*0* style drumcomputer

Heine

Passief toetsenist
Hoi lezeres, lezer

Op marktplaats viel de kreet *0* style drumcomputer bij een Yamaha DX200.

Enig idee wat de daarmee bedoelen ??

Alvast bedankt...

X0X refereert naar de Roland serie uit de jaren 80 zoals 606, 707, 808 en 909. Deze hebben een hele makkelijke manier van programmeren. Vele moderne aqpparaten hebben kennen deze manier van programmeren ook.

En die stijl van programmeren is dus met een 16-step sequencer met looplichtjes. Wat de AN200 betreft, die heeft 'm wel - maar eigenlijk niet 'echt' omdat je 2 rijtjes van 8 stappen hebt (en dat maakt toch wel een beetje verschil). De Korg Electribe-R en de Elektron Machinedrum daarentegen weer wel.

trouwens ook noemenswaardig: de manier van het kiezen van een andere te programmeren track maakt veel verschil ! (bijvoorbeeld het bladeren van bassdrumtrack naar snaredrumtrack). bij (ja, die noemde ik al) emu commandstations gebeurt dit via een menugestuurde optie, welke ZEER omslachtig werkt.

Origineel geplaatst door Roel
trouwens ook noemenswaardig: de manier van het kiezen van een andere te programmeren track maakt veel verschil ! (bijvoorbeeld het bladeren van bassdrumtrack naar snaredrumtrack). bij (ja, die noemde ik al) emu commandstations gebeurt dit via een menugestuurde optie, welke ZEER omslachtig werkt.

als je idd een 808 heb dan draai je ff tot de knop op het juiste instrument staat. En die 505 enzo hebben een matrix erbij zodat je hele pattern word uitgetekend op een schermpje. Das pas handig;)

JA!

Leuk allemaal, maar ondertussen heb ik dat ding nog steeds niet verkocht!
Inmiddels btw wel een leuke conversatie met een kerel in de achterhoek die zijn vrouw probeert over te halen.

:(

Ik denk dat ik 'em maar hou

Geenszins in de achterhoek, maar onder de rook van Rotterdam.
Die vrouw is trouwens erg meegaand. Ondanks een rijtje rekeningen die er nog liggen
(waaronder een bon van 240 euri voor te hard rijden !) mag ik een Juno aanschaffen.
Die DX200 krijg ik er nu niet doorheen.
Maar, mijn motor krijgt binnenkort zijn onderhoudsbeurt, waarna die fijn opgepoetst wordt en vervolgens de verkoop in gaat. Dat geeft financieel weer wat ruimte.
Zolang dat ding nog niet verkocht is moet ik mijn verzamelwoede even indammen.
Zodoende dus, vandaar.

Ow, Achterhoek = geen belediging hoor!
Ik verwarde je met een ander, misschien door de aan een bier gerelateerde naam.

Ik heb alleen altijd veel plezier beleefd aan het ding en doe 'em ook weg uit geldnood.
Ooit zelf gekocht voor 1095 gulden.
Gelukkig heb ik verder wat mazzel gehad met ruilen/verkopen waardoor iets minder nood.

Marktplaats is ook geen plek voor liefhebbers eigenlijk.

Bij deze zeg ik toe dat ie de deur niet uitgaat, tot eh .... 20 februari?

:biertje:

Ik heb zelf een Command Station, maar deze statement begrijp ik niet... Veranderen van track (bvb track 1 naar track 2 om iets te editen of zo) gaat heel snel en gemakkelijk, en kan op twee manieren bij mijn weten: de eerste is via de track/channel buttons links van het schermpje. Kun je scrollen tussen de 16 tracks. Wat nog sneller en handiger gaat is de tap toets ingedruk houden en dan op de track naar keuze drukken. Dit noem ik zeker niet omslachtig...

Of bedoel je iets anders?

Origineel geplaatst door Steven V
Of bedoel je iets anders?

ik bedoelde iets anders :) ik bedoelde als je op één track van C3 naar F#3 wilt veranderen, dan moet je dat met de cursortoetsen doen (afhankelijk van waar je bent in je edit scherm) en daarna met het datawiel de waarde veranderen.
overigens alleen als je EXT gebruikt in plaats van INT op een track, als je INT hebt geselcteerd dan kun je gewoon via de rubberen toetsen de te programmeren nootwaarde veranderen.

ik bedoelde iets anders :) ik bedoelde als je op één track van C3 naar F#3 wilt veranderen, dan moet je dat met de cursortoetsen doen (afhankelijk van waar je bent in je edit scherm) en daarna met het datawiel de waarde veranderen.
overigens alleen als je EXT gebruikt in plaats van INT op een track, als je INT hebt geselcteerd dan kun je gewoon via de rubberen toetsen de te programmeren nootwaarde veranderen.

O ja, dat... Dat is inderdaad heel omslachtig ende irritant, daar geef ik je volkomen gelijk in! Het is me trouwens een raadsel waarom je met de keypads of met een extern midi keyboard de noten niet kunt kiezen als je de track gebruikt om iets externs aan te sturen... Zeer vervelend!

Op mijn Yamaha ry 30 kan ik zelfs uit 4 modes kiezen om mijn drumpatronen te spelen, waarvan ik er 2 gebruik, live inspelen op de pads (ik heb er zelfs al eelt op mijn handen van) of stepsequencer (de andere heb ik nog niet uitgepluist). Ik heb al ongeveer 50% van mijn 100 paterns gevuld op anderhalf maand. Lekker machientje toch.

Back