[warehouse techno] Scratch your face off

lekker hoor!!
welk filtertje gebruik je, als ik vragen mag , de mfc 42 soms, klinkt namelijk erg lekkrrrr?

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk plaatje! Meer woorden heb ik hier niet voor nodig!

Dit is je tweede track die met stip een eervol plaatsje krijgt in m'n playlist :D

Weer een lekkere track... een beetje ook weer in je 'vroegere' stijl.
Ik denk dat ik een baseline mis, maar ik weet het niet zeker :)

Origineel geplaatst door dj sinn
lekker hoor!!
welk filtertje gebruik je, als ik vragen mag , de mfc 42 soms, klinkt namelijk erg lekkrrrr?

De fruity filter *D

(VST plugin die ik bij Fruityloops zit)

fijne track hoor :okdan: Deze moet heel hard over een flinke PA in dito hal :)

Echt heel fijndit.
Ik vind je echt een super leipe techno man!
Prima gedaan...zelf over de laptopspeakers klinktie dik en vet!!!!
Ga hem zowizo dadelijk ff aan de harman kardon tuneuh!

Wat een LEIPE trak!:okdan: :dubbel:

Ik ben meer een house-dude... Maar deze track is echt cool! Kan direct op vinyl mijn inziens. Zeker opzenden naar NEWS mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ik zou die zwarte schijf direct kaufen!

Mag ik vragen hoe je je track zo 'vol' krijgt? Het komt op je af en blaast je omver, als ik dat zo mag zeggen. Deze track staat als een huis. Hoe krijg je zoiets voor de bakker?

Bang Bang Bang .. :geslaagd:

Zalig z'n trackie .. Zit cool ineen en de afmix vind ik supper ..

Heb je nog geen platen contract wan,t zulke demo's behoren op vinyl gezet te worden ..

R.E.S.P.E.C.T. :halleluja

Greetz,
Com8

vinyl.gif

Je kent m'n mening inmiddels wel over je tracks.
Is hiermee zeker niet veranderd!

:D dit KAN je natuurlijk ook negatief opvatten.. maarre..

:biertje:

Origineel geplaatst door Com-Eight
Bang Bang Bang .. :geslaagd:

Zalig z'n trackie .. Zit cool ineen en de afmix vind ik supper ..

Heb je nog geen platen contract wan,t zulke demo's behoren op vinyl gezet te worden ..

R.E.S.P.E.C.T. :halleluja

Greetz,
Com8

vinyl.gif

Ik heb inmiddels al wat platencontract en een publishings contract bij Chrysalis.
Op mijn website kun je zien welke, bij releases.

Origineel geplaatst door Steven V

Mag ik vragen hoe je je track zo 'vol' krijgt? Het komt op je af en blaast je omver, als ik dat zo mag zeggen. Deze track staat als een huis. Hoe krijg je zoiets voor de bakker?

Daar vraag je me wat, ik denk dat het vooral een kwestie van alle geluiden goed EQ'en, compressen en afstemmen op elkaar. Met een beetje creatief gebruik van samples kun je een heel eind komen. Het is ook geen misdaad om een loopje te gebruiken om de boel wat dikker te maken, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat de hele track een grote loop is, maar bijv. enkel een hihat loopje oid.
Het is dan wel belangrijk dat je deze zo in je track verwerkt, zodat ie niet meer herkenbaar is, maar toch dat beetje extra geeft. Ik gebruik vaak stukken uit breakbeats om de lage sounds 'natuurlijk' te laten klinken, dus geen synth. Ik krijg het iig bijna niet voor elkaar om voor zo'n track een synth te gebruiken om een lekkere subbass te maken.
Ik pak gewoon een aantal breakbeats, deze hak ik door mekaar, filter het hoge weg, en het lage boost ik wat op, en deze gaat door de compressor, om het wat vetter te maken. Daarnaast zet ik dus dat ene hihat loopje, wat standaar percussie (closed hihats, snares e.d.) en wat losse percussie stabs.
Dan staan de beats, en dan ga je een atmosfeer creeeren, losse geluiden, en wat coole duistere geluiden die je kunt samplen of van een sample cdtje trekt. Probeer iig als je sample cd's gebruikt om de geluiden een eigen sound te geven, laat er niks van over ;).

