een portable HD-recorder, bestaat dat?

hehe, nee. zowiezo is een ipod niet aan te raden omdat de accu niet te vervangen is (heel slecht van apple)

die iHP 120 heeft geen firewire :(
en je kan alleen via een optische ingang opnemen of zie ik dat verkeerd?

Volgens mij is het een multiplug. Optisch en analoog (mijn oude DCC recorder heeft dat ook).

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Jeroen
Volgens mij is het een multiplug. Optisch en analoog (mijn oude DCC recorder heeft dat ook).

Grtz,
Jeroen

it better damn well be!

staat alleen nergens vermeld
ben je mooi in de aap gelogeerd (of in de boot genomen, cq om de tuin geleid) als het toch alleen optisch is

Effe zoeken op internet:
Review: http://gear.ign.com/articles/457/457818p1.html?fromint=1
Fabrikant: http://www.iriver.com

Quote ergens gevonden: "The optical I/O allows you to make recordings or play the portable through a larger audio system. This interface, which should be familiar to MD users, sends the optical and analog sounds through the same 1/8-inch jacks."

Verder zoeken: http://www.google.com

Ik kwam wel tegen dat ie altijd in (hoge kwaliteit) mp3 formaat opneemt en een bovengrens heeft van 5 uur, maar dat zou je nog bij een winkel/internet kunnen nakijken.

Grtz,
Jeroen

Die Philips moet je niet komen, schijnt echt heel slecht te zijn, erg veel bugs in OS enzo. Die iHP 120 is op dit moment de top op het gebied van MP3 HD spelers...

Grtz,
Jeroen

alleen kan ik niks met een iHP 120 of een Nomad Jukebox 3 omdat ze geen drivers voor Mac hebben :(

de enige mp3/WAV recorder die dat wel heeft is de archos GMINI 120
http://www.archos.com/products/prw_500449.html

alleen is daarbij weer de accu niet te vervangen zoals bij de waardeloze ipod (waarmee je niet eens kan opnemen).

voolopig nog geen harddiskrecorder voor mij.
Creative/Nomad is bezig met een Mac driver volgens de site... ik wacht af.

De iHP wordt onder windows herkend als extra harde schijf (zonder drivers dus), volgens mij ook bij de Mac, dus dan heb je geen drivers nodig...

Grtz,
Jeroen

als dat zo is is hij wel interessant voor mij
moet ik het natuurlijk wel zeker weten
en het is ook niet duidelijk of je als WAV kan opnemen of dat hij alleen mp3s kan opnemen.

als beide mogelijk is ga ik er wel voor

inderdaad!

FAQ
Q. Will the iHP work on a Mac?
A. The iHP is compatible with Mac OS 10.2. When attached, the iHP will display as an icon on the desktop. Open the iHP icon to add files to the player. Note, the DB functions described in the manual are not available at this time, as the index can not be created with Mac OS. This means that Album, Artist, Genre, and Title searching will not be available.

nu nog opnemen als HQ WAV...

nog even over de Jukebox 3 van Creative...
er zit een firewirepoort op alleen bestaat er geen driver en software voor de mac.
Op hun site staat wel dat ze bezig zijn software te ontwikkelen voor de mac maar hoelang dat nog gaat duren???

Nu vind ik het op zich niet zo'n probleem als hij maar mount.
sommige gear die ik op mijn mac aansluit mount probleemloos zonder driver
Alleen ben ik natuurlijk niet van plan om er eentje te kopen om er daarna achter te komen dat hij niet mount.

iemand enig iedee hoe ik daar achter kan komen?

via hun website krijg je alleen support als je een serialnumber invoert :confused:
en de importeur in belgie trekt z'n handen er vanaf als het over mac gaat *bastards*

iemand iHP ervaring?

iemand iHP ervaring?

Is er inmiddels iemand die ervaring heeft met zo'n iHP HD geval?
Als ik de specs lees en deze thread is dat veelbelovend en eigenlijk precies wat ik zoek (alleen beetje prijzig), mits die in WAV kan opnemen. Ideaal: batterijtje vol, zorgen voor genoeg plek op HD en sessie, jam of optreden opnemen en hup thuis via USBtje in de PC en verder knutselen en/op CD zetten, toch?

-Jan

heel even een oude thread omhoog geschopt. Ik zoek een (goedkope) portable Hd recorder met een xlr ingang. Moet minimaal 16 bit 44 khz opnemen. Weet iemand iets?

Back