Shareman Filterbank

niet echt ?
Echt niet als een Sherman,
ikzelf heb een Filterbank 1 van Sherman en zo klinkt ie dus absoluut niet...

Deze mp3tjes klinken gewoon als een of andere digitale filter-ringmodulatie...erg kil ook

Origineel geplaatst door Bass
niet echt ?

Deze mp3tjes klinken gewoon als een of andere digitale filter-ringmodulatie...erg kil ook

laat dan eens een stukje horen. neem gewoon een drumloop en jaag hem eens door je sherman.
en zet dan de droge en de loop met de sherman erover eens hier. dan kunnen we het eens proberen
na te maken met dit ding hier.

Origineel geplaatst door Bass
niet echt ?

Dat vind ik vaak het nadeel van vsti,je kunt er ontzettend veel mee,maar het klinkt wat koud,dun en kil,waarschijnlijk komt daar wel een keer verandering in,aangezien het nog in de kinderschoenen staat.
Helemaal als je hoort hoe ze klassieke synths fx of wat dan ook clonen,vind ik het vaak maar dun papier.

Origineel geplaatst door Acidfever
Novation V-station klinkt immers ook gewoon hetzelfde als een K-station en deze gebruikt naar mijn mening echt niet eens zoveel cpu.

ben ik niet met je eens.. ik heb zowel de k-station en de v-station en om eerlijk te zijn vind ik de v-station toch echt wel iets digitaler en ieler klinken als de k-station als ik heel eerlijk mag zijn.. hoe het komt weet ik verder ook niet...

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
ben ik niet met je eens.. ik heb zowel de k-station en de v-station en om eerlijk te zijn vind ik de v-station toch echt wel iets digitaler en ieler klinken als de k-station als ik heel eerlijk mag zijn.. hoe het komt weet ik verder ook niet...

Door het circuit een signaal moet doorlopen,da convertoren,amps.
En het feit dat een vst cpu vriendelijk moet zijn,dus dat er veel bezuinigd wordt op elementen.
Een v.a kanvol de dsp benutten.

Origineel geplaatst door isnieZot
laat dan eens een stukje horen. neem gewoon een drumloop en jaag hem eens door je sherman.

droog heb ik niet, maar laat dit soort sound R eens uit komen :

was dit niet de filterplugin van de mannen van REFX.
die hadden hem uiteindelijk niet afgemaakt en het als shareware zonder gui online gezet!
had dit gelezen op het refx forum op kvr-vst meen ik.

zal hem thuis eens uitproberen voor de gein.

en een sherman zal denk ik idd een iets te analoog bizar beestje zijn om na te bootsen.
maar wie weet over paar jaar ;) de "nigel" van de mannen van universal audio zit aardig
de goede richting in, zonder de sherman te willen nabootsen 8~

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder

Dat ligt dan echt aan je geluidskaart want een vriend van mij en ik hebben al eens een 1:1 vergelijking gedaan en dat klinkt echt hetzelfde hoor.

Origineel geplaatst door trash
Door het circuit een signaal moet doorlopen,da convertoren,amps.
En het feit dat een vst cpu vriendelijk moet zijn,dus dat er veel bezuinigd wordt op elementen.
Een v.a kanvol de dsp benutten.

Ook dat valt wel mee. De DSP chips in de K series zijn echt niet zo krachtig (zelfs de X-station kan er nog even een part bijdoen op de DSP power die over is op zijn basisfunctionaliteit.)

Ook dat valt wel mee. De DSP chips in de K series zijn echt niet zo krachtig (zelfs de X-station kan er nog even een part bijdoen op de DSP power die over is op zijn basisfunctionaliteit.)

Ah,waarom klinkt het dan anders.
Heb zelf een nova,bijna van hetzelfde kaliber,waarom klinkt die breder,vetter,dikker,mooier?

Dat vind ik vaak het nadeel van vsti,je kunt er ontzettend veel mee,maar het klinkt wat koud,dun en kil,waarschijnlijk komt daar wel een keer verandering in,aangezien het nog in de kinderschoenen staat.
Helemaal als je hoort hoe ze klassieke synths fx of wat dan ook clonen,vind ik het vaak maar dun papier.

Hmmm....heb je die UAD-1 Plugins nu wel eens gehoord? Niets kil en dun. Ik moet zeggen dat ik die Minimoog V van Arturia ook wel erg goed vind klinken. Ik heb een middagje patches op een M3X en op die plugin zitten bouwen en soms was die plugin gewoon vetter. Best raar was dat.

