Mijn gear/setup - wat veranderen?

Dit staat momenteel in mijn studio.

- Novation KS5 (synth)
- Tascam US-122 (USB-audio+midi-interface
- Philips SBC HP200 (koptelefoon)
- Rotel RA-810A (HIFI-versterker)
- The Fisher XP7B (HIFI-speakers)
- Cubase LE
- Tascam Gigastudio Bundle Edition
- Silvertone Revolver (gitaar)
- Crate GT15 (gitaarversterker)
- DM-30 microfoon van onbekend merk
- MIDI- en audiokabels

Dit is wat ik denk dat erbij gaat komen:

- Yamaha RM1X
- Korg Electribe S MKII
- Korg Kaoss Pad 2 (KP2)
- Mackie 1402 VLZ Pro (misschien tweedehands Roland VM-3100)
- Alesis MODFX doosjes
- TC Electronics Finalizer Express (mastering)
- Alesis M1 MK2 (monitors)

Zouden jullie iets veranderen aan deze setup? En ja, wat dan?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door apollo
Ik zou andere monitors kopen. :D

Will do!

wat voor genre wil je gaan maken? :)

er zijn veel richtingen die je uit kan, maar ik zou niet meteen iets veranderen aan je setup... of geplande setup.

Ik weet niet echt welk genre ik maak (of probeer te maken), maar ik denk dat mijn geplande setup wel goed zal zijn.

Origineel geplaatst door feindbild
waarom dan wel?
argumenten?

ben heel tevreden van mijn alesissen...

Dat was naar mij gericht. HIFI-speakers zijn niet erg goed om mee af te luisteren.

Wat die EQ betreft en die Compressor + Maximizer, ik wou zoiets als de MClass effects uit Reason 3.0.

Hier komen een aantal plaatjes van deze effecten:
EQ:
m-equalizer.jpg

Stereo Imager:
m-stereo.jpg

Compressor:
m-compressor.jpg

Maximizer:
m-maximizer.jpg

Linkie naar de uitleg en een closeup van ze allemaal:
MClass effecten
Klik in deze pagina op een van de effecten voor de closeup.

En waarom neem ik niet Reason of een mastering suite? Puur mijn opinion over software!

Laatst gewijzigd:
Ik zou helemaal nix aan je setup veranderen Ruben, maar gewoon nog een jaar of 7 aankloten, dan goed kijken welke richting al het gepruts heen gaat en dan al je opgespaarde geld investeren in een retedikke studio, waar je volledig je ei in kwijt kan.
Het impulsieve van je puberteit gaat er vanzelf vanaf en nu kost het je klauwen met geld, want volgende week wil je vast wel weer een andere set-up of een skateboard en dan komen over enkele jaren de vrouwen om de hoek kijken (en drank en/of drugs) en dan gaat het hard met de centen. Dus wees verstandig en leer eerst jezelf goed kennen en ga dan flink geld pompen in de gear, want goede gear loopt niet weg.
En met veel ervaring, doelgerichtheid en zelfkennis zijn alle euro's die je in je set up pompt dubbel hun waarde!

En voor nu niet meer kan volgen een nieuwe uitleg:

Ik zocht dus een hardware mastering suite (om te masteren natuurlijk 8o) ), die lijkt op die van Reason 3.0, de MClass Mastering Suite. Deze bestaat uit een:
- Compressor
- Maximizer (limiter + soft clipper)
- EQ
en een Stereo imager.
Mijn vraag is nu: Kent iemand goede mastering effects? Ik heb de Alesis PEQ-450 (parametric EQ) en de 3630 (compressor + limiter) gevonden. Zijn deze goede effecten? En kent iemand een goede stereo-imager?

Origineel geplaatst door Alexander
Ik zou helemaal nix aan je setup veranderen Ruben, maar gewoon nog een jaar of 7 aankloten, dan goed kijken welke richting al het gepruts heen gaat en dan al je opgespaarde geld investeren in een retedikke studio, waar je volledig je ei in kwijt kan.
Het impulsieve van je puberteit gaat er vanzelf vanaf en nu kost het je klauwen met geld, want volgende week wil je vast wel weer een andere set-up of een skateboard en dan komen over enkele jaren de vrouwen om de hoek kijken (en drank en/of drugs) en dan gaat het hard met de centen. Dus wees verstandig en leer eerst jezelf goed kennen en ga dan flink geld pompen in de gear, want goede gear loopt niet weg.
En met veel ervaring, doelgerichtheid en zelfkennis zijn alle euro's die je in je set up pompt dubbel hun waarde!

