[mp3] For Those Who Like the Groove

dan zullen jullie de nieuwe dvd van dj dimitri ook wel kicken vinden die gaat komen :
info van asta.nl :

DIMITRI DVD TOUR
the history of house presents DIMITRI

Het verhaal van de geschiedenis van House kan waarschijnlijk door niemand beter verteld worden dan door DJ Dimitri. In 1990 begint hij zijn eigen clubavond in de legendarische club Roxy in Amsterdam en door zijn unieke mixstijl gecombineerd met een neus voor de juiste platen draagt hij al snel de stempel van “opper” DJ. Door zijn ‘soulful’ House sound maakt hij indruk op internationale sterren als Derrick May & Carl Craig en vliegt al snel de hele wereld over met zijn platenkoffer. In 1996 behaalt Dimitri zelfs de 8e plaats in de hoogaangeschreven Muzik Magazine’s DJ of the Year competitie. The History of House is een bijzonder document geworden op cd en dvd waarin de ziel van de DJ wordt blootgelegd. In een unieke mix komen alle klassiekers voorbij die zo kenmerkend waren voor zijn stijl. Samen met een indrukwekkende documentaire op dvd waarin veel beeldmateriaal van de eerste party’s zijn verwerkt maakt van deze eerste release in de serie een absolute ‘must-have’ voor alle danceliefhebbers.

CD bevat o.a. de volgende tracks;

Radical Rob - Monkeywah
Dave Angel - Airborne (Carl Craig’s Drums Suck mix)
Sueno Latino - Sueno Latino (Illusion First mix)
Lil’ Louis & the World - Blackout (Phase One)
Me and Jack - Viva House
Format 1 - Solid Sessions
Slam - Eterna
Inner City - Praise (Mayday mix)
Cameo - Money (Reese Hardcore Instrumental)
Rhythim is Rhythim -The Beginning
Choice - Acid Eiffel
Dimitri & Eric Nouhan - 4U
AFX - Analogue Bubblebath
In Sync - Storm
Virgo Four - Take Me Higher

en vele anderen… (tracklist onder voorbehoud)

the History of House presents DIMITRI ON TOUR

15 Mei – ASTA DEN HAAG, 3 hrs set, Robbert Feelgood warms up
19 Mei – Cruises To Pleasure, Antwerpen
20 Mei – Stalker, Haarlem
27 Mei – De Rechter, Eindhoven
04 Juni – Escape, Amsterdam
18 Juni – Doornroosje, Nijmegen
25 Juni – Winkel van Sinkel, Utrecht

more dates will be available soon…
for more info check: www.historyofhouse.nl

Prijs : 7,50

Open : 23.00 - 05.00 uur

Origineel geplaatst door trash
Kees Heus:D
Idd,de Discodance,volgens mij schreef hij hiphop recensies.
Kees kwam ook voor in de uitzending van de Vrpro,ik meen De firma onrust,waarin ook D-shake aan het woord was,die ineens de term gabber naar buiten goorde terwijl er nog geen gabber bestond.

Kees heus,die had het over de sound,de plaat van Saunderson,en vertelde dat Saunderson tegen hem gezegd had dat hij antilopen voorbij zag komen op tv,en vandaaruit the sound is gaan maken.

Ik heb nog een tape met een D-Shake interview ook van de VPRO. Volgens was dat van het programma La Stampa. Die ging daar even lekker bijdehand doen en die interviewer vond dat niet echt cool kon je wel merken. "Gabberhouse is gewoon lekker met een pilletje op met z'n allen lekker tegen elkaar aan rijden" en "Gabberhouse is een beat met een zieke lik" :D Erg om gelachen die gast.

KC the Funkaholic zat later ook bij Villa 65 waar ik ook nog wel flink wat tapes van heb. Lux Janssen deed de presentatie en hij verzorgde dan de muziek ofzo. Als DJ ken ik hem niet echt, alleen van een oude jaarmix van Villa 65.

een zieke lik, hehe inderdaad ja

"en als ik weer een aantal variaties op een thema heb gemaakt, dan trek ik er gewoon weer een cd van" :D hahaha

Ik kom trouwens wel ff langs eerdaags om een cd vol te trekken met mixen :D

Origineel geplaatst door trash
Ik zou zelf een keer een nieuwe video recorder aan moeten schaffen.
Heb nog ergens een tape met a guy called gerald en derrick may samen in de studio.
Toen ging gerald op de bonnefooi naar detroit,en klopte bij derrick aan,daar is automanikk ontstaan:D

Die aflevering van onrust met die reportage over de roxy en de it zou ik ook gaarne nog eens zien,die muziek die daar onder zit is van mezelf8D ,en dat zou weer mooi zijn voor me kleinkinderen:D

ik ben in het bezit van een analoge videorecorder :) Als je wilt digitaliseer ik je bandjes voor je en regel ik met het nieuwe forumlid /usr/local/dick dat ze op Internet komen.

