Mijn gear/setup - wat veranderen?

Wat kan ik doen om mijn setup beter te maken !!

Wat kan ik doen om mijn setup beter te maken !!

Hallo allemaal wie kan mij verder helpen !!
Met onder andere tips trucks voor mij.
ik zit met een klein probleempje.

Wat heb ik staan:
Staat op volgorde wat me eeste aan kopen waren:
1e Yamaha : RM1X (de beste sequencer ooit voor dat geld)

2e Berhinger : composer (compressor/limiter in 1 apparaat type weet ik even niet meer maar hij is wel analoog)

3e Yamaha : AN200 deze heb ik vandaag (7-2-2005) geruild van een vriend(Hayo) van me
samen met mij composer(2e aankoop) tegen een
T.C Electonic Triple-C is dat de deal wel waard he na volgs mij wel he :)

Mixer om alles aan elkaar te kunnen knopen:
4e Behringer : MX 2642 Die wil ik vervangen voor een ddx3216 (is dat de moeite waard ? naar mijn idee wel)

5e Roland : JP 8080 die ik nooit meer weg doe
daar ben ik gewoon verlieft op :luv: (eigelijk wel op mijn hele studio)

6e Korg : Electribe mx (die geruild heb met een vriend(hayo) van me en daar voor een:
Boss vf-1 gekregen + nog wat geld van hem 8) toen daarna gelijk maar rack oordjes voor besteld :)
dit had ik begin jullie 2004 gedaan dit aanbod met hem)

7e Korg MicroControl (om alles mee aan te sturen)

8e Yamaha : DX 200 (die doe ik ook nooit meer weg omdat die klanken zo vet klinken)

En me laaste wat nog op besteling staat is een :
9e Korg : Electribe R MK2 (is mijn eerste drumcomputer)

Zo nu kan je wel zien dat ik best wel een hoop heb staan.
En wat ik graag van jullie wil weten waren/zijn mijn ruil aanbod goed geweest ?

Laatst gewijzigd:
Re: Wie kan mij verder helpen !!

Re: Wie kan mij verder helpen !!

Origineel geplaatst door Havelock
ik zit met een klein probleempje.

Wat is het probleem dan?

Er is dus geen probleem? Afgezien van enige problemen met spellen dan :duivels:

En wat ik graag van jullie wil weten waren/zijn mijn ruil aanbod goed geweest ?

Je zegt het zelf al:

Ja dus.

wat wil ik gaan doen in de toekomst

wat wil ik gaan doen in de toekomst

Ik heb het volgende bedacht om te gaan doen met de bestaande spullen wat ik nu heb staan :
Wat ik heb staan :
Yamaha :
Synth : RM1X
Synth : DX 200 (voor de fm geluiden)

Roland/Boss :
FX: VF-1(voor de effecten)
Synth: JP 8080

Korg :
Controller : MicroControl
Drumcomp. : Electribe R MK2 (die ik binnenkort heb)

T.C Electonic :
multie band compressor : Triple-C

Behringer:
Mixer: MX 2642 (die doe ik weg en ik koop daar voor een DDX3216)

Het volgende wil ik doen met deze apparatuur doen:
Mijn JP8080 als synth en vocoder via mij mengtafel tussen lussen met de DDX3216 als het mogelijk is en dan
mijn DX200 gewoon voor FM synth geluiden gebruiken.
en dan mijn VF-1 als effecten bak wie weet komt er nog een bij wat er is nog ruimte vrij naast hem wand die rack is voor 2 half 19" bedoelt en niet voor 1.
en mijn T.C Electonic Triple-C als eind compressor zo dat ik het mooi kan afmixt kan laten kinken.

En daar bij wil ik nog een goede klavier kopen welke weet ik nog niet graag jullie advies
ik zit te denken aan een fantom X van Roland om dat je daar bij kan samplen heb ik die ook weer gelijk
en ik wil graag time strech(en waarom wil ik dat zodat als ik bpm verander dat hij niet anders klinkt) die moet voor al heel goed zijn zo dat als ik een melodie maak zo dat die goed op genomen word. En dat de synth weer vrij is voor weer wat anders mee te kunnen maken.

ik wil graag jullie adviesen en sugesties.
bij voor baat dank8)
Havelock.

