Origineel geplaatst door Wodka
Bij de nieuwe digitale mixers klinkt de gain zo goed als analoog, dat scheelt niet meer veel.
Nogmaals, de gain/pre-amp van de 01v96 klinken zo goed als analoog want ze ZIJN 100% analoog!
Hier heb je een punt, ik kijk niet alleen naar de specs van een mixer, ik vind het heel belangrijk dat die mixer ook degelijk gebouwt is en dat ik er ook voorlopig mee vooruit kan.
Inderdaad, specs is 1 ding geluids- en bouwkwaliteit een ander...
Bij digitale mixers is het echt wel belangrijk dat je de laatste generatie pakt want
hier is (itt analoge mixers) nog veel evolutie in hoor en 24-bit is echt wel nodig.
Voor de gearlist die jij hierboven post (+ nog wat extra kanalen igv uitbreiding) en
binnen je budget blijven volgende mixers over: 01v96, DM24 & DDX.
De DDX krijgt wel veel positieve reviews en zal prijs/kwaliteit wel meer dan OK zijn MAAR
niemand weet hoe dat ze na 3 jaar nog gaan zijn. Behringer heeft nu eenmaal zijn
"brakkige" reputatie verdiend en het is zelfs hun eerste digitale mixer dus

Bovendien moet je nog een ADAT interface aanschaffen om te interfacen met je PC.
De DM24 & de 01v96 zijn volgens mij aan elkaar gewaagd (ik heb lang getwijfeld
tussen beiden en heb ze ook allebei uitvoerig getest.) De DM24 voelde inderdaad
iets analoger aan maar ben toch voor de 01v96 gegaan omdat de DM24 volgens mij
al end-of-life is en er dus niet verder voor ontwikkeld wordt en voor de 01v96 wel.
Zo is er vorige maand bvb nog de 01v96 V2 uitgekomen (gratis update) en binnenkort
komen er nieuwe FX & een mLAN kaartje uit. Er komen ook regelmatige updates voor
die SM software (ook gratis). Ik vind dus echt dat dit mixertje nog wel een tijdje te leven heeft.
Ook heeft Yamaha volgens mij meer ervaring/traditie bij digitale mixers en is het
"de standaard" waaraan alle anderen gemeten worden... Als je 1 keer een Yamaha mixer
gewend bent en je upgrade of je komt in een studio terecht met bvb een 02r96 dan ben je er ook onmiddelijk mee weg.
Ik heb de DM24 dus niet geschrapt omdat die slechter klonk of onhandiger werkte!
Zo, ik hoop dat dit je wat verder helpt...