Mijn gear/setup - wat veranderen?

Ow ik héb inmiddels een compressor aangeschaft :D
Het is een behringer MDX 2100. En ondanks al het gezeur over die dingen vind ik hem wel lekker werken.
Doet wat ie moet doen, en hij ruist niet noemenswaardig.

---ik ga ook even mijn gearlist aanpassen, dan mogen jullie me weer onder de loep nemen---

-C-

Okee, ik wil nu ook weleens wat ideeën horen na mijn spontane verkoopacties! :)

Genre: Minimale techno en meer melodieuze techno, verder wat experimentele en hardcore uitspattingen.

Gear: Jomox Airbase, Doepfer MAQ 16/3, RME multiface met 16 analoge ins, Virus TI keys, een patchbay en een 2x2 midi interface

Sequencer: Logic v5.50 nog op het pc-platform

midi en audio I/O zijn voldoende voor de gear die ik heb; mixing en FX doe ik allemaal geautomatiseerd in Logic, voornamelijk ook met de interne effecten.

Budget: Budget voor verandering is circa 750 euro.

Wat zou jij hieraan veranderen?

Laatst gewijzigd:
ik had de andromeda gehouden en de virus weggedaan, voor de andromeda is geen echt vergelijkbaar alternatief, voor de virus komt binnenkort de TI versie. andromeda verkoop je nu op het prijs-dieptepunt, die kan namelijk niet veel verder meer zakken. misschien gebruikte je em niet veel, ik zou em nog niet weg hebben gedaan puur vanuit financieel oogpunt.slecht moment om te verkopen.

verder zou ik niks veranderen aan setup. jomox heeft alle drums die je nodig hebt en de virus is zo flexibel dat je daar wel alles van leads tot bassen tot strings uit kan halen. en je kunt eventueel nog synths in logic draaien. ik zou het gewoon sparen of als het echt op moet, dan in monitors investeren ofzo.

Goed ik wil ook wel eens kijken wat jullie me adviseren.

Muziek: ik luister en streef naar (parisionaire) electro/techno zoals miss kittin, david carretta, maar ook dingen zoals aux 88, aphex twin, kid spautla dus ook meer richting elekcronica

Rotzooi:
- mpc1000
- cs1x voor de toetsen, want hij programmeerd zo kut
- modular
- fb01, omdat ik nog 30 euro aant eind vd maand over had
- gebende speak and spell
- action microfoon (ook niet echt tof, maar t werkt, je kan em nog eens laten vallen dat scheelt)
- motu midi timepiece, als midi router
- Master audiodesign mx5 disco mixer (zwakste schakel)
- doepfer pocket dial

- djembé
- didgeridoo

- tannoy reveal (de rode)
- pioneer hifi versteker

- PIII 800 512mb
- SB audigy

Budget:
2250,-

Ik ben benieuwd wat ik volgens jullie nodig heb.

heel erg belangrijk
Oh ja ik wil mijn setup zo live-mogelijk houden, dus ik wil zo min mogelijk software want ik wil t live kunnen reproduceren en wil t ook compact houden. succes :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Roel

Genre: Minimale techno en meer melodieuze techno, verder wat experimentele en hardcore uitspattingen.

Gear: Jomox Airbase, Doepfer MAQ 16/3, RME multiface met 16 analoge ins, Virus TI keys, een patchbay en een 2x2 midi interface

midi en audio I/O zijn voldoende voor de gear die ik heb; mixing en FX doe ik allemaal geautomatiseerd in Logic, voornamelijk ook met de interne effecten.

analoge bak erbij denk ik pro one ofzo of monopoly misschien

Origineel geplaatst door sjeijk
analoge bak erbij denk ik pro one ofzo of monopoly misschien

ik zit wel te denken aan een analoge polysynth, geen monosynth..
zou zelf ook niet direct weten wat ik nodig heb, de fx in logic zijn erg goed!

Rotzooi:
- mpc1000
- modular
- action microfoon (ook niet echt tof, maar t werkt, je kan em nog eens laten vallen dat scheelt)

- SB audigy
[/B]

ik zou als je de sounds van de cs1x niet gebruikt overwegen om de cs1x te swappen met een an1x, en verder is misschien een goede meersporengeluidkaart (a la delta 1010) een goede optie!
afhankelijk van het aantal benodigde mix-inputs en of je al dan niet met een hardware mixer wilt werken, kun je overwegen om alles via een nieuwe geluidkaart te mixen, heb je meteen een ideale multitrackrecorder!

just my 2 cents.

en mijn setup?

en mijn setup?

