waar kan ik leren componeren

je zoekt uit welke componist JIJ goed vindt, vervolgens ga je achter het adres aan en je schrijft een beleefd briefje

Wie hhad je zelf uitgekozen?

Opzich geen gek idee alleen ik denk dat het niet werkt,iedereen wil wel prive les hebben van Hanz Zimmer en andere groten.

Voor de home video lessen pakken we Steven spielberg en voor het tuinieren nemen we onze Niko!;)

Gewoon naar de muziekschool! en door gaan, door gaan, als het niet lukt blijven prberen.

Je wil niet weten hoeveel "mislukte" projectjes ik heb liggen.

Hmm, heeft er iemand het adres van de heer J.S. Bach liggen...:D

FF, serieus... moet wel even kwijt dat Ton Scherpenzeel van Kayak ooit uitgebreid de tijd heeft genomen om naar een demo van mijn band te luisteren om vervolgens een uitgebreide mail te sturen. Alleen waren niet alle leden van die band even blij met de mans eerlijkheid, maar ikzelf had er wel wat aan.

Origineel geplaatst door Talsma
Wie hhad je zelf uitgekozen?

Opzich geen gek idee alleen ik denk dat het niet werkt,iedereen wil wel prive les hebben van Hanz Zimmer en andere groten.

Voor de home video lessen pakken we Steven spielberg en voor het tuinieren nemen we onze Niko!;)

Gewoon naar de muziekschool! en door gaan, door gaan, als het niet lukt blijven prberen.

Je wil niet weten hoeveel "mislukte" projectjes ik heb liggen.

Zelf zou ik voor Martijn Padding gaan, maar dat heeft niets met synths te maken :)
Als jij zo goed bent dat je Spielberg kunt overhalen, waarom niet? Maar Spielberg heeft er ook iets over te zeggen...

Een collega van mij kreeg privé les van Frans Brüggen (blokfluit) en zij moest kiezen tussen het onderwijs en de fluit. Omdat Brüggen zelf al de concerten inpikte, koos zij voor het onderwijs, maar Brüggen reageerde met: "Dan zal ik van af nu geen seconde tijd meer aan je besteden!" Het is een harde wereld, want talent had ze wel degelijk. In ieder geval: de beste leraren nemen de beste leerlingen. Niet iedereen staat voor je klaar, hoor.

Maar lessen in componeren zijn bijna altijd privé lessen, eigenlijk ook op het concervatorium... Een opleidingsinstituut is een leuke basis...

Wout

Er zijn ook in de klassieke bladmuziek winkels 'algemene muziekleer' boeken te koop . bijv van theo willemze. erg oud.. en diepgravend maar er staat alles in over harmonieleer.

Ik zou de topicstarter willen uitnodigen voor een bezoek aan het conservatorium in Zwolle. Daar hebben de componisten gezamelijk les en bepaal jij wat er gecomponeerd wordt. Je kan altijd langskomen als je maar even belt van te voren wanneer je wil komen. Ik weet zo niet of Zwolle in de buurt ligt:)
Origineel geplaatst door KeesVerkerk

Het probleem schets ik als volgt:
Stel je gebruikt een akkoordenprogessie die als volgt gaat:
Bes Maj9 cMaj7 Fmaj9 Emol5/9

Je gebruikt dan je akkoorden chromatisch omdat je buiten een standaard toonladder om gaat.
[/B]
Ik snap niet wat je hier bedoelt.
Je kan de eerste drie akkoorden vinden in f groot. die laatste ook als je de 9 weglaat. (de 9 in emol5/9 is een fis toch?)

Back