Mijn gear/setup - wat veranderen?

Origineel geplaatst door Roel
ok, omdat ik toch nog even zit te wachten op een virus, en verder tevreden ben over mijn setupje...

weet iemand een leuk alternatief voor de virus?

heb andromeda al gehad maar die vond ik wat omslachtiger (meer fijntunewerk als je een patch bouwt) te programmeren dan de virus. (no offcence, de klank is super!)

heb zelf niks in gedachten, het moet in ieder geval hardware zijn. de spectralis is misschien wel leuk, maar weet niet of ik daarvan te overtuigen ben, gezien de hoge prijs. dusss. iemand anders tips? er zijn genoeg mensen die geen virus zouden kopen toch? ;)

(oja, ik experimenteer graag met het bouwen van geluiden in een modulaire of semi modulaire omgeving)(patches opslaan is een must)

Hee Roel,

Ik zou naar clavia kijken,

Nord Lead 3/ of de G2

Wow, sonic bliss man! ik had dat ding bij nederland muziek getest...

Wat een synths, qua geluid is die Nord echt goed.
Misschien is de modular wel meer jouw ding. Laag is ook wel lekker in die aparaten

Ik vond qua geluid de Nord 3 eigenlijk wat beter dan de Virus C

Geen fx alleen....is wel minder.

(mensen, check ook ff mijn vorige post, daar vraag ik zelf om raad)

Origineel geplaatst door Alex Omega
N.a.v. de gedachte achter je set-up

Nogmaals:

Mijn spullekes

PMC-monitors + samson servo 170
Synths: Waldorf Q + Andromeda
Pc: 1,6 p3 + 512mb
Mixing: spirit sx
fx: mpx-110

ik maak trance/techtrance/progressive sjit...

inprincipe mag alles anders m.u.v. monitors+versterking

Ik ben niet tevreden over mijn mixer en de hoeveelheid geluidsopwekkers en mijn pc capaciteiten

Ik wil MUZIEK maken boven uren over een geluidje prutsen midden in de nacht en dan om om 6 uur in de morgen denken dit is een vette sound!!!! en dan de volgende dag jeez dat is ruk of niet te gebruiken......

:r

hulp! bitte!

oja, het mag niet te veel kosten dus het moet bekostigd worden met verkoop van gear, een kleine bijdrage mag van ongeveer 300 europese ballen....

Hallo!!!! Je hebt echt 2 superdikke synths staan. Je PC mag idd wel een upgrade gebruiken en een goede geluidskaart.

Voor de FX kun je eens naar een TC Electronics M*One XL kijken of een 2ehands Lexicon MPX1 ofzo. Als je hands on FX wilt is de TC Electronic M300 erg leuk. Vooral snel te editten maar zeker niet dezelfde kwaliteit als de M*One (maar wel erg bruikbaar).

Aangezien je 2 modervette bakken hebt (Een digitaal gestuurde analoog en een Analoog gefilterde VA) zou ik eens naar een synth kijken die zich meer op het digitale domein richt (als je perse nog een synth wilt).

Volgens mij mag je wat betreft synths gewoon niet klagen. :D

EDIT: Bedenk me ineens dat er Waldorf Q + Andomeda staat en niet Waldorf Q+ en Andromeda. Groot verschil!
Waldorf Q+ is natuurlijk een erg dikke bak!

Origineel geplaatst door Acidfever

EDIT: Bedenk me ineens dat er Waldorf Q + Andomeda staat en niet Waldorf Q+ en Andromeda. Groot verschil!
Waldorf Q+ is natuurlijk een erg dikke bak!

Ha was dat maar zo! een Q+ is erg dik ja....

Mijn geluidskaart is een M-audio delta trouwens....

Voorlopige tussen stand:

meer fx+ upgrade PC

problematisch: Alex Omega's PC kennis.....

Nog meer suggesties? ook qua mixer graag.... nu heb ik dus een 20kanaals soundcraft spirit sx met maar 1 subgroep...
ik wil een mixer met helder schoon geluid zonder ruis...

