Realistic concertmate MG-1 (Moog) track/ filmpje

Lekker vals soms. Heb je veel ge-eqd? Vond het iets te vol qua geluiden op de drukke stukken. Beats mochten ook wat opgepompter. Misschien nog iets meer laag bij de kick?

En orgel gebruikt? Met filtering er over 1 van mijn favoriete mg1 geluiden. Vooral met akkoorden.

Hou hier trouwens ook van. Alles uit 1 bak. Tijdje terug nog snippet gemaakt met alleen een korg 700s. Niet eens een sequencer gebruikt. Hahaha

Moet ik maar eens afmaken.

Ai m'n oren.

Leuke bak maar deze demo doet hem echt geen recht. Probeer het eens te mixen zou ik zeggen :okdan:

Dank voor de reacties. Het beetje vals is met opzet gedaan met een langzame lfo. bij nader luisteren is hij hier en daar misschien wel wat vol. Je kunt ook hele dikke kicks maken met dit bakje, ik heb bewust voor wat wat minder harde sounds gekozen. Orgeltje heb ik nog niet gebruikt, moet ik nog verder ontdekken :)

Een goede mix doet aan frequentie spreiding. Elke geluid heeft een soort van eigen frequentie die een andere niet in de weg zit.

En dat is hier een beetje het probleem. Wat ook logisch is als je alles uit dezelfde synth haalt. Maar veel geluiden zitten elkaar in de weg. Ze zitten te veel in hetzelfde frequentie gebiedt.

Ik zou eens kijken of je sommige geluiden opnieuw kan maken die op andere frequenties zitten tov de rest. Soms kan het vervangen van 2 geluiden al veel meer ruimte geven voor de rest.

Verder is dat vals niet het probleem. En ik vind je geluiden wel wat hard in het gehoor klinken. Je zou naast het vervangen van geluiden ook eens kunnen kijken of je de resonatie freq peaks er uit kan halen per geluid.

Back