Shareman Filterbank

Interessant! Die ga ik thuis eens checken! Als die enigzins in de buurt komt van de sherman filterbank dan gaan veel leden hier je dankbaar zijn.

:okdan:

Mag dat eigenlijk zomaar? Iemands naam gebruiken en een soort gelijk product uitbrengen?

Zitten hier ook die twee slimme knoppen op die het filter type bepalen, die een filterbank zo bretsig maken?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Mag dat eigenlijk zomaar? Iemands naam gebruiken en een soort gelijk product uitbrengen?

Zitten hier ook die twee slimme knoppen op die het filter type bepalen, die een filterbank zo bretsig maken?

naja...shareman is anders dan sherman...dus ik denk dat dat wel mag ja...en een vst-plugin is ook een totaal ander product dan een analoge 19"inch rack monster.

Ik geloof er trouwens geen barrel van dat dit in de buurt kan komen van een Sherman. Ik eet mijn hoed op als het wel zo is.

Origineel geplaatst door Nolet
naja...shareman is anders dan sherman...dus ik denk dat dat wel mag ja...en een vst-plugin is ook een totaal ander product dan een analoge 19"inch rack monster.

Ik geloof er trouwens geen barrel van dat dit in de buurt kan komen van een Sherman. Ik eet mijn hoed op als het wel zo is.
Zou hij die naam toevallig zo gekozen hebben dan? Net als http://www.moonmodular.com/ ... lijkt ook ergens op.. toevallig? Ik weet het niet.

Origineel geplaatst door Nolet

Yep de Sherman FB is zo analoog als maar kan vol met electronische 'oneffenheden' die je NOOIT kan krijgen met digitale meuk/plugins...

Origineel geplaatst door Bass

Yep de Sherman FB is zo analoog als maar kan vol met electronische 'oneffenheden' die je NOOIT kan krijgen met digitale meuk/plugins...

Da's natuurlijk onzin. Een digitaal apparaat zal uit zichzelf die "oneffenheden" die jij noemt nooit weergeven omdat deze oneffenheden door de karakteristieken van gebruikte componenten worden veroorzaakt. Deze karakteristieken kom je in digitaal niet tegen omdat daar elk component als perfect wordt gesimuleerd.

Echter zijn er nu ook al digitale synths die dit fenomeen gaan simuleren. (Analog filter in Virus bijvoorbeeld (en ik dacht dat de Ion ook zoiets kon maar weet ik niet zeker).

Bij digitaal is het dus maar net hoe de programmeur het gedrag heeft gemaakt.

Echter is de kans wel groot dat de Sherman beter klinkt omdat dit type algoritme vrij pittig kan zijn en dat het veel cpu kan eten. Er is dus waarschijnlijk een compromis gesloten tussen sound en cpu verbruik.

Wat ik wel jammer vindt van dit soort software is dat het alrijd VST plugins zijn. Ik wil vaak soiets gewoon ff standalone proberen, I/O selecteren en filteren maar. Maar goed, met Ableton gaat het ook wel.

Origineel geplaatst door Bass

Nuja...zeg nooit nooit. Dat dacht men 5 jaar geleden ook van LA2A compressors, Minimoogs en Lexicon Reverbs. Daar hebben bedrijven als Universal Audio en Arturia al bewezen dat dat niet helemaal opgaat.
Ik geloof alleen niet zo dat een amateurplugin bouwer dat zo effe kan. Ik denk dat als je de mannen van Universal Audio een jaar of wat de tijd geeft dat ze een heel eind komen..

Origineel geplaatst door Acidfever
Echter is de kans wel groot dat de Sherman beter klinkt omdat dit type algoritme vrij pittig kan zijn en dat het veel cpu kan eten. Er is dus waarschijnlijk een compromis gesloten tussen sound en cpu verbruik.
Ik denk niet dat het hoge cpu verbruik de reden is waarom het niet veel gebruikt wordt, maar het research naar die karakteristiek veel te duur / te complex / te veel tijd kost.