Niks te skateboards, niks te vrouwen, niks te drank en niks te drugs! Die rotzooi moet ik allemaal niet hebben! OK, ik kan sparen, en dan heb ik genoeg geld voor een retedikke studio (of een halve Buchla Modular). Ik heb al een stuk of 3 jaar met een computer zitten kloten en ik weet exact wat ik wil.

P.S.: Eigenlijk heb je wel gelijk. Je maakt het wel nu moeilijk voor mij om beslissingen te nemen.

Origineel geplaatst door Rubenes
Niks te skateboards, niks te vrouwen, niks te drank en niks te drugs! Die rotzooi moet ik allemaal niet hebben! OK, ik kan sparen, en dan heb ik genoeg geld voor een retedikke studio (of een halve Buchla Modular). Ik heb al een stuk of 3 jaar met een computer zitten kloten en ik weet exact wat ik wil.

P.S.: Eigenlijk heb je wel gelijk. Je maakt het wel nu moeilijk voor mij om beslissingen te nemen.

Ben blij dat je het zo goed opvat, ruben. Ik verwachte een andere reactie. Ik heb nl. zelf ook last van een impulsief karakter en ben dat nu (pas) een beetje onder controle aan het krijgen!
De beste investeringen die ik in mijn setup/band heb gedaan zijn kennis en ervaring, vooral boeken en veel luisteren naar andere muzikanten hebben me veel goed gedaan!
Alles lezen wat je pad kruist en veel leren, verder de spullen die je hebt blijven gebruiken en uitputten.
Als je nummers niet meer beter worden kun je altijd andere gear kopen of aan de drank en drugs gaan!

PS. Het 'niks te vrouwen' kom je nog wel op terug (kennen ook kerels zijn natuurlijk, op ieder potje past een dekseltje), ik zit liever heel de avond naar een paar mooie kneiters te staren dan naar een paar mooie knobs! Hmmm, zei ik dat hardop?

PS. Het 'niks te vrouwen' kom je nog wel op terug (kennen ook kerels zijn natuurlijk, op ieder potje past een dekseltje), ik zit liever heel de avond naar een paar mooie kneiters te staren dan naar een paar mooie knobs! Hmmm, zei ik dat hardop?

Dat is waar... maar dat zie ik wel over 4-5 jaar.
De humor die hier stond was niet leuk.

P.S.2: Ik krijg een auto van mijn ouders als ik geen drugs neem of aan de drank ga.

Prachtig, hoe gaaf is het om jong te zijn!!! Mensen beginnen nu allemaal oud te worden om me heen en zwanger en samenwonen, ik begin nu pas te voelen hoe het is om volwassen te worden, bahbah blehbleh boeboe.
Mijn pa heeft me dat rijbewijs auto truukje ook geflikt toen ik net naar de middelbare school ging, op mijn 16e kwam ik doordeweeks zwaar bezopen en stoned, mijn gezicht zo groen als een grasmat thuis, van school geflikkert, schulden, experimenteren met drugs, onveilige sex, whiskey uit de fles. Nou ik heb mijn rijbewijs al een hele tijd en ik heb een autootje gehad, je mist niks. Al die drank en drugs ken ik je ook afraden, want dat is slopend, lichamelijk en sociaal, maar je moet ook genieten van het leven en dat moet je met het volgende motto doen:

"Tempo, tempo, hoe harder hoe beter!"

En mij niet te serieus nemen, haha!

"Ontopic, alsjeblieft!!!" :frons:

EDIT: Dat autootje heb ik trouwens niet van mijn ouwe gehad, maar me er de schompes voor gewerkt. Ik heb trouwens door al dat bovenstaande geetter alleen maar veel en hard onderbetaald ongeschoold kutwerk moeten doen! (en veel onverklaarbare jeuk aan mijn ballen gekregen!)

