[ambient]soundscape-achtige : iets wat je niet van Prime verwacht!

Origineel geplaatst door Bass
MOOI = De beroemde Jarre pad in Oxygene/ Enigma tapijten

VET = 3 Memorymoog zaagtanden enigszins gedetuned

die eerste heb ik zo`n beetje in me An1xje..
die 2e helaas niet :( ( ooit.. ooit... )

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
maar t is geen pre-set!

Sorry, typfoutje, ik bedoelde patch (of voice; hoe dat ook heet bij Yamaha).

(het was me al wel duidelijk hoor ;) )

Origineel geplaatst door Danny
Niet alle goeie geluiden moeten veel laag hebben of veel diepte bezitten om toch mooi te zijn ;)

:doei:

Zou de wereld voor mensen-die-een-mooi-geluid-willen-maken wel een stuk makkelijker maken.

Origineel geplaatst door Frer!k
Zou de wereld voor mensen-die-een-mooi-geluid-willen-maken wel een stuk makkelijker maken.

Dat is nou juist niet de bedoeling....je moet er wel wat moeite voor doen vind ik...
alles moet maar 1 2 3 klaar

Origineel geplaatst door Bass
Dat is nou juist niet de bedoeling....je moet er wel wat moeite voor doen vind ik...
alles moet maar 1 2 3 klaar

Alsof geluiden waar je lang aan geprogrammeerd hebt, per sé zwaar en diep moeten zijn :confused: .

Er zijn iele stringgeluiden waar ik maanden over heb gedaan om ze op de SY99 goed te krijgen ... en deze mogen juist niet zwaar en diep zijn. Of franse hoorns met heel fijne nuances: weinig diep en zwaar, maar ongeloofelijk complex qua opbouw en articulatie.

Trouwens, de bruikbaarheid van geluiden hangt veel af van de stijl die je speelt. Misschien dat voor de meer 'commerciële' stromingen zware en diepe geluiden beter zijn, maar voor andere richtingen zullen juist die iele geluiden meer geschikt zijn.

Ik ben bv totaal niks met de alombekende supersaw, maar ik kan me geen trance inbeelden zonder dat geluid.

't Is dus maar waar je voor gaat en staat :)

(even ter info: ik ben alles behalve een presetgebruiker)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
(even ter info: ik ben alles behalve een presetgebruiker)

daar is een SY99/77 idd veel te leuk voor

Back