Mijn gear/setup - wat veranderen?

ik zal voor de grap ook maar eens meedoen :D

style: hardhouse, hardtrance, hardcore

Synth: access virus rack xl

Drumpcomp: jomox airbase 99

mixer: spirit folio sx

geluidskaart: creamware luna II + breakoutbox

midikeyboard: studio 49

midicontroller: evolution uc-16

sequencing: cubase sx2

Monitoring: B&W 300 series hifi speakers.

budget: ca 250

heb er zelfs al ooit aan lopen denken om virus rack xl te verpatsen en een gewone virus c te kopen...

Jij hebt wel een hele goeie set up zo,,

maar idd, doe die virus weg, en koop de c, of zelfs de b.

Mischien is het een optie om voor een hardware sampler te gaan, maar dat moet je zelf inschatten, want ik weet niet hoe die creamware is.

Origineel geplaatst door fuse
Of teken uit de routering. (daar ben ik voor mezelf al mee gestopt omdat het niet te tekenen valt)

[offtopic]
Persoonlijk gebruik ik hiervoor een spreadsheet waarin in een matrix maak.
Zet horizontaal al je outputs en vertikaal al je inputs en zet dan kruisjes
in de vakjes waartussen een verbinding is. Geeft je ook veel inzichten...
[/offtopic]

Origineel geplaatst door Traxopia
Goede Delay unit is inderdaad een goed idee. Ga ik eens naar kijken.
Je vind een review van die Line6 Echo Pro in de SoundOnSound.

Origineel geplaatst door Croaton
style: hardhouse, hardtrance, hardcore

gear: access virus rack xl, jomox airbase 99, spirit folio sx, creamware luna II + breakoutbox, studio 49, evolution uc-16, cubase sx2, B&W 300 series hifi speakers.

budget: ca 250

heb er zelfs al ooit aan lopen denken om virus rack xl te verpatsen en een gewone virus c te kopen...

Zelf zou ik een hardwaresampler kopen uit de Emu ESI-reeks maar misschien werk je liever met de PC?

De virus zou ik iig niet upgraden (dan zouden die extra knoppen je te veel kosten).
Koop dan een Rozzbox. Deze kost nieuw 250€ en lijkt ook ideaal voor je genre...

Origineel geplaatst door r.5
Zelf zou ik een hardwaresampler kopen uit de Emu ESI-reeks maar misschien werk je liever met de PC?

De virus zou ik iig niet upgraden (dan zouden die extra knoppen je te veel kosten).

ik zit er nu zelfs aan te denken om mijn rack xl te verkopen een desktop b te kopen... en voor het geld wat ik over heb een andere synth of leuke effectenbak te kopen.

hardwaresampler zie ik mezelf voorlopig nog niet gaan gebruiken

Origineel geplaatst door Croaton
ik zit er nu zelfs aan te denken om mijn rack xl te verkopen een desktop b te kopen... en voor het geld wat ik over heb een andere synth of leuke effectenbak te kopen.

hardwaresampler zie ik mezelf voorlopig nog niet gaan gebruiken
als je een rack xl omruilt voor de gewone c (of b) krijg je er zeker VEEL voor terug, qua interface!

Origineel geplaatst door Roel
als je een rack xl omruilt voor de gewone c (of b) krijg je er zeker VEEL voor terug, qua interface!

dat is ook de reden dat ik wellicht een desktop wil.... alles in een oogopslag helder

PC:
600 MHz, wordt van 13e maand geupgrade
8 in 8 out geluidskaart.

Mixer:
Spirit Folio SX

Synths/drums/samplers:
Waldorf Microwave I
Oberheim Matrix 1000
SCI Six~Trak
Roland MKS-50
Vermona DRM1 MKII (te leen)

Effecten:
Lexicon MPX-100
Boss 1/2 19" phaser
Boss Distortion pedaal

Barst maar los.....:)

Zelf dacht ik misschien de MKS-50 te ruilen tegen bijvoorbeeld een S-950 en een 4x4 MIDI interface.

kostte... hij is voorlopig gestopt met bestellingen aannemen tot hij alle bestelde rozzboxen in elkaar heeft gestoken. dan wordt de prijs aangepast en kan je terug bestellen.

