[mp3] For Those Who Like the Groove

Zal eens gaan kijken of ik aan een tapedeck kan komen, heb hier nog een ca. 80 tapes van o.a. Pavo (1991 - 1993), parkzicht, etc liggen.

...dat optreden van Seedy J en the gateway experience was volgens mij op Jochem's verjaardag.
heb de opname ook nog thuis, tr909 sequenced de samples(complete maten soms) uit een S1100 volgens mij, daarbij nog een tb303 en een mixer met wat randapparatuur om de boel te mixen.
heel basic maar wel doeltreffend.
de personen die je hoorde zijn kennissen van maurits en jochem.
weet iemand trouwens wat maurits paardekooper tegenwoordig doet?
is een oude vriend van me (woonden allebei in Strijen).

Wat een über topic is dit zeg, ik ben zelf opgegroeid met dancetrax, ben liebrand, ftwltg! Mensen die hun oude bandjes omzetten naar mp3's zijn mijn helden! Keep 'em coming!

Origineel geplaatst door bassmaster
...dat optreden van Seedy J en the gateway experience was volgens mij op Jochem's verjaardag.
heb de opname ook nog thuis, tr909 sequenced de samples(complete maten soms) uit een S1100 volgens mij, daarbij nog een tb303 en een mixer met wat randapparatuur om de boel te mixen.

Dat zou wel eens kunnen inderdaad. Ik ken wel wat oude dingen hem op Stealth Records, maar daar houdt het ook wel weer bij op. Ging ie op een gegeven moment niet wat meer housige dingen doen?

Die Speedy J set vind ik nog altijd super.

Heeft iemand trouwens de totale uitzending van de allerlaatste For Those? 2e uur heb ik in de vorm van een mix van Robin Albers zelf, maar het eerste uur heb ik toen helaas niet op tape vastgelegd.

Okay... en om m'n luiheid wat op te heffen zal ik wat mixen naar een herejezus accountje trappen. Ik laat ze daar een weekje staan en zet er vervolgens andere op. Het is bij elkaar ruim 1,4 Gb en dat is nog niet alles :D

Gaaf dit.

Heb een verzoekje,als dat mogelijk is.
Ik zoek al een hele tijd een mix van for those who like to groove,waar DEZE
track mee begon.
Als iemand deze herkent,als ik het maar een kort stukje,en deze mix zou willen uppen,zou ik heel dankbaar zijn.

Origineel geplaatst door trash
Gaaf dit.

Heb een verzoekje,als dat mogelijk is.
Ik zoek al een hele tijd een mix van for those who like to groove,waar DEZE
track mee begon.
Als iemand deze herkent,als ik het maar een kort stukje,en deze mix zou willen uppen,zou ik heel dankbaar zijn.

Heb ik helaas niet. Ken de track wel, maar niet uit een For Those mix helaas... :(

Okay, okay... Hier de eerste de mixen van:

http://www.square-methods.liberalist.nl/For%20Those%20Mixen/

anthony - for those who like to groove, 15-08-1992.mp3
antoinne - for those who like to groove, 19-09-1992.mp3
bart - for those who like to groove, 01-08-1992.mp3
buzz fuzz - for those who like to groove, 16-05-1992.mp3 (was al gepost, maar toch...)

Zal ze morgen even aanvullen verder :D

Ik zal alle mixen die ik heb de revue laten passeren, wat neer komt op de mixen die broer Gilles ook al noemde, namelijk:

Anthony - For Those Who Like To Groove, 15-08-1992
Antoinne - For Those Who Like To Groove, 19-09-1992
Bart - For Those Who Like To Groove, 01-08-1992
Buzz Fuzz - For Those Who Like To Groove, 16-05-1992
Dano - For Those Who Like To Groove, 02-05-1992
DJ Dimitri - For Those Who Like to Groove, December 1991
DJ Per - For Those Who Like To Groove
Eugeno - For Those Who Like To Groove
Gizmo - For Those Who Like To Groove, 07-03-1992
Gizmo - For Those Who Like To Groove, 20-06-1992
Koen - For Those Who Like To Groove
Lady Mutiara - For Those Who Like To Groove
Menno - For Those Who Like To Groove, 05-09-1992
Orlando - For Those Who Like To Groove, 11-07-1992
Quinten de Rosario - For Those Who Like To Groove, 06-06-1992
Rene - For Those Who Like To Groove
Richie Hawtin - For Those Who Like To Groove, 04-04-1992
Ricky the Dragon - For Those Who Like To Groove
Rob - For Those Who Like To Groove, 01-08-1992
Robin Albers - For Those Who Like To Groove, 03-10-1992
Roland & Joost - For Those Who Like To Groove, 09-05-1992
Steve Cop - For Those Who Like To Groove, 08-08-1992
Thimbles - For Those Who Like To Groove, 12-09-1992

Heb ook nog een mix van The Prophet die ik nog van tape naar mp3 moet zetten, dus voor liefhebbers van old skool setjes van The Dream Team.... rooie oortjes toch? Die Prophet mix vind ik super goed ook. Was in ieder geval in een tijd dat ik de hardere house en rave-achtige dingen ook nog trok. Vlak daarna is het over gegaan. Deze mixen ken ik van voor tot achter. Draai ze nu soms nog steeds en zijn voor mij legendarisch.