Ik maak trance in alle soorten behalve die top40 rommel.

Volgens mij ben ik wel goed op weg....
Alleen die Virus TI brand een beetje, net als Roels net verkochte Andy...

Maar op zich ben ik wel tevreden.

wat zou beter kunnen?

Even een update:

Synths en drums:

Oberheim Matrix 1000
Crumar Bit 01
MFB Synth II
Clavia Nord Micromodular
Korg Electribe R mkII
Roland TR 707

daar is bij gekomen:

Yamaha AN1x, welke ik heel goed vind klinken en tevens als masterkeyboard gebruik

deze gaan weg:

Redsound Darkstar XP2 (is al weg)
Siel Cruise (binnenkort weg)
Viscount OB12 (net te koop gezet)

ben momenteel aan het brainstormen over:

-een tweede Matrix 1000 (om hem 12 stemmig te gebruiken)
-Kawai K4r of iets in die richting
-een (Drum)Sampler zoals Korg Electribe S of Akai MPC 2000 of een gewone sampler (welke weet ik nog niet), kan in
ieder geval aan de gedachte wennen om überhaupt een sampler te gebruiken, heb nl. wat zitten spelen met demos van
softsamplers en het bevalt me wel.

wat heb ik nog veranderd:

-i.p.v. de 5 In/Out midipatcher heb nu een 8 In/Out
-er is een kleine 12 kanaals mixer bijgekomen vooral voor de drums, rest gaat via Delta 1010
-er komt hopelijk binnenkort een Zoom 1204 Studio Fx bij (heb ik geruild tegen de Darkstar en is al een tijdje onderweg)

Re: en mijn setup?

Re: en mijn setup?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Ik maak trance in alle soorten behalve die top40 rommel. Volgens mij ben ik wel goed op weg....
Alleen die Virus TI brand een beetje, net als Roels net verkochte Andy...
gear: Waldorf Q kbd, te koop:ViRUS C E1100,-Focusrite Compounder,Lexicon MPX110, spirit SX, M-audio Delta 410, en wat soft-troep. monitoring: PMC DB-1S
Vergeet die Virus TI en houd die Virus C. Koop in de plaats hiervan een MPC1000.
Later misschien nog een setje monitors en een leuke multiFX?

Goed ik wil ook wel eens kijken wat jullie me adviseren.

Muziek: ik luister en streef naar (parisionaire) electro/techno zoals miss kittin, david carretta, maar ook dingen zoals aux 88, aphex twin, kid spautla dus ook meer richting elekcronica

Rotzooi:
- mpc1000
- cs1x voor de toetsen, want hij programmeerd zo kut
- modular
- fb01, omdat ik nog 30 euro aant eind vd maand over had
- motu midi timepiece, als midi router
- doepfer pocket dial

- djembé
- didgeridoo

- pioneer hifi versteker

- PIII 800 512mb
- SB audigy

Budget:
2250,-

Ik ben benieuwd wat ik volgens jullie nodig heb.

heel erg belangrijk
Oh ja ik wil mijn setup zo live-mogelijk houden, dus ik wil zo min mogelijk software want ik wil t live kunnen reproduceren en wil t ook compact houden. succes :D

Inderdaad de CS1x asap omruilen voor een AN1x.
De FB01 omwisselen voor een Roland JV moduletje.
Een degelijk 16 sporen mixertje van bvb Soundcraft met
min 4 aux en een budget compressor, reverb, multi-FX
(bvb Samson S-Com/Lexicon MPX-100/Zoom FX).
Als er nog geld over zou zijn een SB upgraden naar die nieuwe Emu...

Origineel geplaatst door Roel

Setje actieve monitors en een leuke controller?

Als helemaal geen mixer hebt raad ik toch een van volgende aan
Samson C-control
C-control.jpg

Presonus Central Station
CSandCSR1.jpg

Origineel geplaatst door r.5
Setje actieve monitors en een leuke controller?
setje actieve monitors heb ik alreeds...
als mixer heb ik de mixer van mijn geluidkaart waarmee ik alles naar alles kan routen, dus die volstaat vrij tot zeer aardig...

leuke controller? hoe bedoel je dat ?

owkee :) laat ik deze maffe thread ook eens proberen

status: thuisprutsertje met oorprobleem en materiaal tekort om alles te kunnen gebruiken zelfs.

huidige setup:
compu (athlon 2500, kan met soft toch redelijk weg daarmee)- Roland alpha juno 1 - yammaha an200 - Korg EA1

tekorten en dus gezocht:
effectenprocessor (el cheapo), mixer (el cheapo)

doel: zo weinig mogelijk gear, low budget, toch leuk kunnen prutsen en pingelen, ook al is mijn niveau niet
zo hoog.

genres: trance, techno, hardcore, electro, daftpunktoestanden, oldskool house,... eigenlijk wil ik een beetje
alle richtingen uitkunnen :)

budget: zeer laag. met wat geluk kan dat opgetrokken worden tot 200 eypo's.