@bikkel

Is een rompler of een SH32/AN200/DX200 niets voor je?

Origineel geplaatst door Roel
nee hoor, als je van patch wisselt zie je helemaal niks nuttigs in die oogopslag ;)

maar als ik zelf aan het patchen ben wel :engel:

in ieder geval: we weten wat we bedoelen.

korg z1, wavestation a/d
waldorf pulse, microwaveI, mb15
roland juno 60, sh101, mc505, a880
yamaha dx200, tx81z
spectral audio protone
e-mu xl7 command station
akai z4 met 512mb ram, 80gb hd, fx expansion
tc-electronics m-one, triple c stereo
red sound federation
zoom studio fx1204
behringer eurorack mx1804a, eurorack mx2642a, autocom pro, multicom pro
boss metal zone, digital pitch shift/delay, me8b[/b]
ibanez btb 406q 6 string bass, phat hed
hohner akoestische 4 string basgitaar

en
cheape akoestische gitaar, idem dito electrische gitaar, idem dito 7 string electrische gitaar, onbestemde electrische 4 string bas, patchbays, enooooooorm veel kabels, akg k240df studio monitor koptelefoon

als ik ooit geld kan vrijmaken, komen er:
een nieuwe imac g5
motu 828 mkii
alesis monitor I active studio monitors
behringer ddx3216 + extra adat ins
adat in/out expansion voor akai z4.

dat alles dan ruimtelijk beter geschikt. heb de plannen al uitgetekend, nu aleen het geld nog ;{ volgend jaar misschien, na de 13de maand...

eerst verhuizen, en eerst betalen voor de rozzbox die ik besteld heb. dacht eraan wat te verkopen om plaats en geld te hebben, maar er zit niks tussen wat ik over mijn hart krijg te verkopen (of genoeg waard is en veel plaats inneemt)...
misschien wordt de red sound federation deze of volgende week tegen een mam vf11 vocoder/filterbank geruild.

Origineel geplaatst door fuse
@bikkel

Is een rompler of een SH32/AN200/DX200 niets voor je?

Ik wil nog wel een TX81z of TX802 hebben, een DX-200 is natuurlijk ook leuk, en de MicroWave is natuurlijk al min of meer een rompler. Ik ben ook niet echt op zoek naar 'natuurgetrouwe' synthgeluiden, meer de freaky shit, lekkere basjes, percussie, dat soort dingen.

Origineel geplaatst door bikkel
PC:
600 MHz, wordt van 13e maand geupgrade
8 in 8 out geluidskaart.

Mixer:
Spirit Folio SX

Synths/drums/samplers:
Waldorf Microwave I
Oberheim Matrix 1000
SCI Six~Trak
Roland MKS-50
Vermona DRM1 MKII (te leen)

Effecten:
Lexicon MPX-100
Boss 1/2 19" phaser
Boss Distortion pedaal

Barst maar los.....:)

Zelf dacht ik misschien de MKS-50 te ruilen tegen bijvoorbeeld een S-950 en een 4x4 MIDI interface.

Budget & genre vergeten te vermelden!

Hoe dacht je die 8 I/O geluidskaart te combineren met je Folio SX?
Ik zo een Emu 1212m kopen (kan je later ev. nog uitbreiden via een ADA8000).

Ook voor je PC zou ik voorlopig voor een Sempron CPU kiezen op een ASUS/Abit bordje van 75€
en probeer zoveel mogelijk van je huidige PC te recupereren. Er gaan volgend jaar namelijk tal van
grote wijzigingen in de PC architectuur plaatsvinden (BTX mobo/kast, PCI Express, 64-bitters, ...).

Zo hebben we al snel 1000 euro extra uitgespaard...