Ah,waarom klinkt het dan anders.
Heb zelf een nova,bijna van hetzelfde kaliber,waarom klinkt die breder,vetter,dikker,mooier?

Nou de D/A convertors van je geluidskaart zijn een goede plek om te beginnen met zoeken.
EQ op de output, wat je wilt. Hardware bouwer kunnen echt alles doen.

Maar V-station en K-station klinken met een goede geluidskaart echt hetzelfde.

Origineel geplaatst door Nolet
Hmmm....heb je die UAD-1 Plugins nu wel eens gehoord? Niets kil en dun. Ik moet zeggen dat ik die Minimoog V van Arturia ook wel erg goed vind klinken. Ik heb een middagje patches op een M3X en op die plugin zitten bouwen en soms was die plugin gewoon vetter. Best raar was dat.

Eerlijk,ben nog nooit een plug tegen gekomen die vetter klonk dan het origineel en of even goed,het zal msichien subjectief zijn,ik weet het ook niet.
Maar soundmatig vind ik het vaak een stuk minder,ook een nadeel is dat geen 1 plug zijn eigen kleur heeft als je het door 1 geluidskaart mikt,alles klinkt dan hetzelfde met hetzelfde randje.
Ik vind software fantastisch,maar het mist gewoon echt karakter in vergelijk met dan.
DEnk ook wel dat het te verklaren is allemaal,al ben ik geen theorieman die met een hoop termen kan gaan gooien om het verklaarbaar en begrijpelijk te maken.
Ik hoor en voel het verschil alleen enorm.

Sowieso, software synthesis in de kinderschoenen? WTF???? :erm:

Wel eens naar zaken als Reaktor gekeken? De technologie daarachter is verder ontwikkelt dan het meeste uit de Nord Modular bijvoorbeeld (Zeg niet dat het één of het ander beter is, geen oorlog!)

Moog Modular, FM7 en Pro53 zijn voorbeelden van synths die echt nagenoeg hetzelfde klinken als het origineel.

Korg Legacy collection is nog zo'n voorbeeld. Klinkt echt retegoed!

Als je niets diks uit een software synth krijgt zul je dat echt ergens anders moeten zoeken. (Oké niet alle software synths klinken echt lekker, dat ben ik met je eens)

Sowieso, software synthesis in de kinderschoenen? WTF???? :erm:

Wel eens naar zaken als Reaktor gekeken? De technologie daarachter is verder ontwikkelt dan het meeste uit de Nord Modular bijvoorbeeld (Zeg niet dat het één of het ander beter is, geen oorlog!)

Moog Modular, FM7 en Pro53 zijn voorbeelden van synths die echt nagenoeg hetzelfde klinken als het origineel.

Korg Legacy collection is nog zo'n voorbeeld. Klinkt echt retegoed!

Als je niets diks uit een software synth krijgt zul je dat echt ergens anders moeten zoeken. (Oké niet alle software synths klinken echt lekker, dat ben ik met je eens)

Klankmatig in de kinderschoen ja:)
Ze doen immers hun best om het analoge te benaderen,maar is dat dan gelukt dan?
Vandaar de woordkeuze kinderschoen.
Ik geloof ook wel dat het steeds beter zal worden over een aantal jaar.

Nou de D/A convertors van je geluidskaart zijn een goede plek om te beginnen met zoeken.
EQ op de output, wat je wilt. Hardware bouwer kunnen echt alles doen.

Maar V-station en K-station klinken met een goede geluidskaart echt hetzelfde.

Mijn geluidskaart en afluistering zijn ok,geloof me.
Maare,wat als het niet klinkt? je kunt een karakter van iets niet wegpoetsen met een eq een comp of wat dan ook.
De basisklank blijft bestaan.

Ik denk dat we hier beter over ophouden.

Meningsverschil . Als ik nog eens een K-station ter beschikking heb schiet ik wat mp3tjes.

8D

Meningsverschil . Als ik nog eens een K-station ter beschikking heb schiet ik wat mp3tjes.

8D

Die test is in het verleden al eens gedaan door de heer xi.
En niet om mezelf hier op te hemelen,maar ik pikte de fake en de echte er wel uit.
Dus er bestaat verschil.
Maar goed,je hebt gelijk,het wordt weer zo'n discussie.

8D

Tja het wordt toch weer een Software-Hardware discussie ...=)

Back