programma's over muziek op tv

Bahamut

yip yip
Ik vroeg me zomaar af, is er eigenlijk wel eens iets interessants over electronische muziek op TV (geweest)?
Heeft iemand ooit wel 's een
documentaire over synthesizers of over het maken van electronische muziek gezien?
Ik kan me niets herinneren, best vreemd eigenlijk dat er nooit zoiets op tv is :(

jawel
in lola da musica is wel een wat.
en starmaker;)
maar volgens mij blijft het daarbij

Alleen interviews met beroemde sterren, zijn nog wel eens leuk. Ik heb laatst een hele vette interview met Apollo 440 gezien. Die echt schitterend over de minimoog aan het slijmen waren. ;)

Minimoog is een van de meest invloedrijke synths geweest voor veel van onze helden. :)

Maar ooit bij de VPRO een docu over Speedy J gezien. Erg tof was dat. En af een toe een item bij een programma en laten ze een of andere sjaak in de studio zien. En wie dan de meeste apparaten raad wint dan. ;)

weet je wat.
ik ga binnenkort toch dit land overnemen (democratisch of dmv een staatsgreep,ben er nog niet uit) dan zorg ik dat er op de staats tv een zender is geheel gewijd aan synths en muziek en zo. noem ik het wel dutch synth tv of zo

binnenkort komt er een docu over ons (mijn collega zki ,en ik) op euhhh...zender weet ik ff niet meer.

een vriend van ons die cameraman/regisseur is, heeft ons een paar maanden gevolgd..je ziet ons dan overal en nergens draaien en er is ook gefilmd in de studio...het gaat niet echt diep ofzo, maar het is wel leuk kijkje in de keuken..

ik laat het wel weten als ik weet waar en wanneer het uitgezonden wordt..

Ik kan me er wel wat bij voorstellen..

Ik kan me er wel wat bij voorstellen..

Hmm.. een TV programma annex documentaire. Met Wendy Carlos als host .. Die vage gast met die soldatenpakjes als ultieme modular-bedwinger.. Bob Moog in tiroler jodel-pakje.. En alleen maar over VCO karakteristieken praten, filercurves tekenen/analyseren.. feedbackcircuits doorrekenen.. Modulatie Routings uittesten...

Elke dag van 6 tot 9 .. verplichte kost voor het hele gezin!

Dobre... vertel ons ff precies wanneer en waar dan enzo hè! Toch niet locaal-tv ofzoww? Dan moet je het maar DIV-Xen ofzo :)

Verder was er zo'n hele reeks op RTL 4 over de geschiedenis van verschillende popgroepen. Weet de titel zo niet meer. Was wel een leuk programma opzich...

Misschien eens oppperen bij Discovery Channel... The History of the Synth!!! Zo'n gast die dan synths op gaat graven enzo...en vervolgens gaat kijken of die ook door de geluidsbarriere heen kan... lijkt me wel lachuh..

wat op zich wel aardig is, en door velen de hemel in geprezen, maar mijns inzien op vele vlakken de draad laat liggen is de documentaire 'modulations', over hedendaagse dansmuziek.

verder ben ik in het bezit van de tweedelige 'special' die ooit gemaakt is door 'partyzone' (wie kent hte nog, met onze eiogen monique) over detroit...laatst weer eens bekeken, is best grappig...

verder is die docu van loladamuzika wel grappig. ze geven drie muzikanten (speedy j, orlando voorn en freq nasty) een aantal (dezelfde) samples waar ze een nummer mee moeten maken. is wel een grappige blik in de keuken.

verder hebben ze ook een keer dave clark gevolgd, wat erg grappig is, een special met dj hell en johannes heil...

dat bij dave thuis was wel koel.. daar kon je zien dat het een echte nerd is.. :)

bij Planet Internet is een afdeling "New Beats" en daar hebben ze ook regelmatig online fillempies bij mensen in de studio opgenomen..Dobre, als ik me niet vergis heb ik jou daar ook een keer voorbij zien komen ;)

Olaf

Origineel geplaatst door bambamstudio
dat met spready J was leuk , maar erg ovedreven: in de haven van rotterdam, met laptoppie diep in de nacht inspiratie opdoen, kom op, be real...............

Dat was wel een beetje gefreakt, zo in het donker met zijn hoofd verlicht door het oplichten van het laptopbeeldscherm.

Maar het neemt niet weg dat je veel te weinig producers aan het werk ziet op de tv. Die "modulations"en 5-sample uitzendingen vond ik ook echt boeiend om te zien. Meer van dat!

Nog iets: Als er dan interesante programma's zijn te zien, worden ze op de meest onmogelijke tijdstippen uitgezonden...Schande!

OJa, ik zag vorige week een stukje van een zelfverheerlijkende uitzending rondom :dj: Jean.... Waarom zenden ze dat nu niet op die onmogelijke tijdstippen uit?:confused:

IDEE: Soms gebeurt het al, maar laten we interessante muziek TV-programma's ook melden in de kalende"r bij "vandaag te doen"

Laatst gewijzigd:
Ik heb vorig jaar op de bbc nog wat gezien. Interview met tony banks over zijn synthgebruik. Waarom hij de synclavier gebruikte in plaats van de fairlight ed. Was wel interresant. Hij heeft veel verklapt.

hahahaha...dat stukje over dj jean...wat een drol...

wat wel weer grappig was, wa de programmatje over benny roderigues, dj marcello ('het moet de balletjes kietelen....') en (mijn part-time werkgever) rocco van awakenings....volgens mij bij bnn, over de lsda...

Origineel geplaatst door olafmol
bij Planet Internet is een afdeling "New Beats" en daar hebben ze ook regelmatig online fillempies bij mensen in de studio opgenomen..Dobre, als ik me niet vergis heb ik jou daar ook een keer voorbij zien komen ;)

Olaf

ja klopt...was opgenomen tijdens noorderslag...

Origineel geplaatst door bob303vs909

verder is die docu van loladamuzika wel grappig. ze geven drie muzikanten (speedy j, orlando voorn en freq nasty) een aantal (dezelfde) samples waar ze een nummer mee moeten maken. is wel een grappige blik in de keuken.

cool...we zaten in 94 ook een keer in zo'n soort vpro-proggie...toen hebben via internet een track met die gasten van coldcut gemaakt. ging allemaal toen via een 28k of misschien wel 14k verbinding. het leuke was dat toen ik het programma op tv zag, ik pas hoorde wat coldcut met onze input had gedaan. :)

Origineel geplaatst door bob303vs909
ff kort O.T. : dobre, ben jij ook The Goodmen?

yep...maar die trommels hebben we al een hele tijd geleden in de kast gezet...

Back