Vervolgens doen we de onhandige SCI Six Track en de Roland MKS-50 weg.
En ik kan me niet inbeelden dat die phaser veel gebruikt wordt... (Samen nog eens 500€?)
Nu de Vermona gaan we ook al niet meetellen want die is eigenlijk toch niet van je.

Om je gebrek aan sequencer/sampler/percussie op te vangen zou ik je een RS7000 aanraden.
En met het geld wat er eventueel overblijft koop je nog een extra FX unit (bvb TC Electronic M-OneXL)

Als je het niet zo groots ziet zitten vind ik die DX200 ook wel bij je passen...

Origineel geplaatst door feindbild
korg z1, wavestation a/d
waldorf pulse, microwaveI, mb15
roland juno 60, sh101, mc505, a880
yamaha dx200, tx81z
spectral audio protone
e-mu xl7 command station
akai z4 met 512mb ram, 80gb hd, fx expansion
tc-electronics m-one, triple c stereo
red sound federation
zoom studio fx1204
behringer eurorack mx1804a, eurorack mx2642a, autocom pro, multicom pro
boss metal zone, digital pitch shift/delay, me8b

ibanez btb 406q 6 string bass, phat hed
hohner akoestische 4 string basgitaar

en
cheape akoestische gitaar, idem dito electrische gitaar, idem dito 7 string electrische gitaar, onbestemde electrische 4 string bas, patchbays, enooooooorm veel kabels, akg k240df studio monitor koptelefoon

als ik ooit geld kan vrijmaken, komen er:
een nieuwe imac g5
motu 828 mkii
alesis monitor I active studio monitors
behringer ddx3216 + extra adat ins
adat in/out expansion voor akai z4.

dat alles dan ruimtelijk beter geschikt. heb de plannen al uitgetekend, nu aleen het geld nog ;{ volgend jaar misschien, na de 13de maand...

eerst verhuizen, en eerst betalen voor de rozzbox die ik besteld heb. dacht eraan wat te verkopen om plaats en geld te hebben, maar er zit niks tussen wat ik over mijn hart krijg te verkopen (of genoeg waard is en veel plaats inneemt)...
misschien wordt de red sound federation deze of volgende week tegen een mam vf11 vocoder/filterbank geruild. [/B]

Ok dit wordt misschien hard voor je...

Eruit: (tussen haakjes de reden van): wavestation (overlap microwave), pulse (overlap protone), mb15 (ouwe brol),
juno 60 (overlap sh101), MC-505 (speelgoed), tx81z (overlap dx200), redsound & zoom (voor amateurs), alle analoge shit van Behringer (ruis/instabiliteit). (Samen +/- 2500?)

Erin: Behringer DDX (+ ev. extra i/o?), adat i/o voor Z4, geluidskaartje met adat i/o (EMU of RME), TC electronic D2, Alesis aktieve monitors. (Samen +/- 2500?)

Ok dit wordt misschien hard voor je...

Eruit: (tussen haakjes de reden van): wavestation (overlap microwave), pulse (overlap protone)

Oei... hier viel mijn oog per ongeluk op, en ik kon het niet nalaten even te happen.
Als ex-bezitter van een Wavestation en blijde bezitter van een Microwave ben ik van mening dat er héél weinig overlap is tussen een WS en een MW.
Waar de WS veel meer een ROMpler is die vooral uitblinkt in evolving pads, is de MicroWave juist veel meer een dynamische synth met een heel eigen klankkarakter. Diegenen die denken dat een MW een ROMpler is, moeten 'm eerst eens gaan beluisteren! Waldorf wavetable synthese is dus niet hetzelfde als een wavetable geluidskaart (wijdverspreid misverstand).

Ook de vergelijking Pulse / Protone vind ik een beetje gezocht. In ieder geval is de Pulse m.i. de stukken betere synth, dus als je dan écht moet kiezen kukel dan de protone eruit.

