KeesVerkerk
Ouwe rot
Ik merk in mn eigen muziek dat ik toch steekjes laat vallen in de composities. Ik had laatst bijvoorbeel een hele mooie(vond ik dan) akkoorden progressie, maar ik was helaas niet in staat om er een echte goeie baspartij onder te zetten en een goeie melodie bij te doen.
Weet iemand mischien waar ik dit kan leren?>?? Ik wiil dus eigenlijk meer leren werken van uit een melodie lijn,,, en dan dit harmoniseren, ipv eerst de harmonie(akkoorden) en dan de melodie.
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Weet iemand mischien waar ik dit kan leren?>?? Ik wiil dus eigenlijk meer leren werken van uit een melodie lijn,,, en dan dit harmoniseren, ipv eerst de harmonie(akkoorden) en dan de melodie.
ik hoop dat iemand mij kan helpen
)

) , echter, de een heeft veel meer talent dan de andere en komt daar door veel verder. Tot op zekere hoogte kun je dus best wat truucjes leren, maar als je jezelf echt wilt onderscheiden dan komt de mate van talent toch echt om de hoek kijken. Wellicht is het eens leerzaam om (goede)midi files vanaf het Internet te downloaden waarvan jij zegt: 'Hé dat zit lekker in elkaar en dat is een beetje de stijl en kant die ik ook op wil gaan'. Of gewoon uit interesse. Als je vervolgens eens met de score editor of piano roll de opbouw van het arrangement bekijkt, instrument specifiek en het verband tussen elkaar, Wellicht steek je daar dan veel van op. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.