Disneytrippers (new track)

Begin lijkt op een krolse kikker. :D Leuk geluidje.

Ik vind die delay snare niet zo in het begin lijkt uit ritme.
Ik vind eigenlijk niet zo zeer trance heeft er wel linken mee.
Vind sommigen geluiden wel ok.
Het gaat wel vervelen en dat kom door de bass iets meer afwisseling mag wel.
Waar schijnlijk ben je het nummer begonnen met de bass en dacht dat is een gave bass en daar alles omheen gebouwd.
Want zo gaat dat vaak ik ken mezelf.
MAar daardoor wordt je dus wel beperkt in het nummer en moet je alles uit de kast halen om het boeiend te houden.
Dat probeer je dus ook met al die geluiden.
Maar ik vind het persoonlijk dus te een tonig. Komt ook door de lengte voor meer dan 7 menuten moet er meer gebeuren dan alleen wat effect geluiden en getweak.

dit is op en top psy-trance. kachelt lekker door zoals het moet in deze muziek.
de gebruikte geluiden vindt ik ook goed.
wat exzit zegt over het vervelen, had ik halver wegen ook heel even last van maar bij 5:10 kwam daar weer verandering in. misschien die 2,5 minuut daarvoor nog iets toe voegen

draai zelf veel psy-trance en als je het goed vindt wil ik deze wel even testen op de dansvloer :D
kom je zelf ook gezellig even langs.

Pb me maar even als je dat goed vindt.

Exzit en Bass-molecules: dank voor de feedback. Klopt: het nummer is om de de Kick+bass heengebouwd. Ik heb het nummer nu iets aangepast en met name het baslijntje wat meer variatie gegeven; hij was inderdaad veel te eentonig :Z Verder het basgeluid iets opgeschoond (modder eruit ge-equalized).

lekka. Waar heb je de kick uit gehaald?

De kick heb ik zelf gemaakt. De 'click' is gemaakt met een Access Virus syth, de lage sinus (met pitchbend naar beneden) is in Soundforge gemaakt. Daarna heb ik deze geluiden in een sampler op elkaar gelegd, en de envelopes zo ingesteld dat ze elkaar aanvulden. Eq-en, exporteren naar audio: klaar. Er zit nog wel een raar tikje in trouwens, eigenlijk moet ik hem nog even oppoetsen.

Ik had hele directories vol met kicks, ook met psy-kicks, maar ik kon er geeneen vinden waarmee ik uit de voeten kon, dus toen heb ik het maar zelf gedaan. Het duurt ff, maar het is wel prettig omdat je veel meer controle hebt over het resultaat. Met bestaande kicks ben ik vaak net zoveel tijd kwijt met compressie, eq en gepruts.

tweaktweaktweak... :P

Re : Disneytrippers (new track)

Re : Disneytrippers (new track)

Wow hee wat een supervet nummer!

Ik probeer Psy/Goa Trance te maken maar jouw
nummer slaat echt alles ;)
Van jou zou ik nog veel kunnen leren :geslaagd:
Heb je al een platen-contract en je eigen 12"-es?
Ik heb ook die site waar je op staat gechecked en
dat zijn allemaal goeie nummers als je het mij vraagt.
Ben je nou lang bezig met zo'n nummer?
Tenslotte ben ik heel erg benieuwd naar je volgende
tracks :halleluja

Groeten, MeThOxY :biertje:

Nou moet ik toch echt es iets typen...

Ik heb echt vreselijk veel gehoord hier van iedereen (inclusief van mezelf) en 't meeste vind ik niks (inclusief mezelf). Maar dit is toch echt goed gedaan. Qua stijl is het totaal m'n ding niet maar ik bleef tot het einde geboeid... Echt knap.

-- HW

MeThOxY / HanzZ: hartstikke bedankt voor de aardige woorden :)

Meestal ben ik wel lang bezig met een nummer, en het heeft best lang geduurd voordat ik een beetje doorkreeg wanneer ik moest ophouden met editten en doorgaan met een nieuw stuk van het nummer. En eigenlijk weet ik dat nu nog niet precies. Eerder was ik altijd per nummer 2 a 3 maand kwijt (niet full-time, maar wel al m'n vrije uurtjes), omdat ik overal mixdowns van moest maken i.v.m. processorkracht. Nu gebruik ik twee DSP kaarten, en kan ik sneller en beter werken.

Ik heb inderdaad een nummer (Trancendental Medication) uitgebracht. Op Sunlight Records, een klein label uit Hannover (Deutchland), maar dit was wel een nummer wat ik 2 jaar geleden in Reason had gemaakt, dus het is niet echt representatief meer voor wat ik nu doe. Sinds ik ben begonnen met electronisch muziek maken verslind ik alle info over productie-technieken en ieder nieuw nummer klinkt daardoor weer strakker. Hopelijk volgen er daardoor binnenkort wat meer releases.

Osci-later,
Daan

Normaal vind ik het helemaal niks , maar die geluiden van jou zijn ECHT TOF!!!!! Lekker groovy bassline, zit technisch helemaal perfect in elkaar... goeie variatie....:halleluja

Goed werk geleverd.

Back