Eindelijk een Lindrum

ow en mocht je nog extra info of updats of iets dergelijks willen hebben,kijk dan even op: http://www.forat.com/

forat heeft de service en dergelijke van linn overgenomen...check it out!!

Linndrum op Vanity 6 - Nasty girls :

Attachments

• vanitylinn.mp3
    376,3 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door Bass
Linndrum op Vanity 6 - Nasty girls :

Voor wat betreft de kick, snare en clap zou ik bijna zweren dat het een Sequential Tom is. Kan aan de lage bitrate liggen dat ik het verschil bijna niet hoor.
Maar wat vond ik die Vanity altijd 8~ :W

Frankie Goes To Hollywood :

Relax
Two tribes

Don Henley - Boys of summer
Prince - Alles van voor 1990

..Linn

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Stock, Aitken & Waterman producties.

Hee, we waren net zo lekker op gang, nou gaan we dat ding niet lopen afkraken he !!!
:duivels:

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Voor wat betreft de kick, snare en clap zou ik bijna zweren dat het een Sequential Tom is. Kan aan de lage bitrate liggen dat ik het verschil bijna niet hoor.

Ik ken de SCI Tom niet, maar het zou me niks verbazen als dat inderdaad zo is.

De SCI Tom/Drumtraks, Oberheim DX/DMX en de Linndrum LM-1/LM-2 zijn allemaal 8-bit sample players met analoge VCA's (en ook VCF's voor de bassdrum en de toms/conga's) eraan gekoppeld. Vandaar dat het geluid van deze machines erg veel op elkaar lijkt. Qua klank zit het verschil 'm vooral in de gebruikte samples, maar ook hier zijn er weer grote overeenkomsten. De samples zijn trouwens uitwisselbaar, dus je kunt je Linndrum als een DMX laten klinken of je Drumtraks als een Linndrum. :)

De grootste verschillen: voor een harde punch kun je het beste een SCI Drumtraks nemen en voor de groovy sequencer en de realtime control een Linndrum. En de Oberheim DMX voor het sexy display. ;)

Sorry dat ik hier een beetje OT ga, maar dit lijkt me toch ook wel interessant voor andere forummers :

Dus je kunt gewoon Linndrum eproms in een SCI Tom steken, of kan dit alleen bij de Drumtraks ?
Aangezien de Tom met verwisselbare cartridges (ala Atari 2600) werkt, ik weet trouwens niet of dit bij de Drumtraks ook zo is ?

Dus je kunt gewoon Linndrum eproms in een SCI Tom steken, of kan dit alleen bij de Drumtraks ?
Aangezien de Tom met verwisselbare cartridges (ala Atari 2600) werkt, ik weet trouwens niet of dit bij de Drumtraks ook zo is ?

De geluiden van de Linndrums, Drumtraks, DX en DMX zijn allemaal geprogrammeerd in losse, makkelijk verwisselbare eproms. Bij de Sequential Tom zitten die eproms in het cartridge. Ik weet niet precies hoe zo'n catridge in elkaar is gezet, maar als je bij die eproms kan komen, dan kun je er volgens mij zonder al teveel problemen nieuwe geluiden in programmeren.

Ik weet niet of dat bij die oude eproms anders was, maar die dingen van tegenwoordig kan je rustig een week of langer in de volle zon leggen zonder dat er wat gebeurt :mexico:
Ik had dat verhaal nl. ook al eens gehoord, en heb een keer de proef op de som genomen.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
De geluiden van de Linndrums, Drumtraks, DX en DMX zijn allemaal geprogrammeerd in losse, makkelijk verwisselbare eproms. Bij de Sequential Tom zitten die eproms in het cartridge. Ik weet niet precies hoe zo'n catridge in elkaar is gezet, maar als je bij die eproms kan komen, dan kun je er volgens mij zonder al teveel problemen nieuwe geluiden in programmeren.

Ja inderdaad, maar de orignele sounds zitten in de Tom zelf. Ik vraag me af of die dan in sockets zitten (zal wel zeker ?).
In dat geval zou het mogelijk moeten zijn :)

Origineel geplaatst door bazziman
Was het niet zo bij die LinnDrum dat je je chippies onder de zonnebank (of in ieder geval in UV licht) moest leggen om ze te wissen?

In zowel de Linndrums, Drumtraks, DX en DMX zijn de geluiden geprogrammeerd in eprom chips en die kun je inderdaad met UV licht wissen.

Ik heb volgens mij een keer een verhaal van Kevin Lightner gelezen en die schreef dat je erg interessante geluiden kreeg als je een UV-lamp boven de eproms van een Linndrum zette, terwijl de Linndrum stond te sequencen. :)

Ja inderdaad, maar de orignele sounds zitten in de Tom zelf. Ik vraag me af of die dan in sockets zitten (zal wel zeker ?).
In dat geval zou het mogelijk moeten zijn :)

Ik zou je echt niet kunnen vertellen of die eproms nou wel of niet in sockets zitten. Tot vandaag wist ik niet eens, dat er geluiden in de Tom zelf zaten. Maak 'm eens open, zou ik zeggen. :)

Jawel, zonder cartridge heb je de beschikking over de wel 8 standaard geluiden , i.t.t. de 7 die in de cartridges zitten :D

Ik zal 'm binnenkort eens openschroeven , als de track, waarin 'ie momenteel fungeert, af is :)

Ik heb een DX met een setje Linn proms van Boemtjak en dat funkd!!!
Heb mede door de proms het ritme van Prince's 1999 bijna identiek geprogrammeerd.

Gefeliciteerd met je aankoop Jena_mu6, het schijnt idd een erg mooie machine te wezen

Wat brengen die dingen nu op zo heden ten daags?? Ik heb namelijk ook een mogelijkheid er een over te nemen, maar weet niet precies of de prijs er wel naar is (550 euros).

Back