Wat had ik zelf gedacht?
-setup houden
-alles verkopen voor een virus A, om gecombineert met me compu muziek te maken
-EA buiten gooien en een K-station aanschaffen

Van mijn alpha juno wil ik eigenlijk geen afstand doen, ben er aan verknocht. de an200 is ook wel lekker.
is de vraag: hoe kan ik het goedkoopst en toch leuk met muziekprutsen?
sequencen kan met pc, of een klein beetje met de an200,
pc moet dienen als sampler, dus die koop ik niet

in feite: zou ik alles verkopen en 1 "goeie" (wat dat ook mag zijn, die virus maybe?) synth kopen?
of toch een klein, maar divers setupje houden?
Hebben jullie nog andere ideeen? andere synths of zo?
belangrijk in een synth is gebruiksgemak voor mij, en ook wel realtime control...

Mijn vragen zijn nog steeds erg nooby en zo, maar ik wil eens ophouden met synths kopen en verkopen...
zo geraak ik niet echt diep in die beestjes.
Alle commentaar, tips, ideetjes zijn welkom!

.. gezien me heel beperkt budget heb ik op dit moment enkel nog maar een gare PC met daaraan me ouwe trouwe AN1x.. maar kan ik heel end mee komen

eerste wat hier echt hard nodig is is een nieuw mengpaneel en min. een betere audiokaart...
liefst in combi met nieuwe PC.. zit nu nog op een P3 450

tzt beetje wat gear bij elkaar verzamelen.... ik hoef nie persee nieuwste van het nieuwste te hebben... als maar goed, bruikbaar geluid uit komt

again.. budget bepaalt hoe en wat ik kan doen :)

Re: Re: en mijn setup?

Re: Re: en mijn setup?

Origineel geplaatst door r.5
Vergeet die Virus TI en houd die Virus C. Koop in de plaats hiervan een MPC1000.
Later misschien nog een setje monitors en een leuke multiFX?

Tja, ik houd die virus C idd... monitors is niet nodig want die heb ik al!

PMC's db1's dat zijn de tb-2's alleen dan iets kleiner...

MPC? als drumdoos? dat is wat ik misschien wel mis!

Iemand misschien nog opmerkingen over mijn setup (zie gearlist).

Ik maak voornamelijk: Funky/ looptechno (Maar soms ook gewoon lekker zweeds knallen), drum 'n bass en wat expirimentele electronische dingetjes.

Ik hou van industriele geluiden en zaken die lekker electronisch verziekt zijn. Elke suggestie is welkom. :D

Origineel geplaatst door Acidfever
Iemand misschien nog opmerkingen over mijn setup (zie gearlist).

Ik maak voornamelijk: Funky/ looptechno (Maar soms ook gewoon lekker zweeds knallen), drum 'n bass en wat expirimentele electronische dingetjes.

Ik hou van industriele geluiden en zaken die lekker electronisch verziekt zijn. Elke suggestie is welkom. :D

Als je electronisch verziekt zegt,
dan denk ik toch meteen aan de rozzbox, de sidstation en de.... die zweedse synth dinges waar ooit een lange thread
over was in het forum. zo'n zwarte doos ding... kijk ben echt de naam kwijt.

anyway, zou zoiets daar niet tussen passen? Je hebt de flinke "standaardsynths" die veel kunnen en iedere weg uit kunnen, zoals een sh32, een virus en zo... dacht ik toch :)

Origineel geplaatst door cloudman
Als je electronisch verziekt zegt,
dan denk ik toch meteen aan de rozzbox, de sidstation en de.... die zweedse synth dinges waar ooit een lange thread
over was in het forum. zo'n zwarte doos ding... kijk ben echt de naam kwijt.

anyway, zou zoiets daar niet tussen passen? Je hebt de flinke "standaardsynths" die veel kunnen en iedere weg uit kunnen, zoals een sh32, een virus en zo... dacht ik toch :)

Met zweeds knallen bedoelde ik overigens muziek in de style van Adam Beyer/ Cari Lekebusch en Hendrik B bijvoorbeeld.
Of natuurlijk Glenn Wilson......

Maar ik doe veel aan techno dus.

Back