[keuze digitale mixer]tascam, yamaha, mackie? (of anderen)

Origineel geplaatst door Wodka
het gaat toch om veel geld, en ik doe liever in 1 keer een goeie investering dan dat ik er later spijt van krijg, daarom geef ik liever wat meer uit dan...

Jammer dat de verschillende mensen hier de DDX3216 een slechte investering vinden! Ik heb hem sinds hij net uit is, en heb er altijd heel veel plezier van gehad (...op één reparatie na, zie elders op dit forum...)! Hij kan alles wat je wilt (incl cascading) en dan ben je ruim onder je budget klaar... Het is echt een fijne mixer! puntuit!

Als je wilt mag je best eens komen spelen!

Groet,
Roy

Tascam, Mackie, Soundcraft en Yamaha hebben al jaren ervaring met digitale mixers, dit is de eerste behringermixer... Ik heb absoluut niks tegen behringer, ik gebruik zelf ook spul van ze, omdat ze gewoon voor een goeie prijs leuke producten leveren die zeker niet slecht zijn. Maar als ik een professionele digitale mixer zoek ga ik niet naar de goedkoopste zoeken ;) Dan zoek ik liever de beste (voor mijn budget).

Deez' ook al gezien?
IS een stuk(je) duurder, maar misschien de moeite om verder te sparen ervoor?

Mackie TT24:

TT24-sm.jpg

Back:

TT24-rear-sm.jpg

Is/was bij Feedback in de aanbieding =( : €7499,-

Lijkt me wel een top bak!

die had ik al gezien, die is voornamelijk gemaakt voor live gebruik terwijl ik voor studio-gebruik ga...

Tascam, Mackie, Soundcraft en Yamaha hebben al jaren ervaring met digitale mixers, dit is de eerste behringermixer... Ik heb absoluut niks tegen behringer, ik gebruik zelf ook spul van ze, omdat ze gewoon voor een goeie prijs leuke producten leveren die zeker niet slecht zijn. Maar als ik een professionele digitale mixer zoek ga ik niet naar de goedkoopste zoeken ;) Dan zoek ik liever de beste (voor mijn budget).

Bezie het dan zo, geen enkele van die sub 5000€ digitale mixers kan qua EQ op tegen bv. een EQ van een UAD. De AD/DA's in de Behringer moeten zeker niet onderdoen voor die andere tafels. Met bv. 2 van die behringers en 2 UAD's doe je véél meer dan met enkel maar 2 yammies of Tascams of ... en dat voor evenveel geld.

Het zijn wel oerlelijke tafels :D

Ik heb zelf dan maar een oud analoog beestje, ondanks dat gebruik ik de eq haast nooit.
Mijn frequenties veranderen toch de hele tijd, dus heeft het weinig nut om de eq op de mixer te gebruiken.
Dat doe ik met mijn synths al, anders gaat de gemaakte patchs gewoon niet door naar de volgende ronden.
Hoewel dat weer wat kort door de bocht is met al dat moduleer geweld, maar je begrijpt wat ik bedoel!

Maar toen ik die mx 1600 van yamaha kocht waren die digitale mixers nog niet in trek.
Als ik het overnieuw mocht doen kocht ik dus ook een digitale mixer zodat ik al mijn
creaties kan saven. In dat opzicht is mijn analoge tafel de zwakste schakel, ook kwa ruimteverbruik.
Maar daarintegen klinkt de gain wel weer goed en biedt het meer overzicht dan een digitale mixer.

Wat die behringer betreft hij zal zijn geld wel waard zijn, vooral bijv. voor mijn producties, " als ik het zo mag noemen".
Maar op langer termijn!

Ik heb dus toevallig die compresser van behringer, en die begon na een half jaar al te kraken.
Dat is voor "zo'n" comp. niet zo erg want je hoeft hem toch alleen maar een keer in te stellen, dus dat
maakt niks uit voor het eind-resultaat,

maar wat ik nu wil zeggen is dat mijn Yamaha mx 1600 (ik weet het niet precies hou oud) misschien al 10 jaar of ouder
is. En daarvan de faders nog helemaal clean klinken.
Ik ondervond bij die mx 1600 af en toe wel bij 2 kanalen wat ruis in de eq maar dat was weg na een paar keer drukken.
En nu helemaal want ik heb hem opengeschroefd en er een stofzuiger doorheen gejaagd!