[edit] @acidfever, dit is het probleem dus...al die fx kost geld, dat die synth vet zijn dat weet ik gelukkig wel :)
ik wil naar een productieve set-up met minimale extra kosten, dus handson control, geen multitrack opnames e.d. is dat wel mogelijk? [/edit]

Laatst gewijzigd:
Hier stond absoluut niks ;) .

P.S.: Nog iemand suggesties voor een betaalbare stereo imager?

Ik heb dus de TC Electronics Finalizer Express gevonden, een masteringeffect. Is het ding de 1000€ die het kost waard? Ik vond namelijk positieve en negatieve reviews.

Ik gebruik die fianlizer in de studio waar ik werk en moet zeggen dat ik er nog wel wat moeite mee heb, beetje te lui geweest om de handleiding te lezen. De andere engineer heeft er meer ervaring mee en hij vind het helemaal 'je van het'. 1000 euro is íe wel waard, want masteren is BIG business!

Bob Katz een erg bekende en naar mijn mening, briljante mastering engineer heeft bij de TC Electrionics een mooi boekje geschreven over het apparaat en de toepassing, ook wat filosofie en dergelijke, maar da ken geen kwaad.

Download het hier gratis en voor niets in PDF formaat, lees die 20 pagina's door en al je vragen over het apparaat en masteren zijn voorlopig beantwoord, alsjeblief:

http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=1459

Ik heb het gelezen, en er staan ook handige tips in (hoe doe ik dit, hoe doe ik dat een beetje).
Dit ding komt er dan ook bij.

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik heb dus de TC Electronics Finalizer Express gevonden, een masteringeffect. Is het ding de 1000€ die het kost waard? Ik vond namelijk positieve en negatieve reviews.

Je was toch van plan een dikke computer te kopen?
Met gratis VST's plugins kan je meer dan met een TC finalizer. (als je weet wat je aan het doen bent) Of een serie mastering VST's scoren voor een fractie van de prijs en daar alles mee doen. (zijn draadjes over)

Origineel geplaatst door fuse
Je was toch van plan een dikke computer te kopen?
Met gratis VST's plugins kan je meer dan met een TC finalizer. (als je weet wat je aan het doen bent) Of een serie mastering VST's scoren voor een fractie van de prijs en daar alles mee doen. (zijn draadjes over)

Dat was ik helemaal niet van plan! Ik wil juist zo min mogelijk met een computer werken!

Eh, maar is het niet jezelf een beetje voor de gek houden, als je op zo'n manier zit te kijken naar finalizers, monitors, vintage synths en mengpanelen, als je zelf al aangeeft dat je het eerste jaar uberhaupt geen geld hebt? :confused:

Origineel geplaatst door Hanz
Eh, maar is het niet jezelf een beetje voor de gek houden, als je op zo'n manier zit te kijken naar finalizers, monitors, vintage synths en mengpanelen, als je zelf al aangeeft dat je het eerste jaar uberhaupt geen geld hebt? :confused:

Dat heet plannen. Finito.

Origineel geplaatst door Rubenes
Dat heet plannen. Finito.

Dat heet fantaseren!

PMC-monitors + samson servo 170
Synths: Waldorf Q + Andromeda
Pc: 1,6 p3 + 512mb
Mixing: spirit sx
fx: mpx-110

ik maak trance/techtrance/progressive sjit...
inprincipe mag alles anders m.u.v. monitors+versterking
Ik ben niet tevreden over mijn mixer en de hoeveelheid geluidsopwekkers en mijn pc capaciteiten
oja, het mag niet te veel kosten dus het moet bekostigd worden met verkoop van gear, een kleine bijdrage mag van ongeveer 300 europese ballen....

Simpel: Q eruit, iets geld bijleggen en een MPC1000 kopen...

Origineel geplaatst door r.5
Dat heet fantaseren!

O ja, dat bedoelde ik. Dromen... :z

Origineel geplaatst door r.5
Simpel: Q eruit, iets geld bijleggen en een MPC1000 kopen...

HOi r.5, ik weet niet wat ik aan deze sequencer sampler heb?
Ik werk met de pc en kubees die kan dat toch ook en veel meer en flexibeler?

Of ga ik nu helemaal de mist in?

Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken.....

HOi r.5, ik weet niet wat ik aan deze sequencer sampler heb?
Ik werk met de pc en kubees die kan dat toch ook en veel meer en flexibeler?