Dit staat momenteel in mijn studio.

- Novation KS5 (synth)
- Tascam US-122 (USB-audio+midi-interface
- Philips SBC HP200 (koptelefoon)
- Rotel RA-810A (HIFI-versterker)
- The Fisher XP7B (HIFI-speakers)
- Cubase LE
- Tascam Gigastudio Bundle Edition
- Silvertone Revolver (gitaar)
- Crate GT15 (gitaarversterker)
- DM-30 microfoon van onbekend merk
- MIDI- en audiokabels

Dit is wat ik denk dat erbij gaat komen:

- Yamaha RM1X
- Korg Electribe S MKII
- Korg Kaoss Pad 2 (KP2)
- Mackie 1402 VLZ Pro (misschien tweedehands Roland VM-3100)
- Alesis MODFX doosjes
- Compressor + Maximizer (Alesis 3630? iemand een andere suggestie?)
- Stereo Imager (Iemand suggesties?)
- Equalizer (Alesis PEQ-450? Iemand een andere suggestie?)
- Alesis M1 MK2 (monitors)

Zouden jullie iets veranderen aan deze setup? En ja, wat dan?

Ik zou idd de rm1x erbij scoren als goede sequencer en nog een synth om de ks aan te vullen. De novation synths hebben een heel specifieke sound en dus zou ik er zelf nog een andere synth bij zetten die wat meer mogelijkheden bied kwa sound. Access Virus, waldorf microwave of een FM bak ofzo.

Dat was naar mij gericht. HIFI-speakers zijn niet erg goed om mee af te luisteren.

ik dacht dat hij bedoelde: 'koop andere monitors dan die alesissen op je verlanglijstje'.
dat monitors beter zijn dan hifi-boxen om op af te luisteren, trok ik niet in twijfel.

Prachtig, hoe gaaf is het om jong te zijn!!! Mensen beginnen nu allemaal oud te worden om me heen en zwanger en samenwonen, ik begin nu pas te voelen hoe het is om volwassen te worden, bahbah blehbleh boeboe.
Mijn pa heeft me dat rijbewijs auto truukje ook geflikt toen ik net naar de middelbare school ging, op mijn 16e kwam ik doordeweeks zwaar bezopen en stoned, mijn gezicht zo groen als een grasmat thuis, van school geflikkert, schulden, experimenteren met drugs, onveilige sex, whiskey uit de fles. Nou ik heb mijn rijbewijs al een hele tijd en ik heb een autootje gehad, je mist niks. Al die drank en drugs ken ik je ook afraden, want dat is slopend, lichamelijk en sociaal, maar je moet ook genieten van het leven en dat moet je met het volgende motto doen:

"Tempo, tempo, hoe harder hoe beter!"

En mij niet te serieus nemen, haha!

"Ontopic, alsjeblieft!!!" :frons:

EDIT: Dat autootje heb ik trouwens niet van mijn ouwe gehad, maar me er de schompes voor gewerkt. Ik heb trouwens door al dat bovenstaande geetter alleen maar veel en hard onderbetaald ongeschoold kutwerk moeten doen! (en veel onverklaarbare jeuk aan mijn ballen gekregen!)

hey! Weet wat je zegt voor je bij me aan de deur komt he! :D :D :D

N.a.v. de gedachte achter je set-up

Nogmaals:

Mijn spullekes

PMC-monitors + samson servo 170
Synths: Waldorf Q + Andromeda
Pc: 1,6 p3 + 512mb
Mixing: spirit sx
fx: mpx-110

ik maak trance/techtrance/progressive sjit...

inprincipe mag alles anders m.u.v. monitors+versterking

Ik ben niet tevreden over mijn mixer en de hoeveelheid geluidsopwekkers en mijn pc capaciteiten

Ik wil MUZIEK maken boven uren over een geluidje prutsen midden in de nacht en dan om om 6 uur in de morgen denken dit is een vette sound!!!! en dan de volgende dag jeez dat is ruk of niet te gebruiken......

:r

hulp! bitte!

oja, het mag niet te veel kosten dus het moet bekostigd worden met verkoop van gear, een kleine bijdrage mag van ongeveer 300 europese ballen....

Back