Conclussie: Koop gewoon die 0v1 96, en heb je genoeg poen en kom je kanalen tekort koop je er gewoon nog een.
eureka:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ELectronic SKIL

Maar daarintegen klinkt de gain wel weer goed en biedt het meer overzicht dan een digitale mixer.

Bij de nieuwe digitale mixers klinkt de gain zo goed als analoog, dat scheelt niet meer veel.

Wat die behringer betreft hij zal zijn geld wel waard zijn, vooral bijv. voor mijn producties, " als ik het zo mag noemen".
Maar op langer termijn!

Hier heb je een punt, ik kijk niet alleen naar de specs van een mixer, ik vind het heel belangrijk dat die mixer ook degelijk gebouwt is en dat ik er ook voorlopig mee vooruit kan.

Hier heb je een punt, ik kijk niet alleen naar de specs van een mixer, ik vind het heel belangrijk dat die mixer ook degelijk gebouwt is en dat ik er ook voorlopig mee vooruit kan.

Zo'n conclusies moet je trekken uit feiten, bv. dat de rotary encoders van de digitale Behringer van slechtere makelij zouden zijn of de faders van een inferieure kwaliteit. Jij kijkt naar naambekendheid zoals zoveel mensen met Behringer doen. Ik heb hier nergens kunnen uit concluderen dat die Behringer mixer ook echt van een inferieure kwaliteit zou zijn.

Ik ben zelf ook niet echt een Behringer liefhebber maar dat wil niet zeggen dat je verkeerde conclusies moet trekken of geruchten gaan verspreiden over iets dat misschien wel compleet niet klopt.

Bij de nieuwe digitale mixers klinkt de gain zo goed als analoog, dat scheelt niet meer veel.
Nogmaals, de gain/pre-amp van de 01v96 klinken zo goed als analoog want ze ZIJN 100% analoog! :stupid

Inderdaad, specs is 1 ding geluids- en bouwkwaliteit een ander...

Bij digitale mixers is het echt wel belangrijk dat je de laatste generatie pakt want
hier is (itt analoge mixers) nog veel evolutie in hoor en 24-bit is echt wel nodig.
Voor de gearlist die jij hierboven post (+ nog wat extra kanalen igv uitbreiding) en
binnen je budget blijven volgende mixers over: 01v96, DM24 & DDX.

De DDX krijgt wel veel positieve reviews en zal prijs/kwaliteit wel meer dan OK zijn MAAR
niemand weet hoe dat ze na 3 jaar nog gaan zijn. Behringer heeft nu eenmaal zijn
"brakkige" reputatie verdiend en het is zelfs hun eerste digitale mixer dus :bekdicht:
Bovendien moet je nog een ADAT interface aanschaffen om te interfacen met je PC.

De DM24 & de 01v96 zijn volgens mij aan elkaar gewaagd (ik heb lang getwijfeld
tussen beiden en heb ze ook allebei uitvoerig getest.) De DM24 voelde inderdaad
iets analoger aan maar ben toch voor de 01v96 gegaan omdat de DM24 volgens mij
al end-of-life is en er dus niet verder voor ontwikkeld wordt en voor de 01v96 wel.

Zo is er vorige maand bvb nog de 01v96 V2 uitgekomen (gratis update) en binnenkort
komen er nieuwe FX & een mLAN kaartje uit. Er komen ook regelmatige updates voor
die SM software (ook gratis). Ik vind dus echt dat dit mixertje nog wel een tijdje te leven heeft.

Ook heeft Yamaha volgens mij meer ervaring/traditie bij digitale mixers en is het
"de standaard" waaraan alle anderen gemeten worden... Als je 1 keer een Yamaha mixer
gewend bent en je upgrade of je komt in een studio terecht met bvb een 02r96 dan ben je er ook onmiddelijk mee weg.

Ik heb de DM24 dus niet geschrapt omdat die slechter klonk of onhandiger werkte!

Zo, ik hoop dat dit je wat verder helpt...