Of ga ik nu helemaal de mist in?

Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken.....

Hay

Alex, kubeese kan alles, er zit een handig boekje bij hoe het werkt
gewoon rustig aan track voor track beginnen , dan zal je merken dat alles mogelijk is in kubeese

greetz turtel:kimono:

@turtul:

Dat dacht ik ook ja....

:D

Vandaar dat ik de meerwaarde van een mpc niet snap....

De sequence mogelijkheden en automation is wat mij betreft second to none vergeleken met een mpc...

Dat vind ik trouwens van alle sequence progs...

Ik vrees dat alle software sequencers qua mogelijkheden elke hardware 'concurrent' overtreft. Het verschil in geheugen, opslagcapaciteit, beeldscherm en gebruikersgemak is dan ook onvergelijkbaar, maar waarom bestaan er dan uberhaupt nog hardware sequencers??
Nou, je geeft zelf het antwoord:

"Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken....."

Er zijn geen regels in het maken, produceren, mixen en dergelijke van muziek en wees dus blij dat je niet volledig afhankelijk hoeft te zijn van je pc, maar ook lekker ergens anders kunt gaan zitten werken.
Veel mensen trekken de vergelijking tussen kladblokken en hardware sequencers, klinkt onderwaarderend, maar is eigenlijk heel goed. Beperking leidt tot vergroting van je kennis en creativiteit, keuzevrijheid vaak tot afhankelijkheid en stagnatie van je groei (in muzikale zin).

Ik vind het geen bal uitmaken, wat je gearlist is, wat wie er ook van vind, je moet aanschaffen wat je hebben wil, je er prettig bij voelen en voor jezelf uit je set-up halen wat er in zit.
Ook ik ben impulsief en perfectionistisch ingesteld en gelukkig weet ik het en schaam ik me er niet meer voor, maar laat het geen probleem worden!

Origineel geplaatst door Alexander
Ik vrees dat alle software sequencers qua mogelijkheden elke hardware 'concurrent' overtreft. Het verschil in geheugen, opslagcapaciteit, beeldscherm en gebruikersgemak is dan ook onvergelijkbaar, maar waarom bestaan er dan uberhaupt nog hardware sequencers??
Nou, je geeft zelf het antwoord:

"Let wel, ALLES mag anders met als uitgangspunt muziek maken....."

Er zijn geen regels in het maken, produceren, mixen en dergelijke van muziek en wees dus blij dat je niet volledig afhankelijk hoeft te zijn van je pc, maar ook lekker ergens anders kunt gaan zitten werken.
Veel mensen trekken de vergelijking tussen kladblokken en hardware sequencers, klinkt onderwaarderend, maar is eigenlijk heel goed. Beperking leidt tot vergroting van je kennis en creativiteit, keuzevrijheid vaak tot afhankelijkheid en stagnatie van je groei (in muzikale zin).

Ik vind het geen bal uitmaken, wat je gearlist is, wat wie er ook van vind, je moet aanschaffen wat je hebben wil, je er prettig bij voelen en voor jezelf uit je set-up halen wat er in zit.
Ook ik ben impulsief en perfectionistisch ingesteld en gelukkig weet ik het en schaam ik me er niet meer voor, maar laat het geen probleem worden!

Zeer goed onderbouwd!

Idd zo zou je het kunnen zien, jullie gaan verder in op "alles mag anders" maar ik denk dat ik toch liever gebruik maak van
een soft seqencer. Daar waar ik ook met soft synts werk.

Dat wil ik blijven doen, mobiliteit is voor mij niet nodig en dus geen kwestie.
Je laatste 2 zinnen zijn 100% waar. Daarom staat hier nu een andromeda...

Maar ik wil dus naar 1 vaste set-up waar sporadisch alleen iets bij mag komen en niets meer weg.
Vandaar dat ik het e.e.a. onder de loep wil nemen.

Meer van dit soort reactie a.u.b.

:okdan:

Nog even tussendoor, maar weet iemand waar je de Microwave XT kunt krijgen? Bij Thomann, Music Store Koeln en Turnkey hebben ze hem niet.

Back