De Speedy J set is al gepost, dus die laat ik aan me voorbij gaan. Heb nog wel wat tracklistings op wat hoesjes van tapes staan. Die zal ik nog wel even overtypen.

Dus... wie vult de ontbrekende aan?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bassmaster

maurits paardekooper is idd de housekant opgegaan, hij draait voor zover ik weet op house feesten. Een vriend van me heeft deze week zijn TR-909 gekocht. Het verhaal erbij is dat pullover erop gemaakt is... Maar ik weet niet of dat zo is, als speedy j en hij vroeger maten waren zou het kunnen natuurlijk. En dan is het wel cool dat dat bakkie morgen in mijn bescheiden studio staat... ;)

@ Trash: Ik ga eens voor je zoeken. Track komt zo 123 niet bekend voor, dus ik heb weinig hoop!

@ riekoes: Kijk dat schiet op. Zelf heb ik de meeste mixen die jij hebt ook. Ik heb ook die van paul en nog een paar anderen. Ik ben nog wel op zoek naar de mix van miss djax. Die heb ik nog niet.

De mix van de prophet heb ik ook en dat zal de volgende worden.

More to come.......

En trouwens: Ik snap dat het vrienden van maurice en jochem waren. Ik vind het alleen zonde (en stom) om op de radio iemand toe te juigen. Op een party is dat heel wat anders. Elke keer als ik dat optreden luister irriteer ik me nog meer aan dat gejoel. Maar goed, dat is mijn probleem! :D

super dit! ik zat vroeger met mijn ouwe grundig-radio/cassette al lekker te tapen, maar die bandjes zijn inmiddels zo vergaan....

waar jullie me echt een plezier mee zouden doen is de mix van dano, toen ie nog een tamelijk onbekende dj was. hij werd in het programma gehaald voor de "liefhebbers van de wat hardere house". geweldig, toen praatten we nog niet in hokjes...

One Dano Mix coming up!

Idd erg lekkere mix, maar onbekend was hij toen al lang niet meer. Hij draaide toen ook elke week op een radiozender in Amsterdam (misschien dat iemand weet wat/waar etc!)

Er was toen ook nog een tv programma wat over house ging. Er was toen ook een stukje te zien dat Dano aan het draaien was voor de radio (volgens mij bij hem of iemand thuis, zag er niet uit als radiostation). Ook was er een stukje over een party in een l;eegstaand zwembad. Ze gingen ff langs bij black beat in A*dam, Kc the funkaholic liet ff A
8dam waar lech dat dan horen en de antilopes die hij zag bij The sound van Reese & Santonio.

Weet iemand waar ik het over heb? Ik ben op zoek naar die oude uitzendingen, maar weet niet welk programma het was. Als ik dat weet kan ik weer verder.

het was geloof ik een docu bij de VARA. weet het niet zeker, maar ik weet precies welke je bedoelt. het was een documentaire over house, die wij op de middelbare school nog bij muziekles hebben gehad! coole docent was dat vanaf die dag :D

Dat was idd wel weer minder.:o:
Maar we weten nu in elk geval de titel, maker en uitzenddatum.

Nou, dit is echt super toevallig.

Ik heb vorige week nog gezocht naar een andere documentaire uit die tijd. Toen kwam ik ook op die site van surf. De hogeschool waar ik werk is aangesloten bij surf, maar dit abonnement hebben we niet. Ik heb dit nu net (5 min. geleden) aan het hoofd van de audiovisuele dienst voorgesteld. Hij was behoorlijk enthousiast, dus met een beetje mazzel.......

Prachtig zeg, die omschrijving van het programma. Daar zijn ze later wel weer op terug gekomen, toen men bij house alleen nog maar kale koppen en pillen zag:

"House is een hedendaagse muzieksoort zonder pretenties, met als enige boodschap plezier en geluk. Het wordt gedraaid op legale en illegale party"s, waar massaal en uitbundig wordt gedanst. Vaak wordt hierbij de drugs XTC gebruikt. De housemuziek en -party"s worden steeds populairder en commerciëler. De house-liefhebbers van het eerste uur vinden dat hierdoor alles te massaal wordt en aan karakter en sfeer verliest. In deze documentaire wordt een bezoek gebracht aan houseparty"s in Amsterdam, oa in house-club Das Boot, de Melkweg, Luna, een gekraakte loods, een zwembad en in de Gigant in Apeldoorn."

Ik krijg nu serieus kippenvel als ik dit lees. Zat dat stukje in die gekraakte tunnel onder de snel;weg in A*dAM hier nou ook bij.!

Was het maar weer '92 (Zucht!!)

Laatst gewijzigd:
filmpje heb ik nog liggen op analoge VHS.
verder moet er in de schuur nog wel een cassetebandje van FTWLTG liggen van the Prophet (al heb ik er destijds 'the profit' opgeschreven) en vast nog een paar.

Back