Gratis Eminent 310 (Amsterdam)

Origineel geplaatst door Riezz73
ding is vuil.. althans moet gewoon schoongemaakt worden,

nu ff de handleiding erbij pakken jongens :D :D

dan is hopelijk ook het probleem met het linker register verholpen.. (volgens handleiding nummer 13 en 14 ) dat doet dus helemaal niks.. en als ik bijv. de stringsens. gebruik voor benedenklavier.. dan hoor ik niks meer als ik de strings weer uit zet..

ik hoor enkel geluid op beneden als ik de Sustain Register groep gebruikt.. terwijl eigenlijk Principal groep (13) en Tibia groep (14) voor de linkerhand zijn.. maar die 2 laatste doen het totaal niet althans denk ik

Balance schuif (19) werkt ook niet en blijft hangen op zo`n 1/3 van onder... krijg hem niet lager geduwd

voor de rest werkt alles, maar moet gewoon schoongemaakt worden.. jarenlang in kamer gestaan met rokers en houtkachel

stringensemble en bassen werken goed.. en dat geluid he!! :D :D nu nog een Smallstone eraan

btw. hoe sluiten jullie de Eminent aan op jullie mixer/dingetjes..?? via koptelefoon uitgang of????

alle tips en handigheidjes.. uitermate welkom.. via hier... via pb of via mijn emailadres

Ik heb een stekkertje linksonder er half ingestoken. Denk dat het koptelefoon is. Past niet lekker maar werkt prima, elke 3 maanden valt hij er uit :)

Maar ik moet nog steeds de 3 channel output aan de achterkant splitten. Geen idee wat voor spanning daar op staat, toen was de standaard nog niet "line input 1V", dus oppassen.

Je wilt een koptelefoon naar stereo jack kabel hebben, die kan er dan in z'n geheel in. ;)
Op die manier krijg je de stereo strings het beste op je mengpaneel aangesloten.
De kabel is gewoon te koop bij de betere muziekhandel.

Volgens Marcel D is de aansluiting op de achterkant zo "proprietary" dat het maar beter is gewoon de standaard koptelefoonplug te gebruiken... :D

Origineel geplaatst door wesko
Ik heb een stekkertje linksonder er half ingestoken. Denk dat het koptelefoon is. Past niet lekker maar werkt prima, elke 3 maanden valt hij er uit :)

Maar ik moet nog steeds de 3 channel output aan de achterkant splitten. Geen idee wat voor spanning daar op staat, toen was de standaard nog niet "line input 1V", dus oppassen.

dat is inderdaad de koptelefoon uitgang.. :D

over die 3 channel output zegt de handleiding:

Voor extra versterking kunt u gebruik maken van de 3D output. Omdat de Eminent 310 is uitgevoerd met het Orbitone 3D Systeem, is een opname op een bandrecorder alleen mogelijk d.m.v. een goede microfoon
Het is ook mogelijk hiervoor de speciale 3 kanalen box te gebruiken (zie: output 3 channel amplifier) Nadere bijzonderheden over deze box zal uw dealer u gaarne geven :)

Origineel geplaatst door Hanz
Je wilt een koptelefoon naar stereo jack kabel hebben, die kan er dan in z'n geheel in. ;)
Op die manier krijg je de stereo strings het beste op je mengpaneel aangesloten.
De kabel is gewoon te koop bij de betere muziekhandel.

Volgens Marcel D is de aansluiting op de achterkant zo "proprietary" dat het maar beter is gewoon de standaard koptelefoonplug te gebruiken... :D

Hmmm.. ik heb het gewoon mono. Sta ik effe voor lul dat ik de strings als mono beschouwde!
:confused:

Het orgel heeft 3 versterkers en dus drie luidsprekers en die schijn je alle drie apart uit de achteraansluiting te kunnen halen... Nu nog een pugje vinden :confused:

De koptelefoon aansluiting is zodanig aangesloten dat alle 3 de bronnen in stereo te horen zijn:okdan:

Hanz, welke phaser heb jij gebruikt?

Phaser uit gratis pakketje Tracktion (had ik al eens gepost, dacht ik; komt érg close bij de SmallStone).
Reverb & Tape Delay uit TC M300.

Die klinkt idd niet verkeerd! Wordt waarschijnlijk nog mooier als de de phasing links te horen is en de delay ervan (ca 0,5s) rechts...

Ik gebruik zelf de phaser van Timeworks, een VST plugin. Maar een echte small stone gaat diep, dat heb ik nog uit geen enkele simulatie gehoord... Zoals deze :halleluja

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door jgeers01
Die klinkt idd niet verkeerd! Wordt waarschijnlijk nog mooier als de de phasing links te horen is en de delay ervan (ca 0,5s) rechts...

Ik gebruik zelf de phaser van Timeworks, een VST plugin. Maar een echte small stone gaat diep, dat heb ik nog uit geen enkele simulatie gehoord... Zoals deze :halleluja

Zal ik 's doen, dit was meer een testje of ik wat spanning kon opbouwen. Die delay ken ik ook van Jarre, nog nooit gedaan eigenlijk.

Maar een echte small stone gaat diep, dat heb ik nog uit geen enkele simulatie gehoord... Zoals deze :halleluja

Heb jij dit zelf gespeeld??

Origineel geplaatst door demian

Nee, het is een fragment van Jarrography. Ik vind het een ultiem voorbeeld van hoe de Eminent kan klinken met een small stone. Ik probeer er -bij gebrek aan een echte small stone- zo dichtbij mogelijk bij te komen met VST plugins. Guitar Rig is aardig maar ik ben er nog geen tegengekomen met dezelfde diepte als de Electro Harmonix ;{

Het fragment is trouwens erg leuk om na te spelen (inc. pedalen!) 8~

Ah, en hoe zit het nou met de verschillende uitvoeringen van de pedalen? Klinken ze beduidend anders of zijn ze allemaal wel goed?

Origineel geplaatst door FLechdrop
Ah, en hoe zit het nou met de verschillende uitvoeringen van de pedalen? Klinken ze beduidend anders of zijn ze allemaal wel goed?

Flechdrop, wat bedoel je? Voor zover ik weet zijn er geen verschillende uitvoeringen van pedalen. De Eminent 310 is wel in verschillende uiterlijken op de markt gekomen maar qua klank zijn ze allen identiek. Of bedoel je dat niet?

Haha ik bedoelde de smallstones, omdat ik net pedalen had gelezen als laatste woord in jouw post schreef ik pedalen 8o)

Origineel geplaatst door demian

Beetje leunen op de toetsen... dit is toch geen hoger speelwerk? :confused:

hay

zo moet die wezen he , de eminent, ik ben niet zo te spreken over die digitale effecten op zo een vol mooi geluid
volgens mij maak je het armer en niet rijker van kleur en volheid
bij softhsynts en digitale synts zal dat wel anders zijn

nee dit is het geluid, zo een effect wil ik ook hebben(met orgel erbij)

greetz turtel:peukie:

Ik betaalde 50 EURI's bij een oude dame, soms gratis, soms duur maar in goede staat (zeg 200 EUR). Meer dan 300 zou niet hoeven maar laat je niet weerhouden.

Back