Een externe harde schijf, of een betere computer??

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sarasota

Nieuwkomer
Hey,

Dit is mijn probleem:
Ik werk thuis met Protools LE, maar die geeft regelmatig fouten door CPU-tekort. Ik werk op een PC (2.6 Ghertz, 256 MB Ram, 120 GB). De sessie zijn wel gesaved op de algemene harde schijf want ik beschik niet over een externe... Wat kan ik nu het beste doen volgens jullie? Een externe schijf kopen of ineens een betere computer? Ik moet je er wel bijvertellen dat ik maar 15 ben en dus niet over veel geld beschik...

Alvast bedankt...

P.S. Weten jullie misschien of het mogelijk is om Protools en Reason te combineren?

als je een melding krijgt dat je een tekort aan CPU hebt dan houdt dat in dat je pc te weinig rekenkracht heeft. Dat heeft niks te maken met schijfruimte. Volgens mij lost een nieuwe HD niet zoveel op.

-- HW

Ik weet niet wat je precies allemaal doet met ProTools, maar 2.6 GHz is wel genoeg. Ik zou in ieder geval een bak geheugen er bij kopen, je moet minimaal 512MB en eigenlijk gewoon 1GB aan geheugen hebben. Zeker onder Windows XP. En zeker bij het bewerken van audio.

Maar maak je opnames met ProTools of gebruik je hem als een soort luxe Magix Music Maker om loopjes te organiseren en te voorzien van effecten en dergelijke? Want als je PC herrie maakt omdat er een 10.000 RPM schijf aan het blazen is terwijl je opneemt vervang je probleem A door probleem B.

Verder kun je ook gewoon een extra schijf IN je PC hangen, dat is wat goedkoper.

Origineel geplaatst door Sarasota
Ik werk met audio en MIDI, maar zelf als ik enkel met MIDI werk geeft hij die fouten, dat kan toch niet? Of is dat stom van mij??

Euhm ProTools LE werkt niet met een speciale ProTools kaart of wel? Kan het niet zijn dat hij of te weinig geheugen heeft en daardoor in de problemen komt of dat je geluidskaart extreem veel CPU trekt bij lage latency settings?

Als je met een Atari al probleemloos MIDI kunt aansturen, lijkt me een computer die 100 keer zo snel is ook wel voldoende.

Trouwens, het is ook geen slim plan om ieder spoor zijn eigen reverb te geven, ik zie dat nog wel eens terug komen bij mensen die klagen over te weinig CPU.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back