Kijk, dat is een antwoord waar ik wat mee kan :)

Wat je zegt over die behringer, zo denk ik er precies over, het is hun eerste digimixer en nogmaals, ik heb niks tegen behringer, ik heb hier ook spul van ze staan, maar om nou een digimixer van ze te kopen... (op dit moment in ieder geval niet)

---

Ik heb trouwens van iemand een aanbod gekregen of ik zijn D8B (nieuwste hardware versie, niet nieuwste software versie) wou overkopen, het enige echte nadeel van die mixer is dat die niet op 96kHz werkt, dus ik wacht even af wat me dat zou gaan kosten. Maar ik denk dat ik toch voor een 96kHz mixertje ga.

Dit snap ik niet. Als ik op m'n 01V96 de gain opendraai krijg ik nog steeds digitale distortion die zeker niet fijn/bruikbaar klinkt.
De preamp kan dan wel analoog zijn, maar hij is nog steeds gekoppeld een een AD.(en volgens mij zit er niet zo'n DbX
type IV soft limiter in).

Overigens voelt de 01V96 gewoon goed aan, is hij logisch opgebouwd en werkt hetzelfde als z'n grote broers.
Let er wel op dat op 96 KHz 2 van de 4 FX wegvallen en je het aantal adat i/o moet halveren.

Origineel geplaatst door Backdrop
Let er wel op dat op 96 KHz 2 van de 4 FX wegvallen en je het aantal adat i/o moet halveren.

Dat wist ik, die FX die wegvallen zijn toch alleen de interne FX? Extern blijft toch hetzelfde?

Even een iets geforceerde reactie.

Voor iemand die nog nooit zo'n apparaat aangeraakt heeft weet je wel erg goed wat je wilt.
En om op ervaringen van anderen af te gaan zou ik toch maar oppassen want die zijn altijd subjectief.

En zolang je niet zelf met eigen ogen en handen zulke apparaten hebt gecheckt hebt zal dit draadje tot vervelends toe door blijven gaan. Of je koopt dan iets waarvan je maar moet afwachten of het JOUW ding is.

Origineel geplaatst door fuse
Even een iets geforceerde reactie.

Voor iemand die nog nooit zo'n apparaat aangeraakt heeft weet je wel erg goed wat je wilt.
En om op ervaringen van anderen af te gaan zou ik toch maar oppassen want die zijn altijd subjectief.

En zolang je niet zelf met eigen ogen en handen zulke apparaten hebt gecheckt hebt zal dit draadje tot vervelends toe door blijven gaan. Of je koopt dan iets waarvan je maar moet afwachten of het JOUW ding is.

En daarom ben ik nog steeds op zoek naar iemand hier in de buurt waar ik eens kan langsgaan, liever niet TE ver weg aangezien ik geen eigen vervoer heb, op de fiets na :D

Ik kan bij iemand gaan kijken naar de d8b, maar dat is in Den Haag en ook voor de DM24 heb ik iemand, maar dat is in friesland... Wees gerust ;) ik koop zo'n ding niet voordat ik ze ook in het echt met elkaar vergeleken heb.

Dat wist ik, die FX die wegvallen zijn toch alleen de interne FX? Extern blijft toch hetzelfde?

Als je analoog een Reverb aansluit blijft ie natuurlijk ook werken als je naar 96KHz gaat. Maar de adat i/o worden gehalveerd (de spdif niet).

Origineel geplaatst door Backdrop
Als je analoog een Reverb aansluit blijft ie natuurlijk ook werken als je naar 96KHz gaat. Maar de adat i/o worden gehalveerd (de spdif niet).

dat snap ik, maar ik bedoel of hij de inserts dan niet ook halveerd?

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Waarom zouden die halveren?

ik zou het niet weten, daarom vraag ik het ;)

maar die worden dus niet gehalveerd, dan maakt mij het niet veel uit dat ik "maar" 2 interne effecten kan gebruiken.

En ik heb weer een vraag...

Ik heb van verschillende mensen nu al gehoord dat ik geen geluidskaart nodig heb als ik die 01v96 of dm24 zou kopen... oja? hoezo dat dan? Ik kan me dit namelijk dus niet voorstellen, waarop draaien mijn vst's dan?

Iemand een idee?

JA!

Dm-24 en de 01v96 kan je uitbreiden met respectievelijk firewire kaart en mlan kaart. Hierdoor kan je ze als audio interface laten fungeren.

En als controller voor je software ;).

Back