Ik ben van mening dat je niet zomaar kan zeggen dat iets digitaal onmogelijk is. Of het dan nog betaalbaar is is een tweede. Stel dat het betaalbaar is en je moet kiezen tussen en dedicated computer die een sherman filterbank simuleert die net zo duur is als een sherman filterbank en een 'echte' sherman filterbank.. Wat zou je dan doen?

Ik denk niet dat het hoge cpu verbruik de reden is waarom het niet veel gebruikt wordt, maar het research naar die karakteristiek veel te duur / te complex / te veel tijd kost.

Ik ben van mening dat je niet zomaar kan zeggen dat iets digitaal onmogelijk is. Of het dan nog betaalbaar is is een tweede. Stel dat het betaalbaar is en je moet kiezen tussen en dedicated computer die een sherman filterbank simuleert die net zo duur is als een sherman filterbank en een 'echte' sherman filterbank.. Wat zou je dan doen?

De trend is echter dat dit niet zo is. Novation V-station klinkt immers ook gewoon hetzelfde als een K-station en deze gebruikt naar mijn mening echt niet eens zoveel cpu. Je kunt er zelfs wel een handje vol van laden zonder al teveel problemen. (Zie ook FM7 en Pro53 van Native Instruments)

Je eerste punt ben ik het wel mee eens. Research kost veel geld. Zo zie je ook dat bedrijven als Native Instruments echt Wiskundige rekenhoofden in dienst hebben. Gewoon alleen om te zorgen dat het rekengedeelte gewoon goed is.
De bouwer van een gratis Vst heeft deze optie gewoon niet.

Zou hij die naam toevallig zo gekozen hebben dan? Net als http://www.moonmodular.com/ ... lijkt ook ergens op.. toevallig? Ik weet het niet.

Aaaaaaaaaaaa moonmodular weer.
Ik was het net vergeten.
Vage gast ik krijg amper contact met hem.
En de Oberheim module op die site ziet er zo geil uit.
Kon die man maar sems verbouwene tot zulke geile losse modules.

Nu over de shareman.
Ik denk idd dat het een beetje op de naam van sherman leunen is.
En hij zal idd niet als een echte klinken he.

Origineel geplaatst door Acidfever
De trend is echter dat dit niet zo is. Novation V-station klinkt immers ook gewoon hetzelfde als een K-station en deze gebruikt naar mijn mening echt niet eens zoveel cpu. Je kunt er zelfs wel een handje vol van laden zonder al teveel problemen. (Zie ook FM7 en Pro53 van Native Instruments)

Je eerste punt ben ik het wel mee eens. Research kost veel geld. Zo zie je ook dat bedrijven als Native Instruments echt Wiskundige rekenhoofden in dienst hebben. Gewoon alleen om te zorgen dat het rekengedeelte gewoon goed is.
De bouwer van een gratis Vst heeft deze optie gewoon niet.

Uhmmmm....appels en peren is dit. K-station en V-station zijn beiden Virtueel Analoog. Daar was het gewoon een kwestie van de algoritmes overzetten van de DSP naar een CPU. FM7 is al helemaal anders. Dat is digitaal -> digitaal.
Pro53 is een losjes gebaseerd op een Prophet maar klinkt echt niet zoals een echte Prophet. Believe me!

ow dit klinkt veelbelovend,goede filterplugins zijn schaars,eens kijken wat deze kan...

hier nog eentje. bij beide stukjes heb ik gewoon een 4/4 basdrumpattern laten lopen en daarna gewoon wat aan de knopjes zitten draaien.

Attachments

• efszd.mp3
    953,8 KB · Bekeken: 116
deze is een leuke. opnieuw enkel een basdrum als bron gebruikt.

Attachments

• sher.mp3
    984,8 KB · Bekeken: 112
die mp3tjes klinken niet echt als een Sherman FB.....maar goed,wel leuk....

Back