Origineel geplaatst door Riekoes
Met Speedy J bedoel ik hier gewoon ff Jochem Paap en niet de namen waaronder hij gereleased heeft.

Ik bedoel ermee dat de live set gepresenteerd werd als "Public Energy en Speedy J".

Origineel geplaatst door Ytse
Ik bedoel ermee dat de live set gepresenteerd werd als "Public Energy en Speedy J".

In feite niet juist dan ;) Of ook weer wel... 8~ In ieder geval gedaan door 2 personen. Maakt allemaal niets uit verder. Misschien beetje jammer van publiek, hoort er misschien ook wel weer bij, maar ik vond het toen super. Nog steeds wel als ik het weer es terug hoor.

Origineel geplaatst door joriz
ik ben in het bezit van een analoge videorecorder :) Als je wilt digitaliseer ik je bandjes voor je en regel ik met het nieuwe forumlid /usr/local/dick dat ze op Internet komen.

Dank je voor het aanbod,maar probleem is,heb tig banden,met geen opschrift:D
Mischien eens in me omgeving zoeken.

Dank je in iig

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Vindt de plaatsje in Richie Hawtin @ For Those Who Like To Groove 04-04-1992 ook erg lekker!!!!8~ 8~ 8~

Die mix deden ze met z'n tweeën als ik het me goed kan herinneren. Vooraf een klein interviewtje over het +8 label en daarna de mix. Volgens mij was die mix gedaan door John Acquaviva en Richie Hawtin. De ene de eerste helft, de andere de tweede helft. Welke volgorde weet ik niet. Ik noemde die mix dan ook altijd "de +8 ventjes mix" :P

**update**

na veel airtime op dit forum bleek de server wat config probs te hebben, dus nu een update gedaan en helaas wordt de URI anders:

Klik

Hi all...

Heb me ook ff aangemeld... toen ik deze thread zag !!! Man man man, wat een geweldige tijd was da ! Ik luisterde indertijd ook altijd naar FTWLTG, Krapuul de Lux (VPRO) (volgens mij zijn zij als eerste begonnen met underground House zowat), Dance Trax (TROS) en Curry / Stenders & van Inkel (eigenlijk speciaal voor Ben Liebrand's Minimix !).

Ik heb nog wel wat tapes liggen, ik zal eens kijken wat ik heb. Maar waar ik vroegahhh altijd naar luisterde was de illegale housezender Lazer Hot Hits uit Antwerpen !!! Zij begonnen in de zomer van 1991 met uitzenden van Non Stop House 24U per dag. Man, wat was dat een gave tijd !!!

Lazer-01.jpg

Helaas zijn ze moeten stoppen na een aantal jaar en tig inbeslagnames ;{ maar goed, de herinneringen en opnames zijn gebleven !!!! Ik heb een aantal opnames klaarliggen, dit is er eentje uit Januari 93. Toen zaten ze illegaal op de 87.7 FM en legaal op de 104.5 !!!

http://www.xs4all.nl/~jvriens/Original-Recording-Lazer-Jan-1993-by-Gino-D-Vol2.mp3

Als er meer info over Lazer gewenst is (want ik wil nie echt overkomen als spammert ;) ) dan hoor ik het wel !

citaat:

Ik heb zelf de volgende mixen hier op mijn harddisk geparkeerd staan:

Anthony - For Those Who Like To Groove, 15-08-1992
Antoinne - For Those Who Like To Groove, 19-09-1992
Bart - For Those Who Like To Groove, 01-08-1992
Buzz Fuzz - For Those Who Like To Groove, 16-05-1992
Dano - For Those Who Like To Groove, 02-05-1992
DJ Dimitri - For Those Who Like to Groove, December 1991

enz enz enz...

wauw, ik weet dat ik nog niet zo lang lid ben hierzo maar ehh....heb je die mixen online staan ergens? ben al vanaf 92 bezig met house verzamelen (en draaien) maar voor die tijd is zeker ook vet. Heb trouwens een keer met Thimbles gedraaid in de Winkel van Sinkel toen ik 18 was, erg vet om naast de mixer van House party 2 ( mijn favoriete mix toen ik 15 was)te staan draaien.
Love and Respect!!

Check deze link eens. Dit is van forumlid /usr/local/dick. Hier vind je alle mixen terug die zo'n beetje op het internet rondzwerven. Op een paar na heb ik er nog niet meer gezien.

Origineel geplaatst door dsil
geen idee, heb de aanvraag net gedaan en ik moet eerst horen of deze aflevering te koop is. Dat weet ik dus niet zeker, maar het vrouwtje zei eerst van niet en kwam daar later op terug, dus de kans zit erin dat het helemaal niet mogelijk is.

ik krijg als het goed is een offerte thuisgestuurd!

Schade voor 1 dvd van forma onrust: 29 pleuro's

Kijk eens aan.. alle mixen online

Klik

zie nu pas dat die al een keer gepost is. hij doet het nu overigens niet meer.

Laatst gewijzigd:
Back