Dit alles gaat samen door een andere compressor waarvoor een 5 bands EQ staat met het laag wat hoger, die de zooi wat lekker laat pompen, een multiband compressor voor het mid en hoog en nog een soort multiband compressor, nl. die van AKAI; Quadcomp. Deze plugin geeft de finishing touch aan mijn tracks, het maakt je track net wat warmer, en laat het hoog wat mooier uitkomen, die vaak een beetje verliest door het compressen.

Dat is mijn werkwijze, maar dat wil niet meteen zeggen dat het voor jou ook werkt.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Daar vraag je me wat, ik denk dat het vooral een kwestie van alle geluiden goed EQ'en, compressen en afstemmen op elkaar. Met een beetje creatief gebruik van samples kun je een heel eind komen. Het is ook geen misdaad om een loopje te gebruiken om de boel wat dikker te maken, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat de hele track een grote loop is, maar bijv. een hihat loopje oid.
Het is dan wel belangrijk dat je deze zo in je track verwerkt, zodat ie niet meer herkenbaar is, maar toch dat beetje extra geeft. Ik gebruik vaak stukken uit breakbeats om de lage sounds 'natuurlijk' te laten klinken, dus geen synth. Ik krijg het iig bijna niet voor elkaar om voor zo'n track een synth te gebruiken om een lekkere subbass te maken.
Ik pak gewoon een aantal breakbeats, deze hak ik door mekaar, filter het hoge weg, en het lage boost ik wat op, en deze gaat door de compressor, om het wat vetter te maken. Daarnaast zet ik dus dat ene hihat loopje, wat standaar percussie (closed hihats, snares e.d.) en wat losse percussie stabs.
Dan staan de beats, en dan ga je een atmosfeer creeeren, losse geluiden, en wat coole duistere geluiden die je kunt samplen of van een sample cdtje trekt. Probeer iig als je sample cd's gebruikt om de geluiden een eigen sound te geven, laat er niks van over ;).

Dit alles gaat samen door een andere compressor waarvoor een 5 bands EQ staat met het laag wat hoger, die de zooi wat lekker laat pompen, een multiband compressor voor het mid en hoog en nog een soort multiband compressor, nl. die van AKAI; Quadcomp. Deze plugin geeft de finishing touch aan mijn tracks, het maakt je track net wat warmer, en laat het hoog wat mooier uitkomen, die vaak een beetje verliest door het compressen.

Dat is mijn werkwijze, maar dat wil niet meteen zeggen dat het voor jou ook werkt.

leuke uitleg. maar welke "gewone" gecompressor gebruik je voor je kicks of breakbeats? want ik vind
dat je kick altijd wel lekker klinkt. ik weet dat goed bronmateriaal wel veel doet, maar de juiste
compressor kan toch wel een extraatje meer geven.

Origineel geplaatst door isnieZot
leuke uitleg. maar welke "gewone" gecompressor gebruik je voor je kicks of breakbeats? want ik vind
dat je kick altijd wel lekker klinkt. ik weet dat goed bronmateriaal wel veel doet, maar de juiste
compressor kan toch wel een extraatje meer geven.

Die van Sonitus:
http://www.cakewalk.com/Products/Sonitus/sonitus.asp

De kicks bestaan ook meerdere kicks, ik combineer deze altijd, 1 voor de bass, en nog wat voor de punch.

Origineel geplaatst door forcesupreme
Daar vraag je me wat, ik denk dat het vooral een kwestie van alle geluiden goed EQ'en, compressen en afstemmen op elkaar. Met een beetje creatief gebruik van samples kun je een heel eind komen. Het is ook geen misdaad om een loopje te gebruiken om de boel wat dikker te maken, en dan bedoel ik natuurlijk niet dat de hele track een grote loop is, maar bijv. enkel een hihat loopje oid.

Hee dit is nu erg interessante info! Die truuks ga ik ook eens proberen (als ik een sampler heb tenminste --- binnenkort).

Bedankt!

Back