Op zich is er geen probleem.
Ik vraag alleen af kan iets beter doen om wat er bij te kopen.zo dat me setup nog beter word.
Of hebben jullie beter idee om mijn setup verandren.
Oja in toekoms wil ik een nieuwe pc kopen ik doe het nu met een amd 1000 latop die ik vorig jaar gekocht heb.
alles gaat via midi 4x4 met cubase sequens ik het weer.

Wat kan ik doen om mijn setup beter te maken ?
Havelock

-Sampler: Akai S3000 (of hoger) of Emu E5000 Ultra (of hoger).
-Rompler: een module uit de Roland JV-serie zal wel volstaan
-Een leuke MultiFX unit (te veel om op te noemen hier)

De electribe & DDX zijn volgens mij nog niet echt noodzakelijk.
Heb je al degelijke monitors?

Daar heb je ook weer zo iets

Daar heb je ook weer zo iets

Monitoren nee dat heb ik nog niet nee.
Maar ja ik wil gewoon eerst goede spullen hebben.
Voor echte werk kan beginnen.
Ja ok ik weet ook wel als ik monitoren heb dat ik echte werk kan beginnen.
monitoren ga ik ook kopen zodra ik mijn ddx 3216 heb daar zit toch fx in of zie ik dat verkeert :confused:
Ik doe nu nog alles via mijn koptelefoon daar moet eigelijk ook wel een verandering in komen.
Ja heb gelijk goede boxen doen een hoop wonderen.

Havelock

Op zich is er geen probleem.
[....]

misschien kun je goede luidsprekers aanschaffen om goed te beluisteren waar je mee bezig bent.
voor zover ik het verder snap denk ik dat je weinig hoeft te veranderen.

Mensen ik zit toch nog steeds met een dillema.

Mijn huidige setup vervult gewoon niet de functie die hij moet vervullen. Er mist iets, iets vets, iets waar ik snel resultaat mee kan boeken.

Zoals ik al in een eerdere thread zei staat de SH-32 een beetje stof te vangen. Tis best een leuk dingetje maar serieus midi timing probleem en niet echt heel erg uniek ten opzichte van de Virus C (snap nog steeds niet waarom al die mensen hun C hebben verkocht trouwens, Ti prijzen zijn heel ernstig nieuw).

Waarom ik de SH-32 niet verkoop? Tja, eigenlijk omdat ik niet verwacht er een redelijk bedrag voor terug te krijgen. Mijn oude RM1X staat ook al een tijdje te koop. Voor dezelfde prijzen als anderen, maar geen reacties!

Maar goed, daar hebben we het nu niet over.

Ik had de RS7000 gekocht als sequencer/ loop sampler. Doet ie op zich prima! Mis alleen een beetje de vette sound uit die bak. Heb het idee gehad om er een expansion board in te hangen en dan eventueel deze te gebruiken in combinatie met een tube compressor of tube-preamp ofzo om daar eens wat mee te spelen.

Vraag is alleen of het nog wel verstandig is te investeren in een expansionboard voor mijn RS7000. Toch een beetje een EOL product inmiddels (al wordt ie nog wel veel gebruikt).

Wat ik heel graag doe is loops verzieken. Da's echt heerlijk :D. Dit kan met de Rs7000 wel aardig maar de LFO is hier de beperkende factor. Synthese is ook heel heel leuk.....zeker FM synthese enzo. De Virus kan dit op zich ook wel maar dat vindt ik niet meevallen.

Ik heb al verscheidene opties bekeken:

- Korg EMX of ESX (voor snel resultaat)
- Emu Command station
- Iets van een dedicated FM bak, eventueel zo'n yamaha rack module (TX81Z ofzo) (of anders een DX200, dx7 is me te groot, heb geen ruimte meer voor een full size synth). FM is leuk voor Drum & Bass en techno iig.

- Machinedrum, errug leuk maar ook errug duur
- Modular G2 engine, al zo vaak aan gedacht maar ik denk niet dat deze er gaat komen.

Heeft iemand suggesties? Ook voorstellen voor andere gear zijn welkom.

