[Clavia] Nordlead 2

Origineel geplaatst door OnAcid
Als antwoord op bovenstaande post:citaat:
Probeer een reactie eens uit 2 volledige zinnen te laten bestaan. Dat discussieert wel zo prettig!

1. Die Novations vind ik totaal 'ruk' klinken vandaar men :r emoticon zonder al teveel tekst.
2. Zoals alle andere suggesties klinkt novation nog niet 'bijna' zoals een Nord Lead 2

Waar er wel ' total loss ' op gegaan word in deze topic is het feit met welke bak je Trance muziek kan maken. Dat is de reinste onzin om daar in die richting een antwoord te geven, daar het genre geeneens o.a. een supersaw hoeft, tenzij je het commercielere genre (zogenaamde) trance bedoeld die ons met bakken overspoeld heeft de laatste jaren. De beste trance kwam van voor de JP8*0 jaren.

De schreeuwerige platte digitale klank van de novations maken mij niet warm.
Wederom, ieder zijn smaak...

By the way, (o.a.) de plucky sounds uit de NL1&2 smeken imo wel om ge-solo'd te worden in trance-achtige genre's
(wel met en vleugje delay en galm uiteraard)

:mega:

Origineel geplaatst door nen belg
Net zoals jij probeer ik ook wat trance deuntjes in elkaar te boksen. Ik heb nog niet zo lang geleden nog een tweedehands NL2 gekocht via dit forum en ik moet zeggen het bevalt me wel. De NL2 klinkt wel niet zo aggresief als de Virus, maar vergeet niet dat de Virus het ook voor een deel moet hebben van de ingebouwde effect processor, daar waar de NL2 het moet hebben van de klank alleen. OK, de virus heeft wat meer modulatie mogelijkheden dan de NL2, maar ik denk dat beide complementair zijn. Ik was zelf ook van plan om een NL3 te kopen, maar ik denk dat de Virus C in combinatie met de NL2 een betere keuze was dan de Virus C + NL3.
Hoezo is de virus c met een NL2 een goede combinatie? Voor welke muzieksoort? :)

Origineel geplaatst door DaRooT
Hoezo is de virus c met een NL2 een goede combinatie? Voor welke muzieksoort? :)
Beide hebben een typische klank. Je mag zeggen wat je wil, maar een virus klink als een virus en een nord lead als een nord lead. Geen één van beide die exact als de andere kan klinken. Over de muzieksoort wil ik me niet uitspreken. Beide toestellen zijn prima te gebruiken, zolang je er maar geen echte natuurgetrouwe instrumenten wil nabootsen, want daar zijn ze niet voor gemaakt. Een VA op zich is al een emulatie van een analoge synth, die destijds veel gebruikt werd voor het opwekken van de meest waanzinnige klanken.

Toen ik wat audio demootjes zat te luisteren kwam ik ineens deze tegen op de Clavia site.

Toen dacht ik ineens aan deze post.
Er werd gezegd dat de Nord leads niet geschikt waren voor trance. Nou hoor je hier wel reverb maar het lijkt me verder wel duidelijk dat de wel bekende sound toch prima met de lead te maken is.

:)

Origineel geplaatst door Acidfever
Toen ik wat audio demootjes zat te luisteren kwam ik ineens deze tegen op de Clavia site.

Toen dacht ik ineens aan deze post.
Er werd gezegd dat de Nord leads niet geschikt waren voor trance. Nou hoor je hier wel reverb maar het lijkt me verder wel duidelijk dat de wel bekende sound toch prima met de lead te maken is.

:)

how how how, geen NL3 vergelijken met NL1 en 2 qua klank, zeker niet!

En je VB is dus die zogenaamde kots:rTRANCE waar ik het over had en die het genre TRANCE belachelijk hebben gemaakt op alle fronten, door de naam van het genre erop te plakken.
Noem het voor mij part, plat commerciele "BUBBELgum dance" or whatever, maar geen "TRANCE" ;)

Maar goed, NL3 staat wel op men verlanglijstje, daar niet van....8o

Origineel geplaatst door Prophet

En je VB is dus die zogenaamde kots:rTRANCE waar ik het over had en die het genre TRANCE belachelijk hebben gemaakt op alle fronten, door de naam van het genre erop te plakken.
Noem het voor mij part, plat commerciele "BUBBELgum dance" or whatever, maar geen "TRANCE" ;)

ik noem het meestal "circus-house" :)

Hey, het is wel de cliché trancesound waar mensen trance meestal mee herkennen.

Vandaar ff de link. De verschillen tussen de NL 1 en 3 ken ik niet zo goed helaas.

Origineel geplaatst door Prophet

Maar goed, NL3 staat wel op men verlanglijstje, daar niet van....8o
8o

Ja idd. maar wel mooi muzikaal beest die NL3
1&2 is wat harder, droger, ruwer...voor velen een Preferee daarom. Ik doe men NL1 keys (expanded12v) nooit nimeer weg.

Origineel geplaatst door virkaz
Ik vind de nordlead 3 wat zoeter, Maar ik weet dat dit ook met de nl2 kan.

Op de een of andere manier is de NL3 zo opgezet, dat je, als je gewoon wat gaat zitten progammeren, vaak op een Pad sound uitkomt. Rauwe en scherpe klanken krijg ik veel gemakkelijker uit de NL1 of NL2. Hoewel Clavia het ontkent, hebben Rob Hordijk en ik het idee dat de filters van de NL3 anders omgaan met de energie dan die van de NL1/2. De NL3 is dan ook eigenlijk een andere synthesizer dan de voorgangers. Helaas is het platform gestopt (geen updates meer), al is verdere uitbreiding (NL4?) niet uitgesloten.

Wout

misschien wacht ik ook nog even totdat de NL4 er komt...:)

Iemand met goede connecties bij Clavia Sweden voor deze info? Heb het al eens ge emailed, maar daar reageren ze waarschijnlijk met alle plezier niet op ;)

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Op de een of andere manier is de NL3 zo opgezet, dat je, als je gewoon wat gaat zitten progammeren, vaak op een Pad sound uitkomt. Rauwe en scherpe klanken krijg ik veel gemakkelijker uit de NL1 of NL2. Hoewel Clavia het ontkent, hebben Rob Hordijk en ik het idee dat de filters van de NL3 anders omgaan met de energie dan die van de NL1/2. De NL3 is dan ook eigenlijk een andere synthesizer dan de voorgangers. Helaas is het platform gestopt (geen updates meer), al is verdere uitbreiding (NL4?) niet uitgesloten.

Wout

interessant.

ik bedoelde meer dat de sounds misschien niet helemaal het zeflde zijn maar dat je wel heeeel dicht in de buurt komt. zeker als je nog delay en galm toevoegd en het in een heel nummer hoort :)

Ik ben zelf een trotse bezitter van een NordRack2. Ik doe deze nooit meer weg. Makkelijk te programmeren, aparte sounds. En idd hij klinkt kaal, maar ik vind het juist postiief dat er geen effecten op zitten. Daarvoor heb ik een lexicon en ohmboyz delay ;)

Back