had er als waarde op laten zetten 700 dollar... en dat betekend bij lappen. Gelukkig kon ik aannemelijk maken dat de virus (hoezo verschillende a, b en c types?) een oud en versleten muziekinstrument uit 1997 was en allang niet meer gemaakt :engel: Toen heb ik er 400 dollar van gemaakt, scheelde wel iets!

Ik ga weer verder :biertje: !

Back