Gaat dus om: Hands-on gear, mogelijkheid tot sampling of synthese met veel edit mogelijkheden (bedoel ik meer mee dat je het goed moet kunnen verzieken, verzieken = goed). Ik maak overigens vooral Techno en Drum & Bass.

Budget: Tja......er kan veel, maar moet wel normaal blijven.

Het mag maar 1 apparaat zijn, behalve als de prijzen laag genoeg zijn en de apparaten klein genoeg voor een tweede.

Laatst gewijzigd:
advies gevraagd mbt setup

advies gevraagd mbt setup

Hallo allemaal,

Op dit moment beschik ik over de volgende instrumenten die ik niet kwijt wil (emotionele waarde)/kan (financiële waarde):
- Roland JV90 + VE JV1
- Roland JV1080 + expansionboards (session, world, asia, hiphop, fx)
- Korg X5D

Ik ben op zoek naar een meest complete setup voor zowel thuis als op het podium.
Zelf dacht ik aa de combinatie Korg Extreme 76 en de Roland Fantom X7.

Qua sounds vind ik de Roland beter, maar qua stage performance de korg (je kan snel iets in elkaar zetten).

Wat is handiger, een korg gezien de hoeveelheid roland sounds die ik heb of een x7 gezien de kwalitatieve (sounds) mogelijheden. Of een roland XV Rackmodule?

Het moet nl mogelijk zijn om op de bühne composities af te spelen...

Ik speel met name wereldmuziek, jazz, fusion en een beetje pop.

Wat is jullie advies?

Re: advies gevraagd mbt setup

Re: advies gevraagd mbt setup

Origineel geplaatst door BindazZ
Het moet nl mogelijk zijn om op de bühne composities af te spelen...
Ik speel met name wereldmuziek, jazz, fusion en een beetje pop.

Bedoel je live midi sequences afspelen en daar overheen spelen? Ik ken de Triton en Fantom-X allebei goed, zelf speel ik ook live, mix van pop, blues, jazz, triphop.

Ik speel nu met een X7 en heb gespeeld met een Triton LE en Triton Classic. De Extreme is een verbeterde versie van de Classic, meer sounds, polyfonie etc. De Triton Extreme en Fantom-X zijn echt 100% concurrenten, persoonlijk vind ik de Fantom-X voor live toepassingen veel plussen hebben. Daarom heb ik deze ook gekocht en de Triton verkocht.

Qua sound: dat is persoonlijk, je zou ze eigenlijk allebei moeten hebben :) De plussen en minnen tov elkaar:

Fantom-X

Plus:
- simpel qua bediening => menu's, kleurenscherm, nauwelijks een handleiding nodig
- de performance mixer
- "live settings" en "favorites": handig voor setlist (heeft Triton niet)
- als je een song (=sequence) selecteert, selecteer je ook je performance. Dezelfde performance kun je ook gebruiken voor andere songs.
- midi-mogelijkheden zijn heel uitgebreid, o.a. filters, program changes (nummer + bank) versturen naar externe synths (heeft triton niet)
- sound: ligt heel goed in de mix
- drum pads => kun live bv je samples mee triggeren of rhythms starten

Min
- aantal user patches en performances
- er kunnen geen JV boards in, alleen SRX

Triton
Plus:
- Synth engine: iets meer mogelijkheden qua live modulatie (o.a. op effecten)
- Sound: "buizen sound" optie kan soms iets extra's geven
- Touch screen kan soms handig zijn

Min:
- in een song moet je per midi kanaal de patches weer helemaal opnieuw instellen. Je kunt ze wel (deels) kopieren van combi's (=performance), maar in feite doe je e.e.a. dubbel. Je moet dus door meer schermen heen
- midi mogelijkheden zijn beperkter
- Sound: ligt iets minder in de mix (wollig, te veel EQ en effecten)

Origineel geplaatst door Acidfever
Ik had de RS7000 gekocht als sequencer/ loop sampler. Doet ie op zich prima! Mis alleen een beetje de vette sound uit die bak. Heb het idee gehad om er een expansion board in te hangen en dan eventueel deze te gebruiken in combinatie met een tube compressor of tube-preamp ofzo om daar eens wat mee te spelen.

