Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Mag dat eigenlijk zomaar? Iemands naam gebruiken en een soort gelijk product uitbrengen?
Zitten hier ook die twee slimme knoppen op die het filter type bepalen, die een filterbank zo bretsig maken?
Zou hij die naam toevallig zo gekozen hebben dan? Net als http://www.moonmodular.com/ ... lijkt ook ergens op.. toevallig? Ik weet het niet.Origineel geplaatst door Nolet
naja...shareman is anders dan sherman...dus ik denk dat dat wel mag ja...en een vst-plugin is ook een totaal ander product dan een analoge 19"inch rack monster.
Ik geloof er trouwens geen barrel van dat dit in de buurt kan komen van een Sherman. Ik eet mijn hoed op als het wel zo is.
Origineel geplaatst door Nolet
Ik geloof er trouwens geen barrel van dat dit in de buurt kan komen van een Sherman. Ik eet mijn hoed op als het wel zo is.
Origineel geplaatst door Bass
![]()
Yep de Sherman FB is zo analoog als maar kan vol met electronische 'oneffenheden' die je NOOIT kan krijgen met digitale meuk/plugins...
Origineel geplaatst door Bass
![]()
Yep de Sherman FB is zo analoog als maar kan vol met electronische 'oneffenheden' die je NOOIT kan krijgen met digitale meuk/plugins...
Ik denk niet dat het hoge cpu verbruik de reden is waarom het niet veel gebruikt wordt, maar het research naar die karakteristiek veel te duur / te complex / te veel tijd kost.Origineel geplaatst door Acidfever
Echter is de kans wel groot dat de Sherman beter klinkt omdat dit type algoritme vrij pittig kan zijn en dat het veel cpu kan eten. Er is dus waarschijnlijk een compromis gesloten tussen sound en cpu verbruik.
Ik denk niet dat het hoge cpu verbruik de reden is waarom het niet veel gebruikt wordt, maar het research naar die karakteristiek veel te duur / te complex / te veel tijd kost.
Ik ben van mening dat je niet zomaar kan zeggen dat iets digitaal onmogelijk is. Of het dan nog betaalbaar is is een tweede. Stel dat het betaalbaar is en je moet kiezen tussen en dedicated computer die een sherman filterbank simuleert die net zo duur is als een sherman filterbank en een 'echte' sherman filterbank.. Wat zou je dan doen?
Zou hij die naam toevallig zo gekozen hebben dan? Net als http://www.moonmodular.com/ ... lijkt ook ergens op.. toevallig? Ik weet het niet.
Origineel geplaatst door Acidfever
De trend is echter dat dit niet zo is. Novation V-station klinkt immers ook gewoon hetzelfde als een K-station en deze gebruikt naar mijn mening echt niet eens zoveel cpu. Je kunt er zelfs wel een handje vol van laden zonder al teveel problemen. (Zie ook FM7 en Pro53 van Native Instruments)
Je eerste punt ben ik het wel mee eens. Research kost veel geld. Zo zie je ook dat bedrijven als Native Instruments echt Wiskundige rekenhoofden in dienst hebben. Gewoon alleen om te zorgen dat het rekengedeelte gewoon goed is.
De bouwer van een gratis Vst heeft deze optie gewoon niet.