Persoonlijk zou ik eerder zeggen: DIE GITAAR MEUK DERUIT! DIT IS EEN SYNTHFORUM!
Maarja, ik moet m'n pilletjes weer innemen, dus daar kan het ook aan liggen. :D

Origineel geplaatst door Hanz
Oei... hier viel mijn oog per ongeluk op, en ik kon het niet nalaten even te happen.
Als ex-bezitter van een Wavestation en blijde bezitter van een Microwave ben ik van mening dat er héél weinig overlap is tussen een WS en een MW.
Waar de WS veel meer een ROMpler is die vooral uitblinkt in evolving pads, is de MicroWave juist veel meer een dynamische synth met een heel eigen klankkarakter. Diegenen die denken dat een MW een ROMpler is, moeten 'm eerst eens gaan beluisteren! Waldorf wavetable synthese is dus niet hetzelfde als een wavetable geluidskaart (wijdverspreid misverstand).

Ook de vergelijking Pulse / Protone vind ik een beetje gezocht. In ieder geval is de Pulse m.i. de stukken betere synth, dus als je dan écht moet kiezen kukel dan de protone eruit.

Persoonlijk zou ik eerder zeggen: DIE GITAAR MEUK DERUIT! DIT IS EEN SYNTHFORUM!
Maarja, ik moet m'n pilletjes weer innemen, dus daar kan het ook aan liggen. :D

Ok, ok ik weet ook wel dat geen twee synths identiek zijn (tenzij het 2 rolands van na 1990 zijn :D ) maar
aangezien ze allebei op wavetable synthesis gebaseerd zijn en de wavestation moeilijker te programmeren valt
zou bij mij ook de Microwave overblijven. De protone heb ik eerlijk gezegd nog nooit in "real life" gehoord,
maar hij zag er meer hands-on uit en hij is rood (wat in de synthwereld een pluspunt is.)

Niks mis met gitaren volgens mij, zolang ze maar virtueel zijn 8o) !

Mmm.... sorry. Niet om lullig te doen, maar heb je wel eens een MicroWave en een WaveStation gebruikt?
De WaveStation gebruikt geen wavetables maar gewone rom waves; deze zijn te sequencen (wavesequencing) en je kan creatief mixen tussen verschillende waves (vectorsynthese).
De MicroWave heeft een aantal wavetables, dit zijn niets anders dan min-of-meer opvolgende groepjes oscillator waveforms waar je doorheen kunt scrollen (voorwaarts/achterwaarts etc.) dmv modulatie.
Het resulterend geluid is bij de beide synths echt een wereld van verschil. Appels en peren.

Eerlijk gezegd zou ik eerder de MicroWave en Pulse met elkaar vergelijken, al is de MicroWave polyfoon en de Pulse monofoon, ze zijn grotendeels volgens hetzelfde matrix modulatie principe opgebouwd. De MW heeft dan digitale oscs en de Pulse heeft analoge oscs, maar ze hebben beiden een fantastisch analoog filter.

Over die Protone heb ik altijd zeer matige reviews gelezen, dit i.t.t. de Pulse!
Verder deel ik je mening over de Rolands, trouwens... :D

Okee, nog even inhoudelijk over de setup van Feindbild.
Als je de A/D functionaliteit van de WS graag gebruikt, zou ik 'm houden. Anders zou ik 'm eruit doen, naar mijn smaak klinkt de WS tegenwoordig gewoon een beetje té belegen.
Wellicht zou ik de E-mu eruit gooien, tenminste wanneer toegepast als geluidsbron is het niet super. Maar misschien heeft Feindbild 'm voor livewerk? In dat geval heb je altijd nog de MC-505 (die er bij mij óók uit zou gaan, trouwens).
En de TX kan je natuurlijk verkopen (overlap met de DX, inderdaad) maar je krijgt er geen drol voor terug...
De A-880 moet je houden, of je moet de beschikking hebben over een ruim bemeten MIDI interface.
Als je écht geld nodig hebt zou je idd. kunnen kiezen tussen de Juno-60 en SH-101. Zou ik zelf de SH eruit doen (je hebt tenslotte nog de Pulse), dat levert ook nog wel een aardig bedrag op.

Back