Vraag is alleen of het nog wel verstandig is te investeren in een expansionboard voor mijn RS7000. Toch een beetje een EOL product inmiddels (al wordt ie nog wel veel gebruikt).

de rs7000 heeft toch een sampler? kan je er zelf geen vette geluiden insteken dan?
begrijp ik het goed dat je maar 1 stereo out hebt? dan zou ik echt niet twijfelen over de aanschaf van een output expansie. veel handiger voor externe fx (en bijgevolg zeker makkelijker om te mixen en af te werken)

- Emu Command station
- Iets van een dedicated FM bak, eventueel zo'n yamaha rack module (TX81Z ofzo) (of anders een DX200, dx7 is me te groot, heb geen ruimte meer voor een full size synth). FM is leuk voor Drum & Bass en techno iig.

Er mist iets, iets vets, iets waar ik snel resultaat mee kan boeken.

de tx81z is echt niet iets waar je snel resultaat mee kunt boeken. heel vervelende menu's waar je maar in 1 richting door kan. te ver geklikt? helemaal opnieuw door het menu...

de enige hands on fm back die klein is - en misschien de enige fm hands on bak tout court - is de dx200. is 1 van mijn favorieten. let wel: de sequencer heeft een bug (eerste noot valt soms weg, alleen in synth track intern).

een command station is redelijk hands on om mee te sequencen, maar vlug zelf een synthgeluid maken, dat is een ander paar mouwen. heel veel parameters, en die virtuele patchcords, daar moet je zeker in het begin toch ernstig induiken en veel tijd insteken. mijn xl7 klinkt wel goed, niet van dat. maar de presets vind ik niet geweldig en ik vind het sowieso veel leuker om zelf sounds te maken dus gebruik ik geen presets... misschien is dat bij jou anders. dan moet je wel eens ff checken of je de xl, de mp of de px wilt, of of je er extra roms bij wilt kopen (en zo ja, welke). preset users hebben wel baat bij de uitbtreidbaarheid. en het is en blijft een leuk masjien.

heb je al eens een waldorf microwave 1 + access controller overwogen? of een waldorf xt? gritty sound, veel parameters, kan heel fm klinken, heel analoog en heel anders dan die beide. als je veel parameters en verscheidenheid wilt, en je weet waar je mee bezig bent (dwz je weet heel goed wat welke parameters doen) dan is de korg z1 ook een optie. is wel full size... en in het begin ook niet echt simpel! (maar voor wat hoort wat, en je wordt echt wel beloond). als de z1 te groot is een korg prophecy misschien een optie?

[B
[/B]

DX200 is OK, compatible met DX-7 en heeft ook filters. Of een Yamaha FS1-R 19" module. De laatste is de meest uitgebreide FM synth die ooit gemaakt is. Een DX-7 maar dan met 8 ipv 6 operatoren, formants, filters, effecten, uitgebreide edit mogelijkheden en heel veel presets. Ik gebruik mijn Nord Lead 3 als controller om de FS1-R sounds te tweaken (filters, envelopes etc). Een ondergewaarde synth met rauwe en vette geluiden die je niet uit een andere synth tovert. Prijs: 300-400 EUR.

Een Waldorf XT is ook een goede aanvulling op het geheel, ook iets heel anders dan het gros van de synths.

Tip: als je in je setup verschillende soorten synthese combineert creeer je ook een uniek geluid. Daarom gebruik ik zowel FM, Rompler, Sampler en VA, dan kun je alle kanten op.

Origineel geplaatst door feindbild
de rs7000 heeft toch een sampler? kan je er zelf geen vette geluiden insteken dan?
begrijp ik het goed dat je maar 1 stereo out hebt? dan zou ik echt niet twijfelen over de aanschaf van een output expansie. veel handiger voor externe fx (en bijgevolg zeker makkelijker om te mixen en af te werken)

Heeft idd een sampler.....alleen een hele beperkte LFO. En dat is echt zonde. Grote fout van yamaha.

heb je al eens een waldorf microwave 1 + access controller overwogen? of een waldorf xt? gritty sound, veel parameters, kan heel fm klinken, heel analoog en heel anders dan die beide. als je veel parameters en verscheidenheid wilt, en je weet waar je mee bezig bent (dwz je weet heel goed wat welke parameters doen) dan is de korg z1 ook een optie. is wel full size... en in het begin ook niet echt simpel! (maar voor wat hoort wat, en je wordt echt wel beloond). als de z1 te groot is een korg prophecy misschien een optie? [/B]

Die optie heb ik wel eens bekeken ja. Is dat ook echt heel anders dan een Virus bijvoorbeeld?

