MIdi In Out

X_Ray

Nieuwkomer
Tja ik heb dus een laptop maar geen midi aansluitingen erop.
Kan ik nu tog midi dingen aansluiten dmv iets'?
Want ik wil graag een midi keyboard kopen om VSTi Plugins mee aan te sturen.
De midi keyboards hebben USB en MIDI aansluiting, dus als ik alleen op usb aansluit is dat dan ook al goed of moet die midi echt?

De exacte merken en types kan ik ff niet noemen, maar er zijn MIDI keyboards die een USB aansluiting hebben naar de PC en MIDI poorten naar je setup. Het MIDI keyboard fungeert dan als MIDI-interface.

Volgens mij hebben de meeste dat tegenwoordig wel, eigenlijk.
Kijk ff bij Edirol, MIDIMAN en Novation op de sites.

Origineel geplaatst door Croaton
kijk dan ook eens naar esi romI/O

Als je toch van plan bent een MIDI keyboard te kopen, dan kan je 't beter integreren. Ben je in 1x klaar en je hebt minder meuk op je bureau liggen.

Je hebt bij een controller met USB alleen maar de USB kabel nodig voor de computer te laten reageren. Als je verder nog (rack) gear hebt kun je dan van de MIDI-aansluitingen gebruik maken die op de controller zitten, dus dan krijg je controller (USB) > Computer (USB) en ander spul (MIDI IN) > controller (MIDI OUT).

Nog verdere integratie : er zijn ook USB + MIDI controllers die ook nog eens een audio-interface onboard hebben, zoals de Novation X-station.

Voor jou niet echt handig denk ik, maar toch de moeite om even te melden, er zijn ook onnoemelijk veel losse usb midi-interfaces. Die sluit je zo aan op de usb poort van je laptop, et voila, midi!
Maar zo'n geintegreerd keyboardje met controllers en usb is in jouw geval natuurlijk veel makkelijker.

Back