Opcode Studio/ Audio Vision

Ton

Stamgast
Zijn er (nog) Opcode sequencerfanaten onder u......?
Dit i.c.m. Mac dus

Bericht door een moderator:
Geef eens duidelijk aan waar je naar toe wilt. Threads openen om een kreet te lanceren is overbodig.

Heb ik vroeger veel gebruikt. Vooral de mogelijkheid om hele sequences onder een toets te gooien is erg leuk.
Opcode Vision (midi) en Studio Vision (midi +audio) zijn tegenwoordig gratis!

Voor de echte liefhebber heb ik nog een oude MacII CI staan met allerlei spul erbij. Eveneens gratis af te halen (als ie gebruikt gaat worden, niet voor de heb).

Ook ik ben jaaaren geleden bij Opcode Vision terechtgekomen toen ik serieus wilde gaan sequencen. Heb al behoorlijk veel programma's voorbij zien komen de laatste jaren maar Opcode blijft mijn voorkeur. Ik vroeg me af of er nog meer van die liefhebbers zijn in Ned. opdat we wellicht e.e.a. kunnen uitwisselen etc

Mea culpa naar de moderator:
neem aan dat dit een reden zou kunnen zijn om op het forum terecht te komen onder betreffend onderwerp
Zo te zien gebruiken jullie elke mogelijkheid om je spul te laten zien/ aan te bieden/ te vragen..........Ik ga gewoon meedoen!!

>my gear CS80 midied-OB8 midied-OB1-SEM-01WFD-A33-Proteus-Mac-Logic&Opcode

>te ruil 01WFD voor vette module

SCHOPJE!

heb hier een ouwe G3 staan.. ben zowat aan het kutten met OS 8.6, OMS, AMT-8, en alle Opcode software..
mijn doel is enkel en alleen midi sequencing, maar ook patches bijhouden e.d.

ben benieuwd naar ervaringen en tips van andere (ex-)gebruikers..

een eerste vraagje dat ik ook heb, in OMS Studio setup, voor mijn midi interface, moet ik 1Mhz of 4X mode nemen? De Unitor handleiding zegt de trage 1 Mhz modus maar ik vraag me dan af waarom de 4X modus er staat ..

2de vraagje: als ik OMS gebruik, werkt AMT dan nog in Logic?

alle tips zijn welkom :halleluja

normale midi interfaces moeten op 1mhz.
de 4 mhz mode is zo ver ik weet alleen voor grote bakken als de opcode studio 4 of 5.
met amt en logic heb ik geen ervaring, ik ken alleen oms met studiovison en beyond\metro.

Back