En wat is het verschil tussen een Xt en een Microwave 1?

Die optie heb ik wel eens bekeken ja. Is dat ook echt heel anders dan een Virus bijvoorbeeld?
En wat is het verschil tussen een Xt en een Microwave 1?

De Microwave is gebaseerd op wave table synthese, wel bekend van de PPG synth. Dat is "analoge synthese" maar ipv vaste golfvormen per oscilator "looped" de XT door verschillende waves heen.

- Microwave I: 1990 => analoge filters, 8-stemmig,
- Microwave 2: 1994? => digitale filters, 10-stemmig, FM
- Microwave XT: 1998 => ongeveer een Microwave 2 + 44 knoppen

Klinkt echt heel anders dan een Virus of andere VA's.

absoluut. compleet ander concept van synthese, en bijgevolg andere klank.

Origineel geplaatst door Acidfever En wat is het verschil tussen een Xt en een Microwave 1? [/B]

de kleur 8o)

nee, of ja. maar niet alleen. de xt heeft veeeel knoppen, en veel verschillende filtersoorten, inputs en een paar andere verschillen met de mwI die ik niet zo direct uit mijn hoofd ken. de mwI heeft nauwelijks knoppen (vandaar de raad van de access programmer), en geen verschillende filtertypes en wat minder mogelijkheden, maar WEL een analoge filter en een huis van een sound. de meningen zijn er vrij unaniem over: mw1 > xt wat sound betreft. wil je graag iets meer mogelijkheden en een nog altijd niet te versmaden sound (om nog maar van het smakelijk oranje kleurtje te zwijgen), dan kijk je beter naar de xt.

mijn mw1 doe ik alvast niet weg ;)
als ik rijk was, kocht ik er nog een xt bij...

wenn du deutsch verstehst:

Origineel geplaatst door http://www.sequencer.de/
UNTERSCHIEDE mw1 - mw2/xt/xtk:

mw1 hat analoge filter, 8stimmig und keinen sync oder FM es gibt auch ein anderes modulationsprinzip (modmatrix in mw2/xt - sidechain prinzip beim mw1/wave also nach den parametern gib es 1-2 modslots + sidechain an wichtigen paramtern), was aber idR übertragbar ist auf das andere system, der mw2/xt kann dumps des mw1 verstehen, aber nur einzelsounds oder per sounddiver

auch hat nur mw2 / XT die vielen filtermodelle, der mw1 hat 24dB/oct LPF aber dafür analog.
der mw1 hat allerdings einen "effekt" der ermöglich ,wenn die wave levels in der summe 7 überschreiten eine art verzerrung zu erreichen,womit man ringmod/AM ähnliche psychoefffekte basteln kann. beim XT gibt es einen einstellbaren quality/aliasing effekt. und die mixer sind dafür fein aufgelöst, aber ohne den "psycho" in DIESER form.. dennoch zerrts auch ab einer summe..

alternativ: pulsar mit dem waldorf OSC im "modular" und in "lightwave" enthalten.. aber das selbstbauen eigener waves /tables ist damit nicht möglich.

gibt noch den ppg wave V2.X als plugin, der ist aber eher eine ppg wave 2.3 emulation als eine alternative zur mw serie, ansonsten: waldorf wave - wie mw1 dafür aber mit knöpfen und HPF und somit auch BPF und onboardfunktionen zum waveseditieren. 16 stimmig - 48 stimmig.

xtk: dasselbe wie xt nur mit 4okt tastatur.

STIMMENANZAHL: es gibt den mw2 und xt/xtk als 10 oder 30stimmige variante, der mw1 hat immer 8 stimmen, der wave hat 16,32, oder 48 (je nach ausbau) und das plugin soviel,wie der rechner packt.

niet echt volledig, maar kom. als je naar de site gaat, heb je nog wat fotootjes.

Back