eigen label starten

Weet iemand [Nolet/Olafmol? ;)] nog welke contracten je nog meer moet hebben bij het runnen van een eigen label. Ik heb alsmaar het gevoel dat ik niet alles heb [qua contract-gebeuren]. Ik heb mezelf als artiest van m'n eigen label [het platencontract dus ondertekend, enderzijds als label-mannetje, anderzijds als artiest].
Hebben jullie de naam van het label gedumpt bij het benelux merkenbureau? [ik heb zelf het gevoel dat het nogal geldklopperij is].
Na veel nadenken hierover lijkt me toch dat er qua contracten niet veel meer is, maar ik wil gewoon niet gerechtelijk genaaid worden straks :)

nee we hebben gewoon een KvK inschrijving en een domeinregistratie....verder niets ingewikkelds. Voor de contracten moet je bij Nolet zijn ;) (oeps?)

Zo ziet mijn order formulier naar RI eruit:

Orderbevestiging TDK 015.

De laquer word aangeleverd door:

Alchemy Mastering Ltd
29th floor Centre Point 103
New Oxford Street
London WC1A 1DD
Tel. 020 7420 8000
Fax. 020 7420 8001

Zij sturen hem 20-04-05 naar jullie toe.

Catalogusnummer: TDK015

Kant A: Noisemaker (artiest bRz, duur 10.55 min)

Kant B1: X-citor 23 (artiest Octodred, duur 6.35 min)

Kant B2: Jungle Hooliganism (artiest Octodred, duur 5.19 min)

Aantal: 700 stuks

Kleur vinyl: zwart

Gewicht vinyl: 160 grams

Innersleeve white, 2 centerholes (dit is dus de binnenhoes)

Jacket black, 3 mm spine, 2 centerholes (dit is dus de buitenhoes)

Zonder Buma Stemra, papieren toegevoegd. (dit is de verklaring produktie in eigen beheer )

Artwork toegevoegd, kleuren idem proefprint (cmyk 300dpi), artwork kan direkt besteld worden aub.

Betaling op rekening

Kom de plaat ophalen indien gereed, gaarne hierover contact per e-mail.
E-mail adres is: brztdk@yahoo.com

Geplande release datum 15-05-'05, het liefst eerder indien mogelijk.

Met vriendelijke groeten Bruce

Volgende onderwerp:
De verschillende soorten hoesjes dan :)

1. 12" 3 mm spine sleeve
2. 12" 5 mm spine sleeve
3. 12" disco/innersleeve
4. 12" gatefold inside
5. 12" gatefold outside

Ik begrijp dat nummer 1 en 2 de buitenste hoezen zijn, waarbij je de keuze hebt tussen een rug van 3mm of 5mm dik. De innersleeve is de witte papieren "stofhoes" die om de plaat heen zit. Maar wat zijn die gatefolds dan?

Of is dit een gatefold? De buitenhoes met gaten erin?
CIMG0434.JPG

Of is dit een gatefold, een degelijk bedrukte innersleeve?
CIMG0435.JPG

CIMG0436.JPG

Dit is een 12" 3mm spine sleeve met de goedkoopste innersleeve, toch?
CIMG0437.JPG

CIMG0438.JPG

Beetje vage foto's...

Denk dat ze met gatefold binnenste buiten gevouwen of niet bedoelen. Als je een witte hoes binnenste buiten vouwt krijg je een andere structuur. Wij vouwen binnenstebuiten met witte hoezen, voelt lekkerder aan:)

bRzzz

'n gatefold-hoes is 'n dubbele hoes, die je kan openklappen dus. Wordt vaak bij dubbelaars gebruikt, met dan in iedere helft 'n plaat, maar ook vaak voor LP's, zodat men er meer artwork & teksten e.d. op kwijt kan. Prjizig om te maken maar wel mooi.

ik ook (weer eens). Jammer dat die xls file (van 4 of 5 jaar geleden) niet meer online staat. Maargoed, zijn wslijk toch oude prijzen. Ik heb bij RI ff een nieuwe prijslijst opgevraagd.

Alleen, als ik het goed begrijp. als ik door mijn masteraar een laquer laat aanleveren, kijken ze bij RI er dan nog naar? of is het dan echt blind de fabriek in?

(wel grappig overigens is dat masteraars alleen naar Haarlem zelf sturen ivm vezekeringsissues enzo).

Distributie heb ik ook wel voor in het oog. Hopen dat ze mijn shit tof vinden, zou schelen. Administratie ben ik zelf niet zo bang voor, afgezien van luiheid bij het betalen enzo. vind ik dat op zich nog wel grappig enzo.

edit: nog wel 1 vraaggie, wat is "eigen beheer" ookalweer in het Engels? ;)

edit: nog wel 1 vraaggie, wat is "eigen beheer" ookalweer in het Engels? ;)

Uit de elektronische van Dale :

beheer het
1 het beheren van andermans eigendom
management
toezicht control, supervision
met betrekking tot nalatenschap stewardship, guardianship

context
een boek in eigen beheer uitgeven
publish a book on one's own / one's own books

een plaat in eigen beheer produceren
produce a record on one's own / one's own records

het werk wordt in